|

طرز تهیه ی خورشت گوجه سبز؛ این گردالوهای سبز و ترش رو تو غذا امتحان کن، طعم بهشت میده

خورشت گوجه سبز یه غذای فصلی هست که طعم ملس و ترشی داره و میتونه یه تنوع غذایی جالب توی برنامه تون ایجاد کنه، پس از دستش ندید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ایرانی جماعت حداقل باید برای یه وعده هم که شده در روز، سره سفرش خورشت باشه، اگه غیر از این باشه یعنی باخت داده اون روز رو! خدا رو شکر هم از بابت تنوع توی انواع خورشت، شدیدا خودکفا هستیم و رو دستمون کسی نیست، و قابلیت این رو داریم که با هر چیزی خورشت درست کنیم و الحق هم نتیجه ی نهایی یه غذای خفن و خوردنیه و مرغ یا گوشت هم که پای ثابت اکثر خورشتامون هستن؛ راز لذیذ بودن غذاهامون هم دقیقا همین عصاره ایه که مرغ و گوشت به خورشت میدن که با بقیه ی مخلفات و ترکیبات غذا طعم محشر و خارق العاده ای رو ایجاد میکنن.

حالا توی این بین یه سری از خورشت ها هستن که فصلی هستن و با یه سری میوه های مختلف یه فصل خاص درست میشن و نمیشه در طول سال اون ها رو طبخ کرد مثل خورشت قیسی و آلبالو پلو، البته با فریز کردن این میوه ها میشه از غذا درست کردن با اون ها توی ایام دیگه ی سال هم لذت برد، ولی تا وقتی که فصلشون هست بهتره که اونا رو دریابید و مهمون سفرتون کنید. یکی از خورشت های دلبر و جذاب که الان توی فصلش هستیم، خورشت گوجه سبز هست که فوق العاده طعم بی نظیر و منحصر به فردی داره که برای کسایی که غذاهای ترش و یا ملس رو دوس دارن گزینه ی خیلی خوبیه و اگر هم به این نوع طعم ها علاقه ای ندارید بهتون توصیه میکینم که برای یکبار هم که شده خورشت گوجه سبز رو امتحان کنید، چون ضرر نمیکنید و خدا رو چه دیدید شاید هم حتی یکی از طرفدارهای بزرگ این مدل خورشت ها شدید. یه مزیت دیگه ای که این خورشت داره این هست که شما میتونید با حذف گوشت و اضافه کردن سویا بهش اون رو تبدیل به یه غذای وگان کنید. حالا بریم که داشته باشیم طرز تهیه ی این خورشت اعلا رو.

گوجه1458

مواد لازم برای طبخ خورشت گوجه سبز

  • گوشت خورشتی: 300 گرم
  • گوجه سبز: 500 گرم
  • جعفری تازه: 300 گرم
  • نعناع: 150 گرم
  • پیاز: یه دونه
  • ادویه ها ی دلخواه به همراه زعفران: به مقدار لازم
  • رب انار: اگر دوس داشتید، یه قاشق غذا خوری

گوجه78

طرز تهیه خورشت گوجه سبز

در ابتدای کار برای پخت این غذای لذیذ، پوست پیاز رو بگیرید و اون رو خرد کنید، بعید تابه ای رو که برای پخت غذا در نظر گرفتید بذارید روی اجاق و یه مقدار روغن بریزید و سپس پیازها رو اضافه کنید و یه مقدار تفتشون بدید و حالا توی این مرحله ادویه هایی مثل زردچوبه و فلفل رو به پیاز اضافه کنید (دقت کنید که چون قرار هست که از گوشت استفاده کنید نمک رو در آخر به غذا اضافه کنید تا جلوی مغز پخت شدن گوشت رو نگیره) حالا گوشت رو که در اندازه های متوسط خرد کردید به پیاز اضافه کنید و کمی تفت بدید تا رنگ گوشت تغییر کنه و بعد یه مقدار زعفرون دم کرده و آب جوش بهش اضافه کنید و حرارت رو ملایم کنید تا گوشت به آرومی بپزه و لعاب بندازه.

گوجه652

حالا جعفری و نعنا رو خوب بشورید و خردشون کنید و مثل سبزی قورمه، سرخشون کنید تا رنگشون به سمت تیرگی بره، هر چی سبزی تیره تر بشه خورشتتون خوش رنگ و لعاب تر میشه، ولی دقت کنید که سبزی ها نسوزن چون مزه ی سوختگیشون توی غذا حس میشه و از طرف دیگه زیاد پختن سبزی هم باعث میشه که ویتامین های اون از بین بره.

حالا یه سر به گوشت بزنید، اگر آب اون نصف شده بود، میتونید سبزی هایی که سرخ کردید رو بهش اضافه کنید و دقت کنید که دست به شعله نزنید و بذارید که همچنان ملایم بمونه. الان وقت اضافه کردن گوجه سبزهاست، حتما اون ها رو خوب بشورید و به مواد اضافه کنید و اجازه بدید که حدود بیست دقیقه ی دیگه هم خورشت حرارت ببینه، توجه داشته باشید که گوجه سبزها نباید مدت زمان طولانی روی حرارت باشن چون له میشن و ظاهرشون رو از دست میدن که در نتیجه ظاهر غذا هم خراب میشه. در نهایت که خورشت جا افتاد و پخت میتونید بهش یه مقدار رب انار هم اضافه کنید و اگر هم میخواهید که یه مقدار مزه ی خورشت رو ملس تر کنید و ترشیش رو کم کنید میتونید یه ذره شکر رو که توی آب جوش حل کردید بهش اضافه کنید و تماااام، نوش جان.

گوجه789

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی