|

طرز تهیه کیک هویج و گردو / محبوبترین و خوشمزه ترین کیک خونگی رو خیلی ساده و سریع بپز

در این مقاله طرز تهیه یه کیک پر طرفدار و خیلی خوشمزه به نام کیک هویج و گردو رو یاد میگیری که خیلی سریع و راحت آماده میشه.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- پختن کیک و شیرینی پزی یه سرگرمی جذاب برای خیلی از خانوم های خونه داره. کیک هایی که توی خونه میشه درست کرد، تنوع زیادی داره و بنا به ذائقه افراد خانواده میشه موادش رو کمی تغییر داد. کیک یخچالی، چیز کیک، شیرینی پاپیونی، شیرینی کشمشی و خیلی کیک و شیرینی های دیگه رو میشه به راحتی توی خونه درست کرد. در این مقاله طرز تهیه یه کیک پر طرفدار و خیلی خوشمزه دیگه به نام کیک هویج و گردو رو بهتون آموزش میدیم که امیدواریم درست کنین و از خوردنش لذت ببرین. تا پایان همراه ما باشید.

cake-havij5

مواد لازم برای تهیه کیک هویج و گردو

تخم مرغ  4 عدد

شکر یک لیوان

روغن مایع نصف لیوان

آرد 2 لیوان

گردو خرد شده یک لیوان

هویج رنده شده یک لیوان

بکینگ پودر یک و نیم قاشق چایخوری

وانیل شکری نصف قاشق چایخوری

دارچین یک قاشق چایخوری

cake-havij4

طرز تهیه کیک هویج و گردو

مرحله اول

هویج ها رو شسته، پوست گرفته و رنده می کنیم و کنار می ذاریم. فر رو با دمای 175 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم بشه.

مرحله دوم

تخم مرغ ها رو داخل یک ظرف گود می شکنیم، وانیل و شکر رو اضافه کرده و با همزن برقی روی دور متوسط به مدت 5 دقیقه مخلوط می کنیم تا به مایه کرم رنگ و کشداری تبدیل بشه.

cake-havij6

مرحله سوم

روغن مایع رو اضافه کرده و به مدت یک دقیقه دیگه با همزن برقی مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

بکینگ پودر و پودر دارچین رو به آرد اضافه کرده و این مخلوط رو 2 تا 3 بار الک می کنیم. سپس مخلوط آرد رو کم کم به مخلوط تخم مرغ، شکر و روغن اضافه می کنیم و در حد ترکیب شدن مواد با همزن برقی روی دور کند، هم می زنیم.

cake-havij2

مرحله پنجم

در این مرحله هویج رنده شده و گردوی خرد شده رو به مایه کیک اضافه کرده و با لیسک دورانی هم می زنیم تا به طور یکنواخت در مایه کیک پخش بشن. دقت کنید که مایه کیک رو زیاد هم نزنید تا موقع پخت به خوبی پف کنه.

مرحله ششم

کف قالب مناسبی رو کاغذ روغنی پهن می کنیم. مایه کیک رو داخل قالب ریخته و به مدت 40 دقیقه داخل فر می ذاریم تا کیک هویج و گردوی ما بپزه. بعد از این مدت کیک رو از فر خارج می کنیم و اجازه می دیم کمی خنک بشه. سپس کیک هویج و گردو رو از قالب خارج کرده و اون رو با پودر قند و گل هایی از هویج تازه تزئین می کنیم.

cake-havij1

در این مقاله روش پخت کیک هویج و گردو رو بهتون آموزش دادیم که امیدواریم درست کنید و از خوردنش در کنار عزیزان تون لذت ببرید. اگر به شیرینی و کیک پزی علاقه دارید، اینجا می تونید مقاله ای با موضوع نکات مهم و کاربردی شیرینی پزی رو ببینید و بخونید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی