|

گیاهان آپارتمانی مقاوم به نور کم / اینا با نور لامپ رشد میکنن خورشیدُ آدم حساب نمیکنن

در این مقاله چندتا از گیاهان آپارتمانی مقاوم به نور کم رو معرفی کردیم که با وجودشون میتونید در صورت نورگیر نبودن خونه هم اون رو زیبا کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- با آپارتمانی شدن خونه ها خیلی ها علاقمند به داشتن گل و گیاه در فضای خونشون هستن چرا که این زیبارویان سبز حس و حال بودن در طبیعت رو منتقل میکنن و شما با هر بار دیدن اون ها از زیبایی زیاد و منحصر به فرد اون ها غرق لذت میشید و در این بین اصلا فرقی نمیکنه که از بین گیاهان آپارتمانی لاکچری باشه گلتون یا یه گل معمولی در هر حالت باید به زیباسازی این زیبارویان اعتماد کنید و مطمئن باشید که قراره فضاتون شیک و پیک بشه اون هم با هر هزینه و بودجه ای که برای این موضوع صرف کنید پس در صورتی که تو خونه گیاه ندارید وقت آشتی با این سبزرویان رسیده.

البته که در این بین شاید بعضی ها بگن که اطلاعات کافی در زمینه ی پرورش گل و گیاه ندارن که خب این دسته از افراد هم نباید ناامید بشن چون میتونن برن سراغ گیاهان آپارتمانی برای افراد مبتدی که خب به علت شرایط نگهداری آسونی که دارن پرورش دادنشون راحت تره مثلا این گیاهان در برابر آب کم مقاوم هستن که خب در این صورت اگر شما آبیاری اون ها رو برای مدت زمانی هم فراموش کنید باهاتون قهر نمیکنن. حالا در این مقاله میخواهیم در خصوص گیاهان آپارتمانی مقاوم به نور کم باهاتون صحبت کنیم که برای افراد مبتدی و کسانی که خونشون نورگیر خوبی ندارن مناسب هستن، پس در ادامه با ما همراه باشید برای شناختن چندتا از این سبز رویان.

گیاهان آپارتمانی مقاوم به نور کم

آگلونما گیاهان از آپارتمانی مقاوم به نور کم

یکی از زیبارویانی که در ابتدا و در لیست گیاهانی که در برابر نور کم مقاوم هستن میخواهیم بهتون معرفی کنیم آگلونما هست که شاید براتون جالب باشه که بدونید اسم دیگش گیاه همیشه سبز چینی هست و خب مثل اسمش همیشه با طراوت و سبزه و میتونه با قرار گرفتنش در هر فضایی اون رو به زیبایی هر چه تمام تر زینت ببخشه. خب این گیاه با نور کم بسیار سازگاره و از این رو میشه گفت سایه دوست هست و از اونجایی که شرایط نگهداری راحتی هم داره برای افرادی که یه باغبان تازه کار هم هستن بسیار گزنیه مناسبیه. البته که یه نکته در خصوص اون وجود داره که باید بهش توجه کنید و اون اینه که باید سالی یه بار یا دوبار خاک گلدونش رو عوض کنید.

گیاهان آپارتمانی مقاوم به نور کم

فیکوس بنجامین از گیاهان آپارتمانی مقاوم به نور کم

بریم به سراغ دومین گلی که در لیست این مقاله قراره بهتون معرفی کنید یعنی فیکوس بنجامین که یه درختچه ی رویایی و زیباست که با وجود برگ های انبوه و ابلق خودش میتونه فضای خونتون رو به یه بهشت زیبا و بینظیر تبدیل کنه. البته که باید دقت کنید که این زیبارو سایه دوست رو که در مقابل نور کم بسیار مقاومه رو زیاد جابجا نکنید چون در مقابل رطوبت، کم و زیاد شدن نور خورشید و همچنین دما یه مقدار زیادی از حد حساسه. در صورت آبیاری منظم اون هم شاهد رشد روزافزون اون و طراوتی که به محیط میبخشه خواهید بود.

گیاهان آپارتمانی مقاوم به نور کم

پتوس طلایی از گیاهان آپارتمانی مقاوم به نور کم

یکی دیگه از سازگارترین گیاهان آپارتمانی در مقابل نور کم پتوس طلایی هست که در صورتی که افراد علاقمند به پرورش گل و کیاه رو در اطراف خودتون دیده بشید مسلما متوجه شدید که این گیاه در لیست اون ها موجوده و این به دلیل مقاومت بسیار بالایی پتوس طلایی در مقابل شرایط سخت هست چرا که این گیاه میتونه با سرزندگی و انرژی تمام در هر حالتی به رشد و حیات خودش ادامه بده و شما رو شگفت زده کنه. همچنین این رو هم اضافه کنیم که پتوس شاخه های رونده داره و میتونه با این شاخه ها برای شما در یه گوشه از خونتون باغ بسازه.

گیاهان آپارتمانی مقاوم به نور کم

دیفن باخیا از گیاهان آپارتمانی مقاوم به نور کم

بریم سراغ آخرین گیاهی که در لیست مقاوم ها در برابر نور کم میخواهیم بهتون معرفی کنیم یعنی دیفن باخیا که به علت سایه دوست بودنش حتی یه گزینه ی مناسب بری راه پله های تاریک هم هست چرا که این گیاه در مقابل نور مستقیم خورشید از بین میره و باید بهش نور غیرمستقیم برسونید که برای این منظور در صورتی که نورگیر خونتون هم خوب بود و میخواستید از این گیاه در مقابل پنجره ی آفتاب گیر استفاده کنید میتونید با استفاده از پرده های ضخیم مانع تابش نور مسقیم خورشید به اون بشید.

گیاهان آپارتمانی مقاوم به نور کم

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی