|

نحوه نگهداری برنج پخته شده وقتی مهمونا کم بودن و اضافه اومده / مثل روز اولش میمونه

به جهت فریز کردن و بعد هم گرم کردن برنج پخته شده مشکل دارید؟ پس با این مطلب همراه شوید تا هر دوی آن را به طور کامل آموزش ببینید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قطعا برای شما هم پیش اومده که غذاتون زیاد بوده و مجبور شدین که نگهش دارین. خب خورشت رو که میشه به راحتی گذاشت تو فریزر و با ظرف در بسته به راحتی ازش نگهداری کرد. اما برنجی که میمونه چی؟ جالبه که خیلی وقتا هم پیش اومده که برنج باقی مومنده و اونقدری قابل توجه زیاد بوده که خانوم خونه واقعا دلش نیومده بریزتش دور. اصلا حرکت درستی هم نیست بیرون ریختن!

اما وقتی چنین اتفاقی میفته چیکار کنیم؟ آخه میدونید که وقتی برنج بره تو یخچال فریزر دیگه مثل قبلش نیست و یه حالت بدی پیدا میکنه. در چنین شرایطی اصلا هل نشید و تنها این مطلب رو تا انتها بخونید تا راهکار مناسب دستتون بیاد و به خوبی از برنج جان مراقبت کنید.

نگهداری برنج در فریزر

فریز کردن مواد غذایی باعث میشه تا از رشد باکتری ها جلوگیری بشه و در نهایت اون خوراکی قابل مصرف باشه. اما در ابتدا باید بدونید که مراحل درست فریز کردن برنج چجوریه تا بتونید به خوبی و سالم ازش نگهداری کنید. فراموش نکنید که برنج پخته رو نهایتا تا یک ماه میشه نگه داشت. 

4546066

برنج رو سریع سرد کنید

باید دقت داشته باشید که به هیچ عنوان برنج گرم رو داخل یخچال یا فریزر قرار ندین و حتما پیش از ین کار ابتدا یه 2 ساعتی در هوای معمولی بگذارید تا هم دمای محیط و سرد بشه. بعد آماده فریز شدن کنید.

ظرف مناسب برای نگهداری برنج در فریزر

حتما به ظرفی که قراره درش برنج رو نگهداری کنید توجه داشته باشید چرا که در ابتدا باید دقت کنید برنج رو تو ظرفایی تقسیم کنین که برای هر وعده شما اندازه هستند. اگر برای گرم کردن از ماکروویو استفاده می کنید پس ظرف مخصوص همین کار رو بردارید. پیش از گذاشتن ظرف داخل فریزر حتما ابتدا ظرف رو هواگیری کنید تا هیچ هوایی نداشته باشه. استفاده از کیسه های زیپ دار هم میتونه مناسب باشه که جای کمتری هم اشغال می کنند.

دمای فریزر اینچنین باشد

دمای ۱۸- درجه بهترین دما برای نگهداری برنج پخته تو فریزر هستش. تغییر دما باعث خراب شدن برنج میشه، پس حتما هنگام گذاشتن برنج داخل فریزر دماش رو کنترل کنید که در محدوده مناسبی باشه و برنج شما خراب نکنه.

4680677

نگهداری برنج های پخته شده به صورت آبکشی و کته متفاوت است. که در ادامه با انواع آن آشنا خواهیم شد.

- تو پلوپز میشه تا سه ساعت برنج پخته شده رو نگهداری کرد.

- دقت کنید که تو فضای اتاق بیشتر از شش ساعت نباید برنج پخته شده رو نگه داشت.

- و البته اینکه برنج پخته شده تا سه روز تو یخچال قابل نگهداری هستش.

مضرات-خوردن-برنج-سرد2

و اما نحوه گرم کردن برنج

قطعا ساده ترین راه اینه که برنج رو داخل یک قابلمه بریزید و بعد با کمی اب و روغن یا کره آن را بر روی شعله قرار بدید و اجازه بدین تا گرم بشه.

در این قسمت اگر میخواین برنج رو رو فر گرم کنین پس بهتره که از یک ظرف نسوز برای این کار استفاده داشته باشید و بعد از باز کردن تیکه تیکه های برنج، درش کمی اب و روغن بریزید و روی ظرف رو با فویل بپوشانید در دمای ۱۵۰ سانتی گراد و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار دهید تا گرم بشه.

در ماکروویو نیز به همین شکل با دمایی متفاوت و البته 1 تا 2 دقیقه تام.

عدس-پلو-با-گوشت-و-پیاز-داغ-دستور-اصلی-عکس

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها