|

میخوای دو دقه بشینی تو بالکن شیش تا چشم همسایه روته؟ دید تراسو اینجوری خوشگل بپوشون

اگر شما هم به هنگام نشستن تو تراستون احساس خوبی از نگاه همسایه ها ندارید، پس باید به دنبال راهی برای پوشاندن تراس به روش درست باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خب خونه محل امن ماست. اونجاییه که ما از خستگی های روزمره و دلتنگی ها شبانه و خستگی های کاری برمیگردیم به خونمون و البته کاناپه و اتاقی که توش حس راحتی داریم. شنیدین که وقتی از سفر یا مهمونی برمیگردن میگن آخیش هیچ جا خونه خود آدم نمیشه؟ این موضوع برای همه همین قدر حس خوب داره و هر کی تو خونش این احساس رو داره. اما ما ایرانیا یکسری اخلاقیات هم داریم که شاید اصلا اروپا ازش سر در نیاره. مثل اینکه پرده تقریبا برامون اهمیت زیادی داره چرا که هم ظاهری لاکچری و تجملاتی به خونمون میده، و هم موضوع محرمیت برامون اهمیت داره و این ها نکاتی هستن که برای اروپا نشینان چندان اهمیت نداره. 

البته که موضوع محرمیت و راحت بودن تو چارچوب خونه تنها به پرده مختصر نمیشه و با توجه به اینکه این روزا واحدا تو آپارتمان ها خیلی نزدیک به هم هستند و ممکنه تراس و بالکن اون معنی شخصی بودنش رو از دست داده باشه هم باز مشکلیه که ما ایرانیا باهاش سروکار داریم. خب تراس هم بخشی از خونه ماست و شاید یه خونواده ای دلشون بخواد از این قسمت خونه هم استفاده زیادی داشته باشند که در این شرایط نمیدونن چیکار کنن که هم نمای ساختمون بدشکل نشه و هم اینکه یه محدوده برای تراسشون داشته باشن تا نگاه همگان روشون نباشه!

اگر شما هم از دست افرادی هستید که با این مشکل مواجهید، پس با این مطلب همراه باشید که مختص شما نوشته شده.

پوشاندن دید تراس و بالکن

تراس ها با توجه به اینکه شما در کدام محل سکونت دارید و البته اینکه طبقه چندم هستید متفاوته. چرا که ممکنه به یه تراس خیلی دید وجود داشته باشه که خب پوشش نیمه باز براش مناسبه، اما یهو میبینی واسه یه تراس دید کامل از همسایه ها وجود داره که در این حالت باید از پوشش کامل استفاده کنید.

شیشه های مات شده و دیوارهایی که متحرکن و میتونن بچرخن

احتمالا اولین روشی که به ذهن هر کسی مبرسه نصب شیشه هستش اما با وجود برچسب های شیشه مات کن. اگر شیشه معمولی باشه قطعا با نبودش فرقی نداره پس باید مات بشه تا دید رو از بیرون به داخل بگیره. این شیشه ها به دلیل اینکه نیمه هستند و تا نصفه ارتفاع میان، به جهت تصفیه و رفت و آمد هوا نیز کمک کننده می باشند.

اما دیگر آیتمی که برای رسیدن به هدف شما خیلی خوبن دیوار های متحرکی هستد که حکاکی شده می باشدند و به جهت اینکه از داخل به بیرون هم یه دید هایی وجود داشته باشه و روزنه نور بزنه تو، از این دیوار ها میشه استفاده کرد. 

پوشاندن دید تراس و بالکن

دیوارهای سبز و دیوارهای مجوف کاربردی و خوشگلن

در اینجا بادی بگیم شما میتونید از وسیله هایی که تو تراستون هستند استفاده کنید. مثلا اینکه گل و گلدان هایی که تو این فضا گذاشتین میتونن دیواره ای طبیعی برای تراس خونه شما باشند.

از طرفی هم دیوارهای مجوف میتونن مشکل‌ گشا باشند، چرا که قادرند هم نور رو از خودشون عبور بدن و فضا رو روشن کنند، هم اینکه دید رو از بیرون به تو از بین ببرند.از طرفی هم ایده ای خلاقانه هستند و دید رو به بیرون رو کور نمی کنند. محصور کردن تراس‌ با این وسیله میتونه یه فضای نیمه باز برای شما بسازه.

پوشاندن دید تراس و بالکن

گل های رونده واقعا جذابن؛ سقف های متحرک نیز ایده آل

اگر دلتون میخواد تراس شما نمایی زیبا و زنده داشته باشه باید بگیم که گل های رونده پیشنهادی عالی هستند. این حرکت درسته که دید شما رو نسبت به بیرون از بین میبره، اما در عوض یه دیوار خوشگل تحویلتون میده که خب به سلیقه خودتون تزیین میشه.

یکسری از بالکن  یا تراس ها هم هستند که بدون سقف می باشد و در اینجا می توان به جهت حفظ حریم از سایبان‌ های برقی و یا پارچه ای و دستی استفاده داشت.

پوشاندن دید تراس و بالکن

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی