|

طرز تهیه کیک یزدی / یه دستور پخت راحت با پف زیاد و طعم عالی

کیک یزدی جزء کیک هایی هست که در منزل به راحتی درست میشه و ماندگاری بالا و طعم خیلی خوبی داره. در این مقاله طرز تهیه این کیک رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- کیک و شیرینی پزی در منزل کاری جذاب و سرگرم کننده ست که خانواده ها رو از کیک و شیرینی های بازاری که ممکنه از نظر بهداشتی و سلامتی خیلی مطلوب نباشن، بی نیاز میکنه. کیک هویج و گردو، کیک لیمو، کیک یخچالی و... خیلی کیک های دیگه رو میشه توی خونه درست کرد و از نتیجه هم راضی بود. کیک یزدی یکی دیگه از کیک هایی به حساب میاد که در منزل به راحتی درست میشه و ماندگاری و طعم خیلی خوبی هم داره. در این مقاله طرز تهیه کیک یزدی رو بهتون آموزش میدیم. تا انتها همراه ما باشید.

cake-yazdi2

مواد لازم برای تهیه کیک یزدی

آرد 2ونیم لیوان

شکر یک لیوان

تخم مرغ  ۳ عدد

ماست یک لیوان سرخالی

روغن مایع یک لیوان سرخالی

پودر هل یک قاشق چایخوری

بکینگ پودر یک قاشق غذاخوری

گلاب ۳ قاشق غذاخوری

عسل یک قاشق غذاخوری

جوش شیرین نصف قاشق چایخوری

کنجد برای تزئین به مقدار دلخواه

cake-yazdi6

طرز تهیه کیک یزدی

مرحله اول

از یک ساعت قبل تخم مرغ و ماست رو از یخچال خارج می کنیم تا به دمای محیط برسن. بعد از این مدت شکر و تخم مرغ ها رو داخل یک کاسه ریخته و با همزن برقی حدود 5 دقیقه می زنیم تا بافت کرم رنگ و کشدار پیدا کنه.

مرحله دوم

حالا وقت اضافه کردن روغن مایع رسیده. اون رو به مخلوط شکر و تخم مرغ اضافه می کنیم و با همزن می زنیم تا مایه کاملا مخلوط و یکدست بشه.

cake-yazdi5

مرحله سوم

جوش شیرین و ماست رو با هم مخلوط می کنیم و به مخلوط شکر، تخم مرغ و روغن اضافه کرده و حدود یک دقیقه با همزن برقی می زنیم تا کملا یکدست بشن.

مرحله چهارم

در ادامه پودر هل، گلاب و عسل رو اضافه کرده و یک دقیقه دیگه با همزن مخلوط می کنیم.

cake-yazdi3

مرحله پنجم

فر رو با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه میدیم به خوبی گرم بشه.

مرحله ششم

آرد و بکینگ پودر رو با هم مخلوط کرده و دو تا سه بار الک می کنیم و در چند مرحله به مایه کیک یزدی که آماده کردیم، اضافه می کنیم و با لیسک در حد مخلوط شدن و در یک جهت دورانی هم می زنیم.

cake-yazdi4

مرحله هفتم

حالا کپسول های مخصوص کیک یزدی رو داخل قالب مافین قرار می دیم. در ادامه مایه کیک رو تا نصفه داخل کپسول ها می ریزیم و روی اون رو با کنجد تزئین می کنیم.

مرحله هشتم

قالب ها رو در طبقه وسط فر قرار میدیم و حدود 25 تا 30 دقیقه زمان میدیم تا کیک یزدی بپزه. بعد از این مدت کیک یزدی ها رو از فر خارج کرده و اجازه میدیم کاملا خنک بشن. سپس اونها رو از قالب خارج کرده و داخل ظرف مورد نظرمون می چینیم و همراه چای یا قهوه میل می کنیم. نوش جان.

cake-yazdi8

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی