|

طرز تهیه کیک یخچالی/ اگه فر نداری یا حوصله خمیر درست کردن نداری این دسر جوابه

این دفعه که هوس یه دسر خوشمزه کردی، کیک یخچالی رو درست کن و می بینی که چقدر درست کردنش راحته و بعد از غذا میچسبه. اینجا دستورش رو یاد بگیر.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- شیرینی جات توی تمام دنیا محبوبیت زیادی دارن. انواع و اقسام دسرها و شیرینی ها با دستورهای بینهایتی که وجود داره گواه این موضوعه. توی فرهنگ غذایی ایرانی هم انواع دسر وجود داره ولی خب دستور طبخ خیلی هاشون آسون نیست. قبول داری که بعد از غذاهایی مثل خورش قیمه، قرمه سبزی، ته چین گوشت و بادمجون و... یه دسر جذاب خیلی میچسبه؟ امروز میخوام یه کیک یخچالی ساده بهت یاد بدم که یه دسر و عصرونه خوشمزه ست تا حسرت زده به عکس دسرها نگاه نکنی و خیلی راحت درستش کنی و از خوردنش لذت ببری. تا پایان همراه من باش...

cake-yakhchali3

مواد لازم برای تهیه کیک یخچالی

بیسکوییت پتی بور 2 بسته

پودر کاکائو 4 قاشق غذاخوری

شیر 2 پیمانه

شکر یک پیمانه

آرد 2 قاشق غذاخوری

نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری

کره 50 گرم

وانیل نوک قاشق مرباخوری

cake-yakhchali4

طرز تهیه کیک یخچالی

مرحله اول

شیر سرد رو داخل یک قابلمه می ریزیم، سپس شکر رو به همراه نشاسته ذرت، پودر کاکائو و آرد قنادی به شیر اضافه می کنیم و قابلمه رو روی حرارت متوسط قرار می دیم.

مرحله دوم

حدود ۱۰ دقیقه مواد رو به صورت مداوم هم می زنیم تا غلیظ بشه، زمانی که اطراف شیر شروع به جوش زدن کرد، کره و وانیل رو اضافه می کنیم و مدام هم می زنیم تا یکدست بشه.

cake-yakhchali2

مرحله سوم

وقتی کره به طور کامل آب شد و با بقیه مواد یکدست شد قابلمه رو از روی حرارت برمیداریم. حالا یک قالب مستطیلی رو با کیسه فریزر میپوشونیم، بعد ۲ قاشق از مایعی که آماده کردیم رو کف قالب می ریزیم و اون رو صاف می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مقداری شیر داخل کاسه می ریزیم، بیسکوییت های پتی بور رو به شیر آغشته می کنیم و روی مواد رو با بیسکوییت می پوشونیم. سپس یک لایه از کرم روی بیسکوئیت ها و تکرار می کنیم تا بیسکوئیت و کرم تموم بشه.

cake-yakhchali5

مرحله پنجم

قالب رو به مدت حداقل سه ساعت داخل یخچال قرار میدیم. سپس خارج کرده و به صورت دلخواه برش میدیم و نوش جان.

نکات تهیه کیک یخچالی

-در تهیه کیک یخچالی میتونید از بیسکوئیت ساده و کاکایویی به تعداد برابر استفاده کنید.

-هم زدن مداوم کرم وقتی روی شعله قرار داره باعث میشه مایع ما یکدست بشه و آرد توی اون گلوله گلوله نشه پس این نکته رو فراموش نکنید.

-اگر غلظت کرم شکلاتی زیاد شد، کمی شیر اضافه کرده و کاملا مخلوط کنید.

cake-yakhchali1

-برای خوشمزه تر شدن کیک یخچالی میتونید در وسط مواد از موز حلقه شده استفاده کنید.

-کیک یخچالی رو وقتی از یخچال خارج کردید و برش زدید میتونید با پودر نارگیل، پسته، ترافل های رنگی و یا شکلات های رولی تزئین کنید.

توی این مقاله طرز تهیه یه دسر آسون و خوشمزه رو آموزش دادیم که امیدواریم درست کنی و دوست داشته باشی. اینجا هم میتونی طرز تهیه چیز کیک یخچالی رو یاد بگیری.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی