|

دلباختگی و اعتیاد رو با فتوچینی مرغ تجربه کن؛ یه بار که تستش کنی میفتی تو خط مصرف شدید

فتوچینی مرغ یه پاستای معروف و خوشمز ی ایتالیایی هست که بسیار خوش طعم و لذیذه و رسپی راحتی هم داره و دیگه نیازی نیست از بیرون بخریدش.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا دیگه غذا خوردن بیرون از خونه صرفه اقتصادی نداره و یه جورایی آدم رو تا مرز ورشکستگی میبره ولی خب اگر دقت کرده باشید بعضی از غذاها هستن که وقتی بیرون از خونه میخریمشون یه کیف و حال دیگه ای به آدم میدن و شنیدین که نمیشه هم خدا رو داشت هم خرما رو ولی تویه یه سری از موارد میشه هر دوی این دو مورد رو باهم داشت، چرا که خوشبختانه این روزا یه عالمه راهکار خفن و توپ تویه اینترنت هست که به کمک اون ها میتونید هر غذای خوشمزه که دوس دارید رو به راحت ترین شکل ممکن و عین نسخه ی رستورانی اون بپزید و شاید حتی حس کنید که اون چیزی که شما پختید خیلی بهتر از انواع رستورانیه اون شده و خدا رو چه دیدی اصلا شاید انگیزه گرفتید که یه رستوران بزنید و جرقه ی کارتون از اینجا شروع شد و بعد یه عالمه پول پارو کردید و معروف شدید و... 

بگذریم از این رویاهای الکی پلکی برسیم به غذای لذیذ و وسوسه انگیز امروز که کافیه یه بار بپزیدش تا حسابی دلباخته و معتادش بشید و مطمئن باشید با این رسپی شما حتی میتونید خیلی بهتر از همه ی رستوران هایی که این غذا رو اونجا خوردید هم بهتر و خفن تر طبخش کنید. پس با ما همراه باشید با غذای امروز یعنی فتوچینی با مرغ که از غذاهای محبوب و مورد علاقه ی بر و بچه های ایتالیایی میتالیاییه.

فتو

مواد لازم برای تهیه ی فتوچینی با مرغ برای سه نفر

  • پاستا فتوچینی: 300 گرم
  • مرغ: 250 گرم
  • فلفل دلمه قرمز: یه دونه کوچیک
  • پیاز: یه دونه متوسط
  • جعفری: دو قاشق غذاخوری
  • سیر: یه حبه
  • خامه: چهار قاشق غذاخوری
  • آب مرغ: 150 میلی لیتر
  • ادویه (نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز و پاپریکا): به مقدار دلخواه
  • روغن: به مقدار کافی

طرز تهیه فتوچینی مرغ

برای درست کردن پاستا فتوچینی با مرغ، در ابتدای کار پیاز رو به صورت نگینی خرد می کنید، بعد به همراه یه مقدار روغن داخل یه تابه مناسب تفت میدید تا پیازها سبک بشه و در ادامه هم سیر رو رنده می کنید و به پیاز های داخل تابه اضافه می کنید. سیر که تقریبا یه دقیقه تفت داده شد، در این مرحله فلفل دلمه ای که نگینی خرد کردید رو به همراه جعفری خرد شده به مواد داخل تابه اضافه می کنید و اجازه میدید که به مدت پنج دقیقه همه ی مواد با هم تفت بخورن، حالا تویه این مرحله مواد رو از تابه خارج می کنید و داخل یه بشقاب میریزید میذارید که یه گوشه بمونه.

3.2_Chicken-Alfredo-with-Fettuccine

یعد از این کار و در این بخش پاستا رو با توجه به دستورالعملی که روی بسته بندی اون درج شده داخل آب جوش میریزید و بعد آبکشی می کنید و مثل مواد قبلی میذارید یه گوشه استراحت کنه برا خودش! در ادامه مرغ رو به شکل مکعبی و کوچیک خردش می کنید و تو همون تابه ای که توش سبزیجات رو تفت دادید، اضافه می کنید و در ادامه با توجه به ذائقه تون یه مقدار نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پاپریکا و زردچوبه به تابه اضافه می کنید و گوشت مرغ رو با این ادویه ها به خوبی تفت می دید تا به طور کامل بپزه، بعد مخلوط پیاز و فلفل دلمه ای رو که تو یه گوشه در حال استراحت و آفتاب گرفتن بودن رو به تابه ای که مرغ داخلش هست اضافه می کنید.

فتو6464

حالا تو این بخش از کار خامه رو با آب مرغ مخلوط می کنید تا قشنگ برن تو جون هم و یکدست بشن، بعد این ترکیب رو به بقیه ی مواد داخل تابه اضافه می کنید و مواد رو کاملا با هم مخلوط می کنید تا تمام مواد رنگ خامه رو بگیرن، حالا یه مقدار صبر می کنید تا آب اضافی که تویه تابه هست به نقطه جوش برسه و قل قل بیفته و بعد از این که آب به نقطه جوش خودش رسید پنج دقیقه اجازه بدید تا تو همین حالت بمونه و بعد پاستا فتوچینی رو به تابه اضافه می کنید و به آرومی مواد رو با هم هم میزنید و مخلوط می کنید تا سس سبزیجات و مرغ با پاستا کاملا یکدست بشن، بعد از اینکه سس پاستاتون غلیظ شد، حاضره و میتونید اون رو به صورت گرم سرو کنید، نوش جان.

فتو5656

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها