|

بیخود وقت پای گاز هدر نده؛ مثل جت این غذای فوری رو بپز و بعد به شوهر بگو وای خسته شدم!

امروزه غذاهای فوری علاوه بر این که باعث صرفه جویی در وقت و زمان میشن طعم بی نظیر و فوق العاده ای رو هم مهمون سفره های ما میکنن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزها آدم انقد وقت کم میاره که با خودش میگه کاش شبانه روز بیشتر از بیست و چهار ساعت بود، تا میتونست به همه ی کاراش برسه! ولی خب این یه آرزوی محال بیشتر نیست و همه مجبور هستن که برای انجام دادن همه ی کارهاشون در طول روز برنامه ریزی داشته باشن ولی خب بعضی از وقت ها هم پیش میاد که علیرغم این که شما برنامه ریزی میکنی همه چی طبق روال و نقشه ای شما چیدین پیش نمیره و بله، اینجاست که کلافگی و پشت بندش استرس میاد سراغ آدم. حالا یکی از مواردی که بعضی وقت ها بهم ریختن تایم و زمانبندی اون بهم میریزه آشپزی و غذا پختن هست که اگر شاغل باشین و حالا مجبور باشین برای خودتون یا خانواده غذا بپزید، اوضاع خیلی سخت تر میشه و نمیشه هم که بیخیال غذا خوردن بشید، چون همونطور که ماشین برای راه رفتن بنزین میخواد، آدم هم برای انجام فعالیت هاش نیاز به خوردن غذا و انرژی داشتن داره.

اینجور وقتا که دیرتون شده برای آشپزی و برنامه تون بهم ریخته چیکار میکنید؟ ترجیح میدید که برید سراغ فست فود و غذای بیرون یا یه جوری سر میکنید؟ خب اگه بخواییم که منطقی به موضوع نگاه کنیم غذاهای فست فودی علاوه بر این که مضرات خودشون رو دارن، این روزا خیلی هم گرون شدن که اصلا صرفه ی اقتصادی نداره، اگر هم بخواهید که با نون و پنیر پز کنید اون وعده رو که خب اگر این موضوع تکرار بشه و هی بخواهید با همچین چیزی شکمتون رو پر کنید، به مرور از غذا میوفتید و میلتون رو از دست میدید، خب پس حالا چاره ی کار چیه؟ نگران نباشید خوشبختانه این روزا دیگه نگاه به خیلی از مسائل از حالت تک بعدی خارج شده و برای اینجور مواقع هم یه سری ها یه فکرایی کردن و غذاهای خوشمزه و در عین حال فوری رو آووردن به سفره های مردم که این غذاهاعلاوه بر صرفه جویی در زمان و حتی جبران زمان از دست رفته برای آشپزی، خیلی هم خوشمزه و لذیذ هستن و مسلما از نون و پنیر بهترن! پس در طول این مقاله با ما همراه باشید که میخواهیم اسنک مرغ که یه غذای فوری هست رو براتون معرفی کنیم که طعم فوق العاده و بینظیری داره، همچنین در مقالات بعدی هم نمونه های دیگه رو براتون میذاریم.

اسنک5656

موارد لازم برای تهیه ی اسنک مرغ

  • سینه مرغ: یه دونه
  • نون تست: یه بسته
  • قارچ: 100 گرم
  • پیاز: یه دونه
  • فلفل دلمه ای: یه نصفه
  • ذرت: چهار قاشق غذاخوری
  • رب: یه قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل سیاه، آویشن: به میزان دلخواه

طرز تهیه اسنک مرغ

استخون های سینه مرغ رو جدا کنید و تون رو با چاقو به قطعات ریز تقسیم کنید،  پیاز رو نگینی و ریز خرد کنید و داخل تابه با دو قاشق روغن تفت بدید تا سبک بشه، حالا مرغ های خرد شده تون رو به پیاز اضافه کنید و روی حرارت تفتشون بدید تا تغییر رنگ بدن.

اسنک2332

نمک، فلفل سیاه و آویشن رو به ترکیب اضافه کنید و اجازه بدید که مرغ ها بپزن و آبشون بخار بشه. از هر ادویه دلخواه دیگه ای که به نظرتون غذا رو خوشمزه تر میکنه هم میتونین داخلش استفاده کنین، قارچ ها رو بشورید و ورقه ای خردشون کنید به باقی مواد داخل ماهیتابه اضافشون کنید، حرارت رو زیاد کنید تا قارچ ها بپزن، همچنین این کار مانع آب انداختن قارچ ها و سیاه شدن اون ها میشه. وقتی که قارچ ها به صورت کامل پختن، حرارت رو پایین بیارید و فلفل دلمه ای رو که نگینی خرد کردید رو به مواد اضافه کنید بعد از اون نوبت اضافه کردن ذرته.

اسنک6211

حالا مواد رو کاملا باهم مخلوط کنید و بذارید که تفت بخورن و در انتها هم یه قاشق رب به اون ها اضافه کنید و بعد از چند دقیقه تفت خوردنش با مواد، شعله رو خاموش کنید. قسمت داخلی نون تست رو سس کچاپ بزنید و بعد به هر میزان از مواد رو که دوست داشتید، روی اون قرار بدید و در صورتی که علاقمند بودید کمی پنیر پیتزای رنده شده هم روی اون ها اضافه کنید و یه نون تست دیگه روی اون قرار بدید.

اسنک6564

حالا داخل ساندویچ ساز و یا ماهیتابه اون رو بپزید. برای پختن اون روی ماهیتابه اگر دوس دارید که مثل دستگاه خط بیفته میتونید از ماهیتابه های شیار دار استفاده کنید و با قرار دادن یه جسم سنگین مثل یه آجر فویل پیچی شده روی در ماهیتابه فشار روی نون زیاد میشه و خط میفته.

اسنک+226

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها