|

سرامیک پارکت هرچی تا حالا شنیدی بذار کنار / با کفپوش اپوکسی همه ویژگی‌ها رو داشته باش

کفپوش ها انواع مختلفی دارند که یکی از بهترین اونها اپوکسی می باشد و در این مطلب میخوایم با این کفپوش آشناییت کامل پیدا کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دنیای ترند ها همراه با پیشرفت علم آیتم های جذابی رو خلق می کنند. این ساخته ها در تمام موارد وجود داره و در دکوراسیون و نوسازی نیز به وفور دیده میشه. در چند سال اخیر این روند افزایشی به سمت و سوی پوشش کف یا اپوکسی رفته است. این محصول به دلیل مزایا و ویژگی هایی که داره تبدیل به یکی از پرطرفدارترین عناصر تزیینی موجود در بازار شده است که زیبایی و خوبی های فراوونی رو از آن خود کرده. کفپوش بخشی بسیار مهم در هر فضاست که خب باید بسته به کاربری که داره انتخاب بشه. در اینجا میخوایم با اپوکسی، که یکی از جذاب ترین کفپوش ها محسوب میشه آشنا بشیم. پس با ادامه مطلب ما همراه باشید.

‌کفپوش اپوکسی چیست؟

شما قراره با یکی از مواد تزیینی ترند و امروزی آشنا بشید. اپوکسی درست مثل کفپوش پلی اورتان پوششی تشکیل شده از پلیمر مقاوم در مقابل حرارت هستش که خب وقتی با یک کاتالیزور ترکیب میشه، تحت فرایند تراکم قرار گرفته و اپوکس رو میسازه. ماده‌ ای که این محصول از اون تشکیل میشه، در واقع استحکام مکانیکی و شیمیایی خیلی خوبی داره و همچنین دارای سطحی براق و عالی، با دوام بسیار بالا از دیگر خصوصیات این کفپوش هستش.

b85e3ff9-af13-47b9-adcd-fd884292dfd2

این کفپوش به دلیل ضخامت کمی که داره، با نصب یه شکل لایه ای نازک مستقیما یک کف صاف و صیقل تحویلمون میده. اعمال این گوشش نیز آسونه و راحت، اما توصیه میشه که به دست متخصصان این کفپوش انجام بشه تا بتونه تمام مزایای اون رو شناسایی کرده و به خوبی کفپوش رو در زیباترین حالت در بیاره. در ادامه با ویژگی های این کفپوش به شکل دقیق تر آشنا می شویم.

نصب آسان اپوکسی

سهولت و راحتی در نصب این متریال یکی از مزیت های قابل توجه آن می باشد. از اونجایی که این کفپوش به شکل مستقیم بر روی مواد موجود اعمال میشه، دیگه احتیاجی به انجام دیگر کارهای بزرگ برای اینکه باعث ایجاد نخاله های ساختمانی نشه نداره. این مسئله نه تنها باعث کاربردی تر شدن اون میشه، بلکه زمان و همچنین هزینه تعمیر رو هم به خوبی کم میکنه. تازه دیگه نیازی هم نیست که بستر قبلی رو بردارید و یه عالمه خاک خوری داشته باشید، که همین باعث میشه تا به کاهش اثرات زیست محیطی کمک کرده و تولید زباله رو به حداقل برسونید.

9c045e91-a338-4c38-a340-5b6eac701784

سطح بدون درز کفپوش اپوکسی

همونطور که بالاتر هم اشاره شد این کفپوش سطحی بسیار صاف دارد و در واقع هیچ درزی بر روی سطوح رزین اپوکسی نیست که بخواد کف رو تکه تکه کنه و این دقیقا ویژگی برتری هستش که باعث میشه تا بتونید به راحتی سطح رو تمیز کرده و از نظر بهداشتی بسیار مناسب است. نبود هیچگونه شکاف یا ترک از تجمع گردوغبار و همچنین خاک و میکروارگانیسم‌ هایی که میتونن تو این مناطق رشد کنند، جلوگیری داره. این موضوع باعث میشه تا کفپوش های اپوکسی گزینه ای بسیار ایده آل برای بخش هایی مثل بیمارستان ها، آزمایشگاه‌ ها و یا حتی آشپزخونه‌ ها باشند که خب نیاز به تمیزی بالا و قابل توجهی دارند. 

0d9307e7-27d7-4641-98da-3074b66751dd

استحکام بالای کفپوش اپوکسی

اپوکسی جنسی بسیار با دوام دارد که خب همین باعث شده تا از مقاومت و محافظت بیشتری بر روی کف هایی که بر روشون قرار میگیره اعمال کنه. در حقیقت مقاومت بالای اپوکسی ها اونقدری بالاهست که میتونن در برابر رطوبت، سایش و خوردگی و غیره گزینه ای بسیار ایده آل باشند و همچنین برای مکان های پرتردد مثل فروشگاه ها و مغازه ها و هر کجا که عمومی باشه پیشنهادی جذاب هستند. علاوه بر اینها مقاومت اپوکسی ها در مقابل دمای بالا و گرما هم خیلی خوبه و همین خصوصیات اونها رو تبدیل به یک کفپوش مناسب و ایده آل کرده است.

9a26b0df-6a30-4e75-a737-abd9c77db123

خشک شدن اپوکسی در زمان کوتاه

از دیگر خصوصیات قابل توجهی که اپوکسی دارد میتوان به زود خشک شدنش اشاره داشت که خب واقعا اهمیت فراوونی داره. این ویژگی به لطف پلیمریزاسیون سریع رزین هستش که تقریباً تو 8 ساعت اتفاق میفته و امکان‌پذیر میشه. در واقع این میزان تایم ممکنه بسته به رطوبت و دمای سطحی، و همچنین شرایط محیطی که وجود داره و روش اعمال میشه متفاوت باشه. اما با همه این تفاسیر اپوکسی باز هم به نسبت دیگر پوشش ها زمان کوتاه تری نیاز داره تا خشک بشه و به شما این امکان رو میده که زمان تعمیر رو کاهش بدید و در اسرع وقت ازش استفاده نمایید.

0c8584b2-f37e-47c2-a629-bfa6696c9b8d

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

  • ناشناس ارسالی در

    چه قشنگ خلاقانه مثل خریدن کادو برای عزیزانت از والدین تا همسرت و کمک به دوستان

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها