|

هر چی تا حالا قارچ سوخاری خوردی رو بیخیال؛ با این رسپی رستورانی و پفکی مثله بمب میترکه

قارچ فواید و خواص زیادی داره و از این ماده غذایی تویه انواع رژیم ها خصوصا برای کاهش وزن استفاده ی بسیاری میشه و یه عضو جداناپذیر محسوب میشه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تا حالا به ریخت و قیافه ی بعضی از مواد غذایی دقت کردید که چقدر عجیب هستن و یه جوری به نظر میرسن که انگار از فضا اومدن! به عنوان مثال قارچ رو اگه تا به حال دیده باشید قیافه و شکل و شمایل خاصی داره، اما بدون شک با همین شکل شمایل لعنتی طعم عالی و بینظیری داره، یعنی میشه راجبه این دلبر اینجوری گفت که مهم ذات و سیرته نه صورت، این جذاب لعنتی یه جوریه که هر جوری طبخش کنی و بخوری خوبه، یعنی اگه بخوای کبابش کنی خوبه، بخوای گریلش کنی خوبه، بخوای آبپزش کنی خوبه و یا حتی وقتی سوخاریش میکنی خوب که چه عرض کنم معرکه اس، چرا که وقتی اولین تیکه ازش رو گاز میزنی بعد از پودر ترد سوخاری یهو بافت نرم و آب دار قارچ رو زیر دندونت حس میکنی که با یه ذره سس کچاپ دیگه آخرشه.

از خواص بی نظیر قارچ میشه به کاهش کلسترول خون، کاهش فشار خون بالا، درمان کم خونی، تقویت حافظه، تقویت استخوان ها و کمک کردن برای کنترل دیابت رو نام برد که همین ویژگی ها سبب شده که این دلبر جذاب تویه انواع رژیم ها برای خودش جا باز کنه و بشه یه عضو جدایی ناپذیر، مثلا این دلبر برای رژیم کاهش وزن و لاغری خیلی مفیده و دلیل این موضوع اینه که قارچ علاوه بر اینکه فاقد چربی هستش، مقادیر غنی از پروتئین طبیعی و فیبر رو هم داره که همین موضوع اون رو برای کاهش وزن تبدیل به یه گزینه ی مناسب تویه برنامه ی غذایی میکنه. خب همونطور که میدونید با قارچ غذاهای متنوع و زیادی درست میکنن، همچنین این ماده ی غذایی نقش بسیار مهم و خوشمزه کننده ای تویه سالادها داره که امروز میخواهیم در طول این مقاله یه مدل طبخ اون رو بهتون آموزش بدیم که به احتمال زیاد میل کردید، قارچ سوخاری؛ ولی دستورالعمل امروز بهتون کمک میکنه که از این بعد قارچ هاتون رو به روش رستورانی و پفکی بپزید و میل کنید، پس برای پختن این غذای بینظیر و فست فودی با ما همراه باشد.

سوخاری6654

مواد لازم برای تهیه ی قارچ سوخاری رستورانی

  • قارچ: ۵۰۰ گرم
  • ماست چکیده: چهار قاشق غذاخوری
  • تخم مرغ: یه دونه
  • آبلیمو: دو قاشق غذاخوری
  • زعفروم: یه قاشق چایخوری
  • آرد سوخاری و روغن به میزان لازم
  • آرد سفید به میزان لازم
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

(دقت کنید که این میزان برای چهار نفر کافیه)

طرز تهیه ی قارچ سوخاری به روش رستورانی

برای تهیه ی این دلبر جذاب در ابتدای کار باید قارچ ها رو خیلی خوب بشورید و به یه دستمال تمیز اون ها رو خشک کنید و کنار بذارید. حالا یه کاسه ی غول رو بردارید و ماست چکیده شده رو به کاسه تون انتقال بدید. دقت کنید که حتما از ماست پر چرب بدون آب یعنی همون ماست چکیده استفاده کنین که این یه قلق و نکته ی طلایی این غذاست. حالا تو این بخش زعفرون دم کرده رو همراه با فلفل سیاه، نکم و آب لیمو ترش به ماست داخل کاسه اضافه میکنیم، میفتیم به جون مواد و خوب باهم مخلوطشون می کنیم تا خیلی شیک و مجلسی با هم یکدست بشن.

سوخاری5

حالا تو این مرحله قارچ ها رو داخل مواد قرار میدیم و کمی مخلوط می کنیم تا تمام قارچ ها به مایه آغشته بشن. روی کاسه رو یه سلفون می کشیم و به مدت ۳۰ دقیقه تا ۱ ساعت اون رو داخل یخچال قرار میدیم تا قارچ ها حسابی مزه دار بشن، بعد از گذشت این مدت که قارچ ها طعم دار شدن اونها رو از یخچال درمیاریم و در ادامه تخم مرغ ها رو داخل یه کاسه گود می شکنیم و همراه با یه قاشق غذاخوری ماست و آرد سوخاری خوب مخلوطش می کنیم تا مثل یه خمیر شل حالت بگیره.

سوخاری56564

حالا نوبت مشخص کردن تکلیف آرد سوخاری و آرد سفید هست که باید اون ها هم رو به صورت جداگانه داخل دوتا کاسه مجزا بریزیم و کنار دستمون قرار بدیم، حالا یه ظرف گود مثل شیر داغ کن رو روی حرارت متوسط قرار میدیم و در حدی داخل اون رو با روغن پر میکنیم که وقتی قارچ ها دارن سرخ میشن روی اون شناور بمونن، حالا باید قارچ ها رو از کاسه خارج کنیم و اول داخل آرد سفید، بعد داخل مخلوط تخم مرغ و در آخر داخل آرد سوخاری میزنیمشون و می غلتونیم و در نهایت هم روونه ی روغن داغ میکنیمشون، تا سرخ بشن. دقت کنید که برای این کار حتما باید از روغن مخصوص سرخ کردنی استفاده کنید چرا که روغن های خوراکی عادی جذب غذا میشن واون حس ترد بودن رو دیگه نخواهند داد و ضررشون هم بیشتره.

سوخاری565

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها