|

راهکارهای موثر برای چیدمان خونه های کوچیک/ ببین و ایده بگیر تا خونت دلباز بشه!

توی این مقاله نکاتی رو با هم مرور میکنیم که کمکمون میکنه خونه کوچیکمون رو به بهترین شکل چیدمان کنیم تا زیباتر، بزرگتر و دلبازتر به نظر برسه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- توی دنیای مدرن امروزی و با زیاد شدن جمعیت و کمبود امکانات و زمین، دیگه خیلی ها امکان زندگی کردن توی خونه های بزرگ رو ندارن و متراژ اکثر خونه ها زیر 100 متره. از طرف دیگه خونه باید مکان آسایش و آرامش ساکنینش باشه و بهتره طوری چیدمان بشه که دلنشین و گرم هم باشه. پس اگه خونه کوچیکی داریم مهمه که به دکوراسیون اون فکر کنیم تا در عین حال که شکل یه خونه هست، شلوغ و خسته کننده هم نباشه. توی این مقاله نکاتی رو مرور میکنیم که کمکمون میکنه خونه کوچیکمون رو به بهترین شکل چیدمان کنیم و از بودن در اون لذت ببریم...

decoration-smallhouse3

رنگهای روشن رو فراموش نکن

همه می دونیم که رنگ روشن، فضا رو بزرگتر و برعکس اون، رنگ تیره فضا رو کوچیکتر نشون میده. برای چیدمان خونه های کوچیک رنگ دیوارها، مبلمان و فرش رو رنگ روشن و سفید انتخاب کن تا فضای دلباز و روشنی داشته باشی. البته برای جلوگیری از خسته کنندگی فضا، آیتم های کوچیک رنگی رو هم هوشمندانه در کنار رنگ سفید، کرم و بژ قرار بده.

decoration-smallhouse8

وسایل اضافه رو دور بریز

توی خونه کوچیک فضایی برای وسایل اضافی و دکوری های بی مورد نیست. تا جای ممکن خونه رو از چیزهایی که نیازی بهشون نیست و فضا رو کوچیک و شلوغ نشون میدن، خالی کن.

decoration-smallhouse4

نور، عامل مهم بزرگ نشون دادن خونه

اگه توی نشیمن یا پذیرایی پنجره با نور کافی داری، خوش شانس هستی و نیمی از مسئله برای دلباز کردن منزلت حله. تا جایی که ممکنه روی نورپردازی خونه کار کن. قاب عکسی روی دیوار و نوری که بهش تابونده شده و نورهایی که بالای گلدون ها قرار میدی، این کار رو برات به خوبی انجام میده.

decoration-smallhouse5

decoration-smallhouse6

از آینه استفاده کن

استفاده از آینه تا حد زیادی به بزرگ و روشن نشون دادن خونه کمک میکنه. یک دیوار مناسب توی هال یا پذیرایی رو به چسباندن آینه های دکوراتیو اختصاص بده و تاثیر عالیش رو در تغییر فضا ببین. جالبه بدونی اگر آینه ها رو روبروی یک پنجره نصب کنی، فضا بزرگتر و روشنتر به نظر می رسه.

decoration-smallhouse9

فرش های بزرگ رو فراموش کن

پهن کردن یک فرش بزرگ توی خونه ای که کوچیکه، اون رو کوچیکتر نشون میده. بهتره به جای یک فرش بزرگ از چند قالیچه کوچیک ترجیحا با رنگ روشن و طرح خلوت استفاده کن.

decoration-smallhouse1

طراحی وسایل چند منظوره

توی خونه کوچیک میشه وسایل رو هوشمندانه طراحی کرد. مثلا داشتن مبل و صندلی هایی که نقش کمد رو هم داشته باشن، یا تختی که دور تا دورش کشو داشته باشه، پیشنهادهای خوبی در این زمینه هست.

decoration-smallhouse11

استفاده از گل و گیاهان طبیعی

شاید جای زیادی توی خونه نداشته باشی ولی گذاشتن چند تا گلدون طبیعی در جای مناسب به زیبایی و دلنشینی فضا کمک بزرگی میکنه. استفاده از گلدون در ارتفاع بالاتر روی دیوار هم ایده خوبی برای استفاده بیشتر از فضاست.

decoration-smallhouse7

توی این مطلب چند راهکار ساده و کاربردی برای بزرگ نشون دادن خونه های کوچیک رو با هم مرور کردیم. امیدوارم اگه خونه کوچیکی داری به کار بگیری و ازش راضی باشی. بقیه مطالب سایت که مربوط به دکوراسیون هست رو میتونی اینجا ببینی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی