|

طرز تهیه کوکوی پنیر / عاشقان پنیر این غذای عالی رو از دست ندن

توی این مطلب، طرز تهیه کوکوی پنیر رو بهتون آموزش میدیم که واقعا خوشمزه ست.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کوکو معمولا پای ثابت خیلی از مهمونی ها و دورهمی هاست یا یه شام یا ناهار خوشمزه واسه وقتی که هول هولکی میرسی خونه و زمان زیادی نداری تا مثلا پلو و خورش بپزی. خوبی کوکو اینه که حتما ماده اصلیش رو توی خونه پیدا می کنی؛ یه کم سبزی واسه کوکو سبزی، چند تا دونه سیب زمینی واسه کوکو سیب زمینی، یه فنجون عدس برای کوکوی عدس، یه لیوان لوبیا سبز واسه کوکوی لوبیا سبز و...

این کوکوها که اسمشون رو بردم بیشتر شناخته شده هستن اما بعضی کوکوها مثل کوکوی هویج، کوکوی ذرت و کوکوی پنیر رو کمتر درست می کنن اما خب طعم و مزه خاص و عالی شون باعث میشه تا بهت پیشنهاد کنیم ازشون به راحتی نگذری و حداقل یه بار امتحانشون کنی، شاید رفت توی لیست غذایی و همیشه درستشون کردی! توی این مطلب، طرز تهیه کوکوی پنیر رو بهتون آموزش میدیم که واقعا خوشمزه ست. تا پایان همراه ما باشید.

kuku-panir-2

مواد لازم برای تهیه کوکوی پنیر

پنیر تازه محلی ۳۰۰ گرم

تخم‌ مرغ  ۶ عدد

مغز گردوی خرد شده نصف پیمانه

آرد گندم ۲ قاشق سوپخوری

نمک و فلفل سیاه به میزان دلخواه

پودر تخم گشنیز یک قاشق چایخوری

پودر فلفل قرمز یک قاشق چایخوری

پودر زیره سبز یک قاشق چایخوری

روغن مایع مخصوص سرخ ‌کردن به مقدار لازم

kuku-panir-3

طرز تهیه کوکوی پنیر

مرحله اول

تخم ‌مرغ ها رو داخل یک ظرف بشکنید و همراه کمی نمک و فلفل سیاه با همزن دستی هم بزنید تا زرده و سفیده  کاملا با هم مخلوط بشن، سپس آرد رو اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله دوم

پودر تخم گشنیز رو همراه فلفل قرمز و پودر زیره به مخلوط تخم ‌مرغ اضافه کرده و هم بزنید تا مواد کاملا با هم مخلوط بشن، سپس پنیر خرد شده و گردوی خرد شده رو به مایه کوکو اضافه کنید و با قاشق هم بزنید تا یکدست بشن.

kuku-panir-4

مرحله سوم

یک تابه روی حرارت بذارید و مقداری روغن داخلش بریزید. تمام مایه کوکو رو یک ‌مرتبه داخل تابه بریزید و با پشت قاشق، مایه کوکوی پنیر رو به‌ طور یکنواخت پهن کنید. حرارت رو ملایم کنید و در تابه رو بذارید.

مرحله چهارم

یک طرف کوکو که سرخ شد، اون رو برگردونید تا طرف دیگه کوکوی پنیر هم سرخ بشه، سپس کوکو رو در ظرف مورد نظرتون بکشید و همراه نون تازه سرو کنید. نوش جان.

kuku-panir-5

اگه به آشپزی علاقمند هستید، اینجا رو با کلی دستورهای غذایی عالی دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها