|

روش های جادویی تمیز کردن لکه و برق انداختن کاشی و سرامیک / فقط با یه ماده ساده خونگی

روش های زیادی برای تمیز کردن کاشی و سرامیک هستش که میتونن آسیب های زیادی به افراد برسونن در حالی که با جوش شیرین میشه اونکارو انجام داد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خونه زندگی رو تمیز و مرتب نگه داشتن واقعا کار دشواریه. یه وقتای یه لکه هی ظاهر میشن که اصلا نمیدونی کی این سر و کلشون پیدا شد، اما خب مهمون خونه شدن و باید از در انداختشون بیرون دیگه! بی شک داشتن یک منزل زیبا و جذاب تنها در خرید لوازم عجیب و غریب نیست که قیمت هایی گران هم داشته باشد، بلکه چیدمان رو اصولی انجام دادن و از سویی هم تمیز و مرتب نگه داشتن فضاست که میتونه تکمیل کننده باشه. یکی از مشکلات رایج بانوان اینه که نمیدونن وقتی یه لکه سفت و سخت میاد رو کاشی و سرامیک، چطور میتونن اون رو از بین ببرن و پاک کنن. البته که باید هم بهشون حق داد چرا که نمیدونن چه کنن میرن سراغ شوینده های قوی و در نهایت هم گلوشون درگیر میشه و هم دستاشون آسیب میبینه. در حالی که نمیدونن راه حل های خیلی آسون تری هم هستند که میتونن کمک کننده باشند و اونها رو از شر لکه ها خلاص کنند.

تمیز کردن کاشی و سرامیک

ماده ای ساده و ارزان و عجیب کاربردی

در واقع سرامیک و کاشی تو هر خونه ای هست. این متریال به دلیل دوام، سهولت نگهداری و زیبایی جذابی که دارند انتخاب های محبوبی برای کف و دیوار می باشند اما در صورتی که تمیز نگه داشته بشن و درخشان نیز باشند. گاهی وقت ها واقعا تمیز کردن سرامیک ها چه کف باشه چه دیوار، میتونه طاقت فرسا بشه.

اما خبر خوب اینه که نگران نباشید چرا که خوشبختانه جوش شیرین تو همه خونه ها هست. این ماده معمولی خونگی راه حلی ایمن و بدون ضرر هستش که خیلی هم میتونه مقرون به صرفه باشه. اما خب نکته اینجاست که استفاده از این ماده موثر برای لکه های روزمره ای که ایجاد میکنه، کمی قلق داره و گاهی باید با یکسری ماده دیگر نیز مخلوط بشه. در ادامه با ما همراه بشید تا بیشتر با این ارزان قیمته و پرسود آشنا بشیم.

تمیز کردن کاشی و سرامیک

تمیز کردن کاشی و سرامیک با خمیر جوش شیرین

ممکنه یکسری از لکه ها خیلی سفت و چسبیده باشند که خب در این شرایط میشه  خمیر جوش شیرین استفاده کرد. در اینجا اول باید تو یه کاسه جوش شیرین و آب رو به نسبت 1 به 1 ترکیب کنید تا یه خمیر مناسب نه خیلی شل نه خیلی سفت بدست بیاد. بعد جهت تمیز کردن کاشی و سرامیک با این خمیر باید از یه دستمال و یا اسفنج کمک گرفته و بر روی قسمت مورد نظر بکشید. اجازه بدین که به مد 15 تا 20 دقیقه ای بر روی نقطه مورد نظر باقی بمونه و در نهایت هم با یه دستمال تمیز و یا اسفنج اون بخش رو تمیز کنید. آبکشی قسمتی که لکه داشت هم یادتون نره و تمام.

تمیز کردن کاشی و سرامیک

از بین بردن لکه از کاشی و سرامیک با جوش شیرین و سرکه سفید

در اینجا باید داخل یه سطل جوش شیرین و آب گرم رو به نسبت 1 به 4 ریخته و مخلوط نمایید. جهت تمیز کردن لکه روی کاشی و سرامیک حالا لازمه که سرکه سفید رو به مخلوط اضافه کرده و همش بزنید. سپس محلول رو تو یه بطری اسپری ریخته و اون رو بر روی کاشی و سرامیک اسپری کنید. از یه دستمال کمک گرفته و یا با یه اسفنج سطح مورد نظر رو به خوبی تمیز کنید. در نهایت هم باید اون بخش رو به آبکشی کرده و تمام.

تمیز کردن کاشی و سرامیک

نظافت کاشی و سرامیک با جوش شیرین و بوراکس

در این روش نیاز به بوراکس داریم. باید داخل یه کاسه، جوش شیرین و بوراکس و آب گرم رو به نسبت های 1 به 1 به 2 ترکیب کرده و برید سراغ تمیز کردن کاشی و سرامیک لکه دار. محلولی که ساختید رو کافیه تا با استفاده از یک دستمال تمیز و یا اسفنج بر رو. کاشی و سرامیک بکشید. اجازه بدین که به مدت 10 تا 15 دقیقه روی سطح مورد نظر بمونه و کارش رو انجام بده و حالا با کمک یه دستمال و یا اسفنج که هیچی روش نباشه سطح رو تمیز کرده و در آخر هم سطوح رو آبکشی نمایید و تمام.

تمیز کردن کاشی و سرامیک

اصلا چرا بریم سراغ جوش شیرین؟

چون جوش شیرین ماده ای معدنی و طبیعیه که خواص پاک کنندگی زیادی داره و میتونه برای سطوحی مثل کاشی و سرامیک عالی باشه. جوش شیرین دارای بافتی کمی ساینده هستش که میتونه بدون خراش دادن عمیق، کارش و انجام بده به خصوص در کاشی های سرامیکی لعابدار. از سویی هم میتونه بو رو جذب خودش کنه و در نهایت هم PH کمی قلیایی داره که به از بین بردن لکه ها کمک خونی میکنه.

تمیز کردن کاشی و سرامیک

ملاحظات امنیتی که باید دقت کرد

بهتره قبل از اینکه به شکل کامل ترکیبات رو بر روی سطح مورد نظر بریزید، ابتدا اون رو بر روی بخشی از سطوح امتحان کرده و مطمئن شوید که هیچگونه آسیبی به سطح مورد نظر نمیرسونه. مخصوصا کاشی های لعابدار و یا صیقلی شده.

تمیز کردن کاشی و سرامیک

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها