|

نمیدونی روی میز گردت چی بندازی؟ / بیا تا راز ساختن یه گوشه جذاب توی خونه رو بهت بگم

بهترین حالت برای شکل رومیزی برای میز گرد، گرده! به عبارت دیگه بهتره برای یه میز گرد، با توجه به ابعادش، یه رومیزی گرد هم انتخاب کنی.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- میزهای گرد از خیلی قدیم پایه ثابت دکوراسیون خونه ها بودن و امروزه هم میشه گفت اکثر خونه ها حداقل یه میز گرد گوشه شون دارن. من خودم خیلی طرفدار میزهای گرد هستم، چه برای ناهارخوری و چه برای گوشه خونه که روش گلدون های طبیعی یا عکس یا وسایل دکوری خاص بذاری.

میز ناهارخوری گرد این امکان رو میده تا همه اعضای خانواده حین غذا خوردن همدیگه رو ببینن و با هم معاشرت کنن. میز گرد کوچیکتر هم میتونه یه گوشه جذاب توی خونه برات بسازه.

rumizigerd8

رومیزی میز گرد چجوری باشه بهتره؟

 بهترین حالت برای شکل رومیزی برای میز گرد، گرده! به عبارت دیگه بهتره برای یه میز گرد، با توجه به ابعادش، یه رومیزی گرد هم انتخاب کنی. اگر میخوای برای میز ناهارخوری گرد رومیزی بگیری، بهتره رومیزی نهایتا 20 سانت از اطراف میز آویزون باشه تا نشستن و بلند شدن از روی صندلی ها رو با مشکل مواجه نکنه.

rumizigerd3

اگر هم برای میز گوشه خونه که قراره روش گلدون و وسایل دکوری بذاری، میخوای رومیزی بخری، هم میتونی رومیزی کوتاه یا بلند تا مماس به زمین انتخاب کنی؛ این بستگی به سلیقه تو داره اما باید بگم رومیزی بلند که تا نزدیک زمین میرسه ظاهر شیک تر و قشنگ تری به خونه میده.

البته در این زمینه استثنا هم وجود داره. اگه میز گردی که میخوای گوشه خونه بذاری، پایه های جذابی داره میتونی رومیزی رو کوتاهتر انتخاب کنی تا پایه های میز پوشیده نشه.

جنس رومیزی چی باشه بهتره؟

برای دوخت رومیزی از پارچه های متنوعی استفاده میکنن اما بهترین پارچه ها برای رومیزی، پارچه مخمل و ساتن هستن. انتخاب پارچه تا حدود زیادی به سبک دکوراسیون خونه و سلیقه اهالی اون بستگی داره.

rumizigerd7

اما به طور کلی اگر میخوای رومیزی بلند روی میزت بندازی میتونی یه پارچه ساتن رو تا نزدیک زمین در نظر بگیری و یه رومیزی مخمل رو به صورت لوزی و کوتاهتر روش قرار بدی. البته باید حواست باشه رنگ دوتا پارچه باهم همخوانی داشته باشه.

اگه دکور خونه ت به سبک کلاسیکه، میتونی از پارچه های قلم کاری یا ترمه هم استفاده کنی و اصالت و شکوه رو به خونه بیاری.

rumizigerd6

محاسبه میز برای دوخت یا خرید رومیزی

برای سفارش رومیزی متوسط یا کوتاه، 30 تا 40 سانتی ‌متر به قطر میز اضافه کن تا رومیزی به اندازه دلخواهت از کناره‌ ها آویزون بشه. برای اندازه گیری رومیزی بلند هم از وسط میز رو تا روی زمین اندازه بزن و چند سانت بیشتر در نظر بگیر.

rumizigerd2

استفاده از رانر برای تزیین میز گرد

چند سالی میشه که استفاده از رانر برای میزها خیلی پرطرفدار شده و انواع رانرها توی بازار وجود داره. انداختن رانر روی میز گرد هم اون رو جذاب میکنه و بهتره برای میز گرد با جنس چوبی، از رانر براق و برای میزهای شیشه ای از رانر ساتن استفاده کنی.

امیدوارم با خوندن این مقاله بتونی بهترین رومیزی رو برای میز گردت انتخاب کنی. برای خوندن سایر مطالب مربوط به دکوراسیون، به اینجا هم سری بزن.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی