|

طرز تهیه کوکو هویج خوشمزه / چقدر کوکو سبزی و کوکو سیب زمینی؟ کوکوی جدید امتحان کن

کوکوی هویج یه کوکوی کمتر شناخته شدست که طعم خیلی خوبی داره و پیشنهاد می کنیم طبق این دستور درستش کنی و احتمالا بره توی لیست غذایی خانوادت!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تنوع زیاد کوکوها باعث شده تا غذایی محبوب بین خانواده ها باشن و خانم خونه وقتی زمان زیادی نداره به فکر درست کردن یه کوکوی خوشمزه واسه ناهار یا شام بیفته. تقریبا با همه مواد غذایی اعم از گوشتی، سبزیجات و حبوبات میشه کوکوهای خوشمزه درست کرد. کوکو سبزی مقام اول رو بین کوکوها داره و کوکو سیب زمینی، کوکوی عدس، کوکوی پیازچه و کوکوی گوشت هم مقام های بعدی رو در اختیار دارن!

تو اهل امتحان کردن مزه های جدید هستی یا نه؟ وقتی اسم کوکو میاد فقط کوکو سبزی و کوکو سیب زمینی توی ذهنت میاد یا یه لیست بلند بالا از کوکوها داری که همه شون رو امتحان کردی؟ کوکوی هویج یه کوکوی کمتر شناخته شده ست که طعم و مزه خیلی خوبی داره و پیشنهاد می کنیم طبق این دستور درستش کنی و احتمالا بره توی لیست غذایی خانواده ت! این آموزش خاص و جدید رو از دست نده.

kuku-havij-2

مواد لازم برای تهیه کوکو هویج

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم

هویج ۳ عدد

تخم مرغ  ۲ عدد

پیاز یک عدد

آرد نخودچی یک چهارم پیمانه

زعفران دم کرده یک قاشق سوپخوری

نمک و فلفل سیاه به میزان دلخواه

روغن مایع به مقدار لازم

kuku-havij-7

طرز تهیه کوکو هویج

مرحله اول

هویج ها رو پوست بگیرید و رنده کنید. پیاز رو هم پوست گرفته و رنده کنید سپس آبش رو بگیرید. آرد نخودچی رو هم الک کنید و کنار بذارید.

مرحله دوم

گوشت چرخ کرده، هویج و پیاز رنده شده و آرد نخودچی رو داخل یک کاسه بریزید و با هم مخلوط کنید. زعفرون دم کرده، نمک و فلفل سیاه رو هم اضافه کنید و هم بزنید.

kuku-havij-1

مرحله سوم

تخم مرغ رو بشکنید و به مایه کوکو هویج اضافه کنید. سپس با یک چنگال هم بزنید تا مواد کاملا با هم مخلوط بشن. سپس از دست برای ورز دادن مایه کوکو استفاده کنید تا مواد حالت چسبندگی پیدا کنن.

مرحله چهارم

داخل یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت بذارید تا داغ بشه. وقتی داغ شد، تمام مایه کوکو رو به یکباره داخل تابه بریزید و بلافاصله با پشت قاشق مواد رو مسطح و یکدست کنید. در تابه رو بذارید و حرارت رو ملایم کنید.

kuku-havij-3

مرحله پنجم

وقتی یک طرف کوکو سرخ شد، یک دیس مناسب روی دهانه تابه قرار بدید و کوکو رو با احتیاط در اون برگردونید تا طرف دیگه کوکو هویج هم سرخ بشه، سپس کوکو رو در ظرف مورد نظرتون برگردونید، برش بدید و همراه نون تازه و سالاد فصل سرو کنید. نوش جان.

kuku-havij-6

اگه به آشپزی علاقمند هستید، اینجا رو با کلی دستورهای عالی غذایی دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها