|

طرز تهیه کلم پلو شیرازی اصیل و خوشمزه/ شنیدی میگن خوشا شیراز و کلم پلوی بی مثالش؟

کلم پلو شیرازی همه جای ایران معروف و پر طرفداره. توی این مقاله قراره طرز تهیه کلم پلوی شیرازی اصیل رو یاد بگیری تا در اولین فرصت درستش کنی.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- هر نقطه از ایران که سر بزنی کلی خوراکی و غذاهای خوشمزه و جذاب پیدا میکنی که واقعا حرف ندارن! اگه از اونایی هستی که عاشق غذا هستن و هرجا سفر کنن غذا و خوراکی مخصوص اون منطقه رو امتحان میکنن حتما میدونی قیمه نثار قزوین، خورش خلال کرمانشاه، میرزاقاسمی گیلان و... خیلی طعم و مزه خوبی دارن. یکی دیگه از این غذاهای اصیل و سنتی ایرانی که از شهر زیبای شیراز میاد، کلم پلو هست که همه جای ایران معروف و پر طرفداره. توی این مقاله میخوام طرز تهیه کلم پلوی شیرازی رو بهت آموزش بدم تا در اولین فرصت بپزی و از خوردنش در کنار عزیزانت لذت ببری. تا پایان همراه من باش...

kalam-polo2

مواد لازم برای تهیه کلم پلو شیرازی

برنج ۴ پیمانه

گوشت چرخ کرده 250 گرم

سبزی کلم پلو 200 گرم

کلم قمری یا کلم برگ 500 گرم

پیاز ۲ عدد متوسط

آبغوره یا آبلیمو یک قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به مقدار کافی

روغن به مقدار کافی

این میزان مواد اولیه برای چهار نفر کافیه و تو میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای کلم پلو براشون درست کنی این مقادیر رو کم یا زیاد کنی.

kalam-polo7

طرز تهیه کلم پلو شیرازی

مرحله اول

اولین کار برای تهیه کلم پلو، خیس کردن برنج با آب و کمی نمک هست. برنج رو از یک ساعت قبل بشورید و خیس کنید.

مرحله دوم

داخل قابلمه مناسب آب بریزید رو روی شعله گاز بذارید تا جوش بیاد. آب برنج رو خالی کنید و داخل قابلمه بریزید. کمی بعد سبزی کلم پلو رو هم اضافه کنید. حدود 8 دقیقه بعد وقتی که برنج نیمه پز شد آبکش کنید.

kalam-polo3

مرحله سوم

کلم قمری یا کلم برگ رو بشویید و خرد کنید. داخل یک ماهیتابه کمی روغن بریزید وقتی که داغ شد کلم ها رو به اون اضافه کرده و تفت بدید. سپس نمک، فلفل و زردچوبه رو به اون اضافه کرده و کمی آبغوره یا آبلیمو می زنیم و می ذاریم روی حرارت تا آب اون کشیده بشه. سپس شعله رو خاموش می کنیم.

مرحله چهارم

پیاز رو رنده می کنیم و آب اون رو کامل میگیریم. پیاز رنده شده رو همراه نمک، فلفل و زردچوبه با گوشت چرخ شده مخلوط می کنیم و حسابی ورز میدیم تا یکدست و چسبناک بشه. دستهامون رو خیس کرده و از مواد گوشتی قلقلی درست میکنیم.

kalam-polo4

مرحله پنجم

قلقلی ها رو داخل تابه و کمی روغن سرخ میکنیم. حالا قابلمه مناسبی رو روی حرارت قرار داده، روغن میریزیم و ته دیگ مورد نظرمون رو کف قابلمه میذاریم. برنج و سبزی و کلم سرخ شده رو لایه لایه داخل قابلمه میریزیم، روی اون رو روغن میدیم و دم می کنیم.

مرحله ششم

بعد از حدود 45 دقیقه که کلم پلو دم کشید اون رو داخل ظرف مناسب می کشیم و قلقلی ها رو روی پلو قرار میدیم و نوش جان.

kalam-polo5

توی این مقاله طرز تهیه کلم پلوی شیرازی اصیل رو بهتون آموزش دادیم که امیدواریم در اولین فرصت بپزین. اگر به آشپزی علاقمندید اینجا میتونید دستور غذاهای متنوعی رو ببینید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی