|

معنی اشکال زیورآلات را بدانید

میدونی انگشتر تو دستت چه معنی ای داره؟ هر شکلی از زیورآلات نماد چیست؟

زیورآلات

معرفی انواع اکسسوری و پزیرآلات ترند 1402 با قیمت و عکس؛ آشنایی با مفهوم اشکال مختلف بکار رفته در این زیورآلات لوکس با توضیحات کامل

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- امروزه بر روی انواع زیورآلات و اکسسوری ها مانند ساعت، دستبند، انگشتر، گوشواره، گردنبند، کیف، کفش و حتی خود لباس بعضی از سمبل ها دیده می شوند که زیبایی آن محصول را دو چندان می کند و ممکن است شما به خاطر همان نماد و سمبلی که به کار رفته است اقدام  به خرید کرده باشید. ولی آیا تا به حال برای شما این سوال مطرح نشده است که نماد به کار رفته در زیورآلات، کیف و یا حتی لباس و دیگر اجناس چه مفهمی دارند؟

در ادامه این مقاله خواهید فهمید که اشکال بر روی انگشتر و یا گردنبند محبوبتان چه معنایی دارند. برای توضیح بیشتر خوب است که بدانید در زیورآلات از نماد های مختلفی از جمله نماد میمون، پروانه، ببر، پرنده، دلفین، لنگر، گل، قلب، جغد، سنجاقک، بی نهایت، پر، سمبل برگ، سمبل فرشته، سمبل چشم، نماد تاج و …. استفاده می شود که هر کدام معنا و مفهوم خاصی را با خود به همراه دارد و می تواند به نوعی بیان گر تیپ شخصیتی افراد نیز باشد.

حال که می دانید هر اکسسوری ای که استفاده می کنید اعم از زیورآلات و یا حتی شال و روسری هر کدام می توانند به خاطر اشکال و طرح های استفاده شده در آن ها معنای خاصی داشته باشند، بهتر است تا در انتخاب این آیتم مهم در استایل تا حد زیادی دقت به خرج دهید. در ادامه این مقاله همراه ما با شید تا با چندتا از جدیدترین مدل های اکسسوری و مفاهیم اشکال بکار رفته در آن ها آشنا شوید.

زیورآلات ترند 1402

زیورآلات ترند 1402

زیورآلات به شکل پروانه

شاید برایتان جالب باشد که بدانید پروانه از جمله محبوب ترین نماد ها و سمبل هایی است که در بخش های مختلفی از جمله صنعت زیورآلات و جواهرات به کار گرفته می شود. پروانه را می توان نماد فمنیسم و زیبایی و تغییر دانست که البته با ماهیت پروانه نیز بسیار سازگار است. البته می توان گفت برخی معتقد هستند که پروانه نمادی از تناسخ نیز می باشد، ولی در کل پروانه ها همیشه موجوداتی زیبا هستند که چشم هر زیبا پسندی را به خود جلب می کنند و به نوعی نماد ظرافت و زیبایی نیز محسوب می شوند. پس اگر می خواهید ظرافت زنانه خود را در یک استایل کلاسیک و رسمی هرچه بیشتر به نمایش بگذارید انتخاب یک نوع زیورآلات به شکل پروانه می تواند برای استایلتان معجزه کند.

زیورآلات ترند 1402

زیورآلات به شکل مثلث

نوبتی هم باشد نوبت یکی از محبوب ترین نمادهای اکسسوری و زیورآلات زنانه است. مثلث یکی از قدیمی‌ ترین نمادهای استفاده شده در گردنبند یا انگشتر است. مثلث در ادیان مسیحیت و یهود به عنوان نماد وحدت و یکپارچگی استفاده شده است و جالب است که بدانید اینگونه تفسیر می شود که اگر مثلث رو به بالا باشد نشانگر تعالی و اگر رو به پایین باشد نمایانگر آب و نزول رحمت آسمانی است.

امروزه تعبیر دیگری برای نماد مثلث وجود دارد، مثلث نماد استفاده از تجربیات گذشته و زمان حال برای داشتن آینده ‌ای بهتر است. پس اگر می خواهید از این اکسسوری جذاب برای استایل خود استفاده کنید بهتر است باتوجه به تفسیرهایی که ذکر شده نوع آن را متناسب با احوالات خود انتخاب نمایید تا نه تنها استایلی جذاب را برای خود به ارمغان آورده باشید بلکه تا حد زیادی بتوانید خود و شخصیت درونی خود را معرفی کرده باشید.

زیورآلات ترند 1402

زیورآلات ترند 1402

زیورآلات به شکل قلب

یکی از مرسوم ترین اشکالی که در طراحی زیورآلات و دیگر اکسسوری های زنانه استفاده می شود را می توان شکل قلب دانست. قلب نماد عشق عمیق، همدلی و باروری است به همین خاطر است که یک گردنبند و یا انگشتر قلب می تواند یک هدیه مناسب برای یک خانم باشد. پس فراموش نکنید که قلب همیشه نمادی از علاقه و عشق و زندگی بوده است، در زیورآلات نیز مفهوم نماد قلب خارج از این مفاهیم نیست و معمولا زیورآلات مزین به طرح قلب به عنوان هدیه ای برای بیان عشق و علاقه استفاده می شود. پس چه در ولنتاین چه در روزهای دیگر یک زیورآلات به شکل قلب چه انگشتر باشد چه گردنبند باعث می شود شما دلرباتر و دوست داشتنی تر دیده شوید.

زیورآلات ترند 1402

زیورآلات ترند 1402

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی