|

قیمه نثار طعم بی نظیر از یه غذای اصیل و اعیونی/ مهمون خاص داشتی این غذا رو فراموش نکن

در این مقاله طرز تهیه قیمه نثار رو یاد میگیری. این بار اگه مهمونای خاص داشتی، تعلل نکن و این غذای خوشمزه و عالی رو با این روش درست کن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بعضی غذاها هستن که اصالت و خوشمزگی رو باهم دارن و حسابی هم پر طرفدار هستن. این جور غذاها مخصوص هر نقطه از کشور که باشن فرقی نداره، توی همه شهرها طبخ میشن و با لذت خورده میشن! غذاهایی مثل چکدرمه ترکمنی، خورش آلو مسما شمالی، کلم پلوی شیرازی، خورش هویج تبریزی و... از این دست غذاهای محبوب و معروف هستن. قیمه نثار هم که از استان قزوین میاد یکی دیگه از این غذاهای پر طرفداره که یه غذای اعیونی هم به حساب میاد. این بار اگه مهمونای خاص داشتی، تعلل نکن و این غذای خوشمزه و عالی رو با این روش درست کن، تا حسابی مهمونات رو تحویل بگیری و برق شادی رو توی چشماشون ببینی. تا پایان همراهمون باش.

gheymehnesar6

مواد لازم برای تهیه قیمه نثار

گوشت گوسفندی 250 گرم

برنج 4 پیمانه

پیاز دو عدد

خلال بادام 6 قاشق غذاخوری

خلال پسته 2 قاشق غذاخوری

خلال پوست پرتقال 4 قاشق غذاخوری

زرشک 3 قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

شکر یک قاشق غذاخوری

پودر زیره، پودر دارچین و پودر تخم گشنیز از هر کدام یک قاشق چایخوری

زعفران دم کرده به اندازه لازم

نمک، فلفل، روغن و کره به اندازه لازم

gheymehnesar2

طرز تهیه قیمه نثار

مرحله اول

برای شروع باید تلخی پوست پرتقال رو بگیریم. قسمت نارنجی پوست پرتقال رو جدا کرده و خلالی خرد می کنیم. اونها رو داخل آب جوش ریخته و 5 دقیقه می جوشونیم. آبکش کرده و می شوییم. این کار رو 4 بار انجام میدیم تا تلخی پوست پرتقال از بین بره.

مرحله دوم

پیازها رو خرد کرده و داخل روغن سرخ می کنیم. وقتی طلایی شد، گوشت های خرد شده رو داخل قابلمه ریخته و همراه ادویه ها با حرارت زیاد دو سه دقیقه تفت میدیم. بعد رب گوجه فرنگی رو ریخته و بعد از 30 ثانیه، آب و کمی نمک می ریزیم و اجازه میدیم گوشت به مدت 2 ساعت بپزه.

gheymehnesar3

مرحله سوم

تا گوشت بپزه کته رو درست می کنیم. بعد خلال پوست پرتقال، 4 قاشق از خلال بادام، زعفرون و مقداری نمک به گوشت اضافه می کنیم و می ذاریم با هم بپزه و جا بیفته.

مرحله چهارم

داخل یه ماهیتابه کمی کره، زرشک شسته شده، خلال بادام، خلال پسته، زعفرون، شکر و کمی نمک رو با هم روی حرارت ملایم حدود یک دقیقه تفت میدیم و وقتی پلو دم کشید یه کفگیر از اون رو با آجیل ها مخلوط می کنیم.

gheymehnesar1

مرحله پنجم

پلو و مخلوط گوشت رو لایه لایه توی ظرف سرو می ریزیم و روی اون رو با مخلوط پلو، آجیل و زرشک پر می کنیم. قیمه نثار خوشمزه و عالی ما حاضره! نوش جان شما.

در این مقاله طرز تهیه قیمه نثار قزوین رو آموزش دادیم که امیدواریم بپزید و از خوردنش در کنار عزیزان تون لذت ببرید. اگر به آشپزی علاقمندید اینجا می تونید دستور پخت های عالی از انواع غذاها، شیرینی ها و دسرها رو ببینید و استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی