|

میز ناهارخوری کجا باشه بهتره؟ / خونه چه پنجاه متر چه پونصد متر اینجوری چیدمان درسته

میز ناهارخوری از دست وسیله های بسیار پر کاربرد و مهم تو هر خونه محسوب میشه که جدا از مدلش، انتخاب جای مناسب براش کار سختیه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- وسایل یه خونه تکمیل شامل خیلی عناصر میشه که خب میز ناهارخوری یکی از مهم ترین اونهاست. چرا که این وسیله تو هر خونه ای بیش از یک مکان برای نشستن افراد برای صرف شام و ناهار هستش و در واقع انتخاب متریال و اندازه و مدل این عنصر میتونه تاثیر فراوونی در دیزاین و طراحی فضای مورد نظر داشته بشه. اینکه مدل میز ناهارخوری چه شکلی باشه ک خب برمیگرده به سبک دکوراسیون منزل شما و دیگر لوازمی که دارید و البته سلیقه افراد. اما اینکه میز ناهار خوری رو باید کجای خونه قرار بدیم تا بهترین جا براش باشه، مقوله ای قابل توجه هستش که باید بررسی بشه. در واقع اینکه میز ناهارخوری رو خریدیم، حالا کجا بزاریمش سوالیه که خیلی متداول هستش و مشکل خیلی هاست که خب ما در این مطلب اومدیم و بهش پرداختیم. اگر شما هم مشتاق یادگیری و دونستن این مسئله هستید پس حتما با ادامه مطلب همراه باشید.

dining-table-best-place

میز ناهارخوری در مرکز

اگر منزل شما بزرگه و فضای کافی ای برای قرار دادن میز ناهارخوری دارید، پس یکی از بهترین ایده ها اینه که بخشی از خونه رو به این وسیله اختصاص دهید و تو اون اتاقک یا فضا در مرکز میز ناهارخوری رو بگذارید. 

خب از اونجایی که تو چنین فضایی ممکنه لوازم جانبی ای همچون بوفه و کمد برای نگهداری بشقاب ها و ظروف وجود داشه باشه، قرار دادن میز ناهارخوری در مرکز همچنان این وسیله رو بولد و چشمگیر نشون میده و برجسته نگه میداره. شما در اینجا میتونید با نصب یک روشنایی جذاب به سلیقه خودشون درست بالای سر میز توجهات رو بیش از قبل به میز جلب کنید و غذا خوردن رو هم لذت بخش تر کنید.

ModernDining-Rooms-Uncover-Timeless-and-Fierce-Design

چیدمان میز ناهارخوری در آشپزخونه

آشپزخونه فضاییه که شما در اون میتونید شام و ناهار و صبحانه خانوادگی خود را میل کنید و به راحتی به هر چیزی هم دسترسی داشته باشید. اما قرار دادن میز ناهارخوری در این فضا به موارد مختلفی بستگی داره. مثلا اینکه متراژ و میزان بزرگی کوچیکی آشپزخونه شما چقدره. اما فضای متناسبی دارید میتونید گوشه ای دنج برای خود بسازید. به این شکل که میز ناهارخوری رو در یک بخش کناری این فضا قرار داده و با چند صندلی به همراه یک میز، بخشی جذاب برای صرف غذا و یا نوشیدن یک قهوه خلق نمایید.

1398-03-11-11-45-23_home-design

یادتون نره که داشتن یک میز گرد میتونه خیلی راحت تر باشه چرا که کمتر از میز مربع جاگیری داره و راحت تر میشه در اطرافش حرکت کرد. پس اگر خونه شما ابعاد کوچیکی داره انتخاب و استفاده از میز گرد میتونه خیلی مناسب تر باشه.

راستی وقتی قراره جای میز رو انتخاب کنید حواستون به جای پنجره باشه. مثلا غذا خوردن زیر نور پنجره دلچسب تر خواهد بود. این هم ناگفته نمونه که انتخاب میز با صندلی های مدل نیمکتی هم زیبایی و هم جاگیری کمتر رو به شما هدیه میده.

68486

جزیره دست یاری به سمت خونه های کوچیکه

وقتی شما خونه ای با فضاهای کاربری کوچیک دارید، بی شک استفاده از هر بخش خونه اهمیت بیشتری داره. مثلا اینکه میتونید مرز بین آشپزخونه و نشیمن رو جزیره قرار بدید و با انتخاب صندلی های پایه بلند یک میز ناهارخوری بسیار جمع و جور اما کاملا کاربردی برای خود بسازید.

dining-table-island

میز ناهارخوری در پذیرایی یا اتاق نشیمن

یکی از عاقلانه ترین مکان ها برای قرار دادن میز ناهارخوری در بخش نشین و یا پذیرایی هستش چرا که این وسیله تنها فضایی برای صرف ناهار و شام نیست، بلکه میتونه قطعه ای بزرگ از مبلمان باشه که برای صحبت های خانوادگی، دیدن تلویزیون، انجام کار های متعدد و استفاده به عنوان میز کار هم مورد استفاده قرار میگیره. 

مدل های مختلفی از میز ناهارخوری وجود داره که خب برای فضاهای بزرگ از مدل ها مجلل تر میشه بهره برد و برای فضا های کوچیکتر از مدل های تا شونده یا کم جا که صندلی ها داخل میز میرن استفاده نمود.

dining-table-below-sofa-2048x1619

اهمیت زیبایی شناسی

برای داشتن یک تم جذاب و هماهنگ شده بهتره که مدل و رنگ میز ناهارخوری رو با دیگر لوازم ست نمایید. اینکه سبک مبلمان شما کلاسیک باشه اما از میزی مدرن استفاده نمایید کمی تو ذوق خواهد زد.

از طرفی هم شما دلتون نمیخواد یه تضاد و مغایرت عجیب رنگی ایجاد کنید، چرا که اینجوری از نظر بصری چشم زده میشه و زیبایی که باید باشه ایجاد نمیشه.

dining-table-set

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها