|

اقدامی مهم برای بازگشت استقلال به آسیا

سازمان فرابورس با انتشار اطلاعیه‌ای رسمی، از واگذاری 51 درصد از سهام باشگاه استقلال با کارگزاری بانک صنعت و معد

لینک کوتاه کپی شد

پس از پرسپولیس، حالا نوبت به باشگاه استقلال رسید تا عملیات خصوصی‌سازی خود را به شکل رسمی آغاز کند. سازمان فرابورس اطلاعیه‌ای را روی خروجی سایت خود منتشر کرد و از واگذاری 51 درصد از سهام آبی‌ها در 21 فروردین سال 1403 خبر داد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ در این اطلاعیه عنوان شده است که سازمان خصوصی‌سازی در نظر دارد تعداد 5,503,486,500 سهم معادل 51 درصد از سهام شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران (سهامی عام) متعلق به وزارت ورزش و جوانان را به‌طور عمده، نقد و شرایطی از طریق بازار پایه فرابورس ایران به فروش برساند؛ تاریخ عرضه روز سه‌شنبه مورخ 1403/01/21 تعیین شده است.

سازمان فرابورس اعلام کرده در صورت تشکیل کنسرسیوم خرید هر یک از اعضای کنسرسیوم متعهد می‌گردند که پس از خرید سهام موضوع این اطلاعیه در صورت مالکیت حداقل ده درصد از سهام مذکور برای عرضه هر میزان از سهام تحت مالکیت خود در هر یک از بازارهای عادی یا بلوک نسبت به اخذ تاییدیه کمیته درج فرابورس ایران اقدام نمایند.
همچنین، کارگزار خریدار می‌بایست سپرده حضور در رقابت معادل ۱۰ درصد قیمت پایه کل را به‌صورت نقد یا ضمانت‌نامه بانکی بدون قید و شرط (حداقل سه ماهه از مشتری دریافت و حسب مورد به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه واریز و یا به این شرکت تحویل نموده و تأییدیه شرکت مزبور را به معاونت عملیات بازار فرابورس ایران ارائه نماید.

این در شرایطی است که طبق آخرین ددلاین تعیین شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا، باید مالکیت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تا یازدهم فروردین مشخص شود تا آنها بتوانند مجوز حرفه‌ای را دریافت کنند

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی