|

اسم مرغ که میاد یاده کی میفتی؟ برا تولدش این کیک محشر رو که بپزی یه عمر تعریفتو میکنه

کیک مرغ یکی از غذاهای لذیذ و خوشمزه هست که شباهت زیادی به الویه داره و میشه به عنوان میان وعده تویه دورهمی ها و مراسمات سروش کرد و لذت برد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بعضی ها هستن که جون به جونشون کنی اگر تویه غذایی مرغ یا گوشت نباشه اصلا نمیتونن تحمل کنن که خب حق هم دارن، چون ما ایراین ها اکثر غذاهامون با این دوتا عزیز طبخ میشه و خب طبیعی هست که وقتی از بچگی اینجور غذاها تویه سفره بوده دیگه بدن و چشم با این مدل غذاهای لذیذ عادت کنه و اینا رو بطلبه، قسمت جالب ماجرا هم اونجاست که پیش این عزیزان حرف از گیاهخواری بزنی یعنی اصلا انگار داری بهشون توهین میکنی اصلا تو کتشون نمیره که یه عده چطور میتونن دست از خوردن همچین چیزایی بردارن و رو بیارن به سمت غذاهای وگان مثل مریم امیر جلالی که اگه یادتون باشه تویه شام ایرانی گفت من علف و اینجور چیزا رو غذا نمیدونم! هر کسی یه ذائقه ای داره دیگه یکی وگان و یکی گوشت خوار، خب حالا در طول مقاله ی امروز برای عزیزانی که علاقمند مرغ هستن و دلباخته اش یه غذای لذیذ و خوشمزه در نظر گرفتیم برای آموزش که برن عشق کنن، اگر شما هم از این دسته از افراد هستید با ما همراه باشید.

کیک 644

مواد لازم برای تهیه ی کیک مرغ

  • نون تست: یه بسته
  • سینه مرغ: دوتا
  • سس مایونز: یه لیوان
  • ماست چکیده: نصف لیوان
  • گردوی خرد شده: یه لیوان
  • پیازچه: یه دسته بزرگ
  • جعفری: یه دسته متوسط
  • خیار شور: نصف لیوان
  • نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

کیک646

طرز تهیه ی کیک مرغ

در قدم اول برای تهیه کیک مرغ لذیذ و دلبر باید گوشت مرغ را به همراه دو لیوان آب و یکم نمک، زردچوبه و فلفل سیاه بفرستید داخل یه قابلمه مناسب، بعد چیکار میکنید؟ میشینید باهاش درد و دل میکنید! چی بهش میگید؟ آخه اینم سواله خب بعدش قابلمه رو روی حرارت زیاد قرار میدید و اجازه میدید که آب جوش بیاد.بعد از این که آب شروع به قل قل کرد، کف های موجود روی سطح آب رو با یه قاشق جمع کنید و بریزید دور، حالا در ادامه ی پروسه شعله زیر قابلمه رو کمتر کنید و اجازه بدید که گوشت مرغ با آرامش و خیلی ریلکس بپزه. بعد از این که گوشت مرغ کاملا پخت، اون رو به شکل ریش ریش خرد کنید.

کیک

حالا تو این قسمت گوشت مرغ ریش ریش شده رو داخل یه کاسه مناسب بریزید، بعد پیازچه و جعفری را به شکل ساطوری خرد کنید و همراه با ماست، سس مایونز، گردویی که خرد کردید و یه مقدار نمک و فلفل سیاه به کاسه ی حاوی مرغ اضافه کنید، بعد خیارشور رو هم به شکل نگینی و ریز خرد کنید و داخل کاسه بریزید و در ادامه مواد رو با یه قاشق خیلی خوب و جانانه زیر و رو کنید تا کاملا با هم مخلوط بشن و بافتشون یکدست بشه. حالا تو این قسمت حاشیه های خشک نون های تست رو جدا کنید، بعد یه ظرف مناسب برگزینید و در ادامه کف ظرف رو با یه لایه نون تست بپوشونید، بعد یه لایه از مواد رو روی نون تست بریزید و اون رو به شکل یکدست پخش کنید.

کیک56

 حالا دوباره یه لایه نون تست قرار بدید و این مراحلی رو که گفتیم رو دوباره به ترتیب و تا تموم شدن مواد انجام بدید و لایه آخر رو با باقیمانده مواد بپوشونید و با لیسک یا چاقو مواد رو مثل خامه کشی کردن به صورت یکدست روی کیک بمالید و حالا تو این قسمت روی ظرف رو با سلفون بپوشونید و به مدت دو ساعت داخل یخچال قرار بدید تا مواد جذب نون تست بشن، بعد از گذشت این مدت زمان کیکتون رو از داخل یخچال دربیارید و اونجور که عشقتون هست و به سلیقه خودتون تزیینش کنید. کیک ایزی پیزی شما حاضر و آماده ی سرو هست نوش جونتون.

کیک465

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها