|

ترفند تمیز کردن ظرفای پلاستیکی زرد شده / همون ظرفایی که روت نمیشه نشون کسی بدی

همه ما ظروف پلاستیکی زرد شده تو خونه داریم که نمیدونیم چطور تمیزشون کنیم که در این مطلب یاد می گیریم چطور از پس این کار بر بیایم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قطعا شما هم تو خونتون ظرف پلاستیکی های زیادی دارید. اما دیدین گاهی برخی از اونها به رنگ زرد و کدر در میان؟ که خب تو این حالت آدم دیگه دلش نمیخواد تو اون ظرف خوراکی بریزه و در نتیجه میندازتش دور. این زردی گاهی به دلیل زیاد در معرض نور خورشید قرار گرفتن هستش و گاهی و هم به دلیل به دلیل مواد غذایی که داخلش ریخته شده به این رنگ در میاد و یه وقتیم میبینی کنار گرما گذاشتیش و فراموش کردی برش داری، که خب در این شرایط زرد میشه! البته این رو هم بگیم زیادی کهنه شدن اون ظرف نیز در کهنگی و زردیش به شدت تاثیر گذاره که باید بگیم در تمام این موارد راهی برای بازگشت اون ظرف به حال اولیش نیست.

اما فراموش نکنید که با همه این تفاسیر شما میتونید مراقب باشید که ظرفتون زرد نشه و اگر هم شد با استفاده از چند ترفند به سفید شدن آن کمک کنید.

Learn-how-to-clean-yellow-and-cloudy-plastics-600x350-1

راه حل اول برای تمیز کردن ظروف پلاستیکی زرد، وایتکس

قطعا وایتکس از دست شوینده های مورد استفاده ای هستش که تو هر خونه ایرانی پیدا میشه و میتونه لکه ها و ظروف پلاستیکی رو از بین ببره.البته که باید توجه داشته باشید گاهی همین وایتکس میتونه باعث زردی بشه و یا رنگ ظرف رو تغییر بده. برای استفاده از این مواد لازم است است تا روش زیر را به کار ببرید.

- مایع سفید کننده بر پایه کلر

- آب

- دستکش

- سطل یا کاسه بزرگ

- دستمال توالت

- بطری اسپری

اگر شرایطش رو دارین سطلی بزرگ تهیه کنید و اگر هم خیر، میشه که با استفاده از دستکش، حوله ای کاغذی رو به محلول سفید کننده آغشته کنید و پلاستیک زرد شده رو به خوبی با حوله بپوشانید. برای اینکه ظرف خشک نشه هر تایمی که لازم بود دوباره حوله رو آغشته به محلول کنید و ظرف رو بپوشانید تا جایی که خوب سفید بشه و در نهایت اون رو آبکشی کنید  و تمام.

1-6

راه حل دوم برای تمیز کردن ظروف پلاستیکی زرد، آب اکسیژنه

شاید نمیدونستید و شاید هم میدونستید، اما آب اکسیژنه میتونه برای تمیز کردن پلاستیک زرد شده به شدت کارساز باشه. به این شکل که این ماده باعث به وجود اومدن حباب‌ های اکسیژن بشه که به طور ملایم زردی سطح پلاستیک رو از بین میبره. اگر این راه کار مد نظر شماست پس با این روش پیش برید.

- آب اکسیژنه (ترجیحا 3٪)

- آب 

- آفتاب یا اشعه ماورا بنفش

- مایع لباسشویی

- دستکش لاستیکی 

- سطل یا کاسه بزرگ

- عینک ایمنی

در این روش ابتدا پلاستیک رو با آب و صابون تمیز کنین تا کثیفی و آلودگی‌ هایی که داره از بین بره. بعد آب اکسیژنه رو بر روی پلاستیک زرد شده بریزید و یا اینکه با دستمال به ظرف زرد شده بمالید. نتو این مرحله باید توجه داشته باشید که آب اکسیژنه به طور کامل بر روی ظرف ریخته بشه. کمی تایم دهید تا حباب‌ هایی روی سطح ظرف مشاهده بشه؛ این حباب‌ ها نشون میدن که مواد در حال واکنش هستش و در نهایت ظرف رو آبکشی کرده و به خوبی ظرف مورد نظر رو خشک کنید.

e1c6fe73

راه حل سوم برای تمیز کردن ظروف پلاستیکی زرد، سنباده

اگر زردی ظرف شما زیاده و با وایتکس از بین نمیره، می‌تونید از سنباده استفاده کنید. البته که توجه داشته باشید سنباده زدن ظروف زرد شده ممکنه آسیب زا هم باشن، چرا که میتونن سطح پلاستیک رو خراشیده و بهش آسیب برسونید.از اونجایی که پلاستیک معمولا یه سطح نرم و حساس داره، استفاده از سنباده باعث تغییر تو قسمت براق و صاف پلاستیک میشه و اونرو خشک و زبر میکنه.

- کاغذ سنباده فوق نرم

- پارچه نرم

- آب

برای این روش بهتره که ابتدا کاملا ظرف مورد نظر خود را شسته و تمیز کنید. سپس با استفاده از ورقه سنباده خود شروع به سابیدن ظرف کنید تا تمام و کمال زردی از بین بره. در نهایت نیزهم ظرف مورد نظر رو با استفاده از پارچه مرطوب تمیز کنین تا ذرات پلاستیک باقی مونده از بین بره و ظرف به حالت اولیش برگرده.

orginal

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها