|

دیگه جوجه رو تکراری مزه دار نکن؛ چیلیشو امتحان کن که از آتیشش قراره هلیکوپتری بزنی!

روش های بسیاری برای مزه دار کردن مرغ برای جوجه وجود داره که هر کدوم طعم ها و چاشنی های بینظیری به جوجه میبخشن که چیلی هم یکی از این مزه هاست

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ناف ما ایرانی ها رو با کوبیده و جوجه بریدن و اصلا امکان نداره که این دو عزیز رو بجز ایران جای دیگه ای به این خوشمزگی طبخ کنن و جالب هم هست که این دو تا غذا از اون مدل هاس که تو یه خانواده یه نفر پیدا میشه که برای پختنش ادعا داره و میگه که توی این زمینه بهترینه اما میدونید که درباره ی جوجه بیشترین چیزی که باعث خوشمزگی اون میشه مسلما موادی هست که با کمک اون ها مرغ رو مزه دار میکنیم وگرنه که بخواهیم صادق باشیم مرغ به خودیه خود یه مقدار بو هم میده حتی که شاید به مزاق خیلی ها خوش نیاد! البته بعضی از آقایون هستن که ادعا میکنن که خیلی عالی این غذا رو میپزن و مستحضرید که فقط میپزن یعنی یه منقل به پا میکنن و سیخ ها رو میچینن روش و هر از گاهی که ناخنک میزنن به جوجه ها یه بادی هم میزنن و بعد باد به غبغب میندازن که دیدید چی پختم!

به این دسته از افراد اصلا ایراد نگیرید و بذارید که تو دنیای فانتزی خودشون خوش و خرم باشن و شاد، شما به این فک کنید که اگه یه مزه ی تازه رو توی طعم دار کردن جوجه امتحان کنید چی میشه؟ احتمالا اتفاق های جذابی بیفتته چون مزه های تازه میتونن بهتون حس خوبی بدن و یه جورایی شما رو از اون یکنواختی که توی سرو این غذا داشتید درمیارن، حالا فکرش رو بکنید که طرفدار غذا های فلفلی و تند هم که باشید که دیگه حسابی میترکونه و میتونید وصل بشید به خوده عرفان! به خاطره همین موضوع تو مقاله ی امروز قصد داریم که براتون طرز تهیه ی جوجه چیلی رو آموزش بدیم که یه مدل مزه دار کردن مرغ به شکل تند و فلفلی هست که با خوردنش احتمال این که از گوشاتون دود بزنه بیرون هست، پس تندخورا بزنید بریم برای رسپی این مزه ی فوق العاده.

جوج

مواد لازم برای جوجه چیلی

  • جوجه خرد شده: یه کیلوگرم
  • ماست: دو قاشق غذا خوری
  • سس کچاب تند: دو قاشق غذا خوری
  • پاپریکا: یه قاشق غذا خوری
  • پودر گوجه: یه قاشق غذا خوری
  • سس سویا: یه قاشق غذا خوری
  • روغن زیتون: دو قاشق غذا خوری
  • پیاز: یه دونه
  • فلفل قرمز: به میزان دلخواه

جوج65+65

طرز تهیه ی جوجه چیلی

این که مرغی که شما برای جوجه مدنظر دارید بال و کتف هست و با استخون یا سینه ی مرغ فرقی نمیکنه؛ بال و کتف که نیازی به خرد کردن ندارن و در رابطه با سینه، استخون های اون رو جدا کنید، به شکل جوجه ای اون رو خرد کنید و بشورید، بعد داخل یه آبکش قرار بدید تا آب اضافه اش گرفته بشه و تو این فاصله پوست پیاز رو بگیرید و اون رو به شکل خلالی خرد کنید.

مرحله ی دوم به مرینیت کردن مواد اختصاص داره، که تو این بخش جوجه خرد شده رو با  همه ادویه هایی و سایر موادی که در بخش مواد اولیه ذکر شد و همچنین سس سویا و پیازی که خلالی کردید رو داخل یه کاسه ی مناسب بریزید و خیلی خوب و جانانه همشون بزنید تا رنگ و طعم قشنگ قاطی بشه و اگر سس سویا ندارید هم میتونید از سرکه سفید به جاش استفاده کنید ولی با داشتن سس سویا دیگه نیازی به اضافه کردن نمک به ترکیب نخواهید داشت. تا چند دقیقه تیکه های مرغ رو خوب و اساسی با مواد ماساژ بدید، طوری که همه ی قسمت های اون رنگ بگیره و بعد روی کاسه روبپوشونید و به مدت یه شب داخل یخچال بذارید تا مرغ ها ریلکس کنن.

جوج66+6

حالا تو این قسمت نوبت به آقایونی میرسه که تو هیچ کدوم از این پروسه ها حضور نداشتن و باید جوجه های مزه دار شده رو روی سیخ بزنن، خانوما دقت کنید که دیگه سیخ زدن رو هم خودتون انجام ندید این کار رو به آقایون بسپارید! خب حالا زغال باید آماده بشه و تدارکات لازم برای سرخ شدنش صورت بگیره و بعد هم که دیگه مشخصه.

 اگر هم علاقه ای به پختن روی ذغال ندارید و دوس دارید که داخل فر این جوجه رو تهیه کنید باید جوجه ها رو روی سیخ های چوبی بزنید و داخل سینی فر قرار بدید و با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۲۵ دقیقه اجازه بدین تا پخته بشن. برای پخت در تابه هم جوجه ها باید سیخ چوبی داشته باشن و داخل تابه گریلی که از قبل گرم شده قرار بگیرن و به طور مداوم چرخونده بشن تا سرخ بشن، نوش جونتون دوستان.

جوج54646

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها