|

کیک لیمو ترش یه کیک خوش عطر و طعم که مزه بهشت میده / طرز تهیه راحت و مواد با پیمانه

کیک لیمو ترش یه کیک خونگی خوشمزه ست که طعم و مزه خاص اون باعث شده تا در تمام دنیا محبوب باشه. توی این مقاله طرز تهیه این کیک رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قبول داری بعدازظهر وقتی از چرت نیمروزی بیدار شدی، خوردن یه تیکه کیک خونگی همراه قهوه یا چای لذت خیلی زیادی داره؟ خودت اهل پخت کیک خونگی هستی؟ مثلا تا حالا کیک هویج و گردو پختی؟ یا کیک یخچالی و حتی کیک شکلاتی؟ کیک های زیادی هست که میشه با مواد اولیه در دسترس و دستور پخت خیلی راحت، توی خونه درست کرد. هم خیلی خوشمزه ست و هم از کیک های اماده بیرون، سالم تره! کیک لیمو ترش یه کیک خونگی دیگه ست که طعم و مزه خاص اون باعث شده تا در تمام دنیا محبوب باشه. توی این مقاله می خوام طرز تهیه کیک لیمو ترش رو که درست کردنش سخت نیست، بهت آموزش بدم. تا پایان همراه من بمون!

cake-limoo2

مواد لازم برای تهیه کیک لیمو ترش

آرد ۲ پیمانه

شیر یک پیمانه

تخم مرغ  ۴ عدد

شکر یک پیمانه

روغن مایع یک پیمانه

آب لیمو ترش تازه ۴ قاشق غذاخوری

زست پوست لیمو (رنده پوست لیمو) 2 قاشق غذاخوری

وانیل یک قاشق چایخوری

بکینگ پودر یک قاشق چایخوری

cake-limoo6

طرز تهیه کیک لیمو ترش

مرحله اول

از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی رو خارج کرده و در فضای آشپزخونه قرار می دیم تا هم دمای محیط بشن.

مرحله دوم

برای درست کردن زست پوست لیمو، قسمت زرد رنگ پوست لیمو ترش تازه رو با دندونه های ریز رنده، رنده می کنیم. سپس آب لیمو ترش تازه رو هم می گیریم.

cake-limoo8

مرحله سوم

شکر و وانیل رو داخل یک ظرف گود، با تخم مرغ ها مخلوط کرده و با دور تند همزن برقی به مدت ۷ دقیقه هم می زنیم تا سفید و کش دار بشه. سپس شیر، روغن مایع، آب لیمو ترش و زست لیمو ترش رو به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و اونها رو در حد مخلوط شدن با همزن برقی می زنیم.

مرحله چهارم

فر رو با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کرده و اجازه می دیم به مدت 20 دقیقه کاملا گرم بشه.

مرحله پنجم

آرد رو با بکینگ پودر مخلوط کرده و ۳ بار الک می کنیم و سپس آرد رو در ۳ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه کرده و مایه کیک رو با لیسک و به صورت دورانی در یک جهت مخلوط می کنیم.

cake-limoo4

مرحله ششم

داخل قالب کیک رو با مقداری روغن مایع چرب می کنیم، سپس آرد پاشی کرده و قالب رو بر می گردونیم تا آرد اضافی اون خارج بشه. حالا مایه کیک رو داخل قالب ریخته و تکونش می دیم تا مواد کیک یکنواحت داخل قالب قرار بگیره.

مرحله هفتم

قالب کیک رو در طبقه وسط فر قرار داده و حدود ۴۵ دقیقه زمان میدیم تا کیک لیمو ترش بپزه.

مرحله هشتم

وقتی کیک پخت، اون رو از فر خارج کرده و اجازه می دیم کاملا خنک بشه. سپس کیک لیمو ترش رو در ظرف مورد نظرمون قرار داده و اون رو به اندازه دلخواه برش می دیم. نوش جان.

cake-limoo3

در این مطلب، طرز تهیه کیک لیمو ترش رو برات توضیح دادم که امیدوارم در اولین فرصت درست کنی و از نتیجه هم راضی باشی. اگه اهل کیک پختن و شیرینی پزی هستی اینجا میتونی مطلبی با عنوان نکات مهم پخت کیک و شیرینی رو بخونی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی