|

ترفندهایی برای برق انداختن طلا؛ با اینا قراره چشمای قوم شوهر از حدقه بزنه بیرون!

طلا و جواهرات به مرور زمان برق خودشون رو از دست میدن و مقداری کدر میشن که با یه سری از ترفندهای خونگی میشه دوباره اونا رو براق کرد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ما ایرانی ها کلا دوس داریم هر چیزی داریم رو برق بندازیم و اون چیز بدرخشه حالا یا از تمیزی و یا از زیبایی جالبه که حتی خیلی ها به دبنال برق انداختن پوست صورت هم میرن انگار که میخوان لامپ دویست وات کارگذاری کنن تو صورتشون! خلاصه بگیم که برق زدن برای ما از واجبات محسوب میشه مثلا برای خانوما خیلی مهمه که آشپزخونشون برق بزنه از تمیزی و برای آقایونی هم که نسبت به تمیزی حساس هستن مهمه که ماشین و یا موتورشون از تمیزی برق بزنن حالا در این بین یه سری از وسایل هستن که ما اون ها رو دقیقا به خاطره برق خودکاری که دارن دوست داریم و با دیدنشون به وجد میاییم و دوس داریم که هی نگاهشون کنیم و شاید این اخلاقمون به کلاغ رفته باشه چون اون هم چیزای براق رو دوس داره! یکی از وسایلی که شدیدا برقش هر خانومی رو میتونه جذب کنه طلا و زیورآلات هست که خب وقتی اولش خریداری میشه حسابی برق میزنه و میشه ترکیدن چشم حسودا رو با برق اون دید ولی به مرور زمون کدر میشه و اون برق اولیه رو نداره.

حالا باید چیکار کرد؟ بالاخره زیبایی طلا هم به برق زدنش هست و اگر این خاصیت رو نداشته باشه دیگه فقط ارزش مادی خواهد داشت و از لحاظ معنوی نمیتونه میل به زیبایی ما رو برطرف کنه ولی نگران نباشید داریم راجبه طلا که از گرون ترین فلزات دنیاست حرف میزنیما! چرا گفتیم نگران باشید چون با یه سری از ترفندهای خونگی میشه خیلی راحت، شیک و مجلسی طلاهاتون رو مثل روز اولشون کنید، اگر یکی از این ترفندها پاسخگو نبود به سراغ ترفند بعدی برید و مطمئن باشید که بالاخره اون نتیجه ای که مورد انتظارتون هست و دوست دارید که اتفاق بیفته، اتفاق میفته پس دیگه وقت رو تلف نکنیم و بریم سراغ دونستن این راهکارها.

طلا

استفاده از جوش شیرین

یکی از راه‌های آسون و راحت برای برق انداختن طلا و جواهرات و همچنین نقره در منزل استفاده از جوش شیرین هست. برای این کافیه که در ابتدا یه فویل آلومینیومی رو داخل یک کاسه قرار بدید، سپس یه مقدار نمک و یه قاشق چای خوری جوش شیرین رو به اون اضافه کنید، بعد حدود ده قطره مایع ظرف شویی رو هم به داخل محتویات کاسه اضافه کنید و بعد از اضافه کردن مایع ظرف‌شویی یه مقدار آب جوش رو هم به داخل کاسه اضافه کنید و بعد طلا و یا نقره ی خودتون رو داخل کاسه قرار بدید و بعد از چند دقیقه با یه مسواک نرم اون ها رو بسابید و بعد با آب گرم بشوریدشون و با یه دستمال نرم خشکشون کنید.

طلا799

استفاده از شیر ترش

یکی از روش هایی که بدون هیچ دردسری میشه از اون جهت برق انداختن جواهراتی مثل طلا بهره برد، استفاده از شیر ترش هست؛ برای انجام این کار در ابتدا شیر ترش رو داغ کنین و اگر شیر ترش هم ندارید به شیر معمولی به مقدار سرکه اضافه کنید و بعد از داغ کردنه شیر طلا و نقره های خودتون رو حدود نیم ساعت داخل ظرف حاوی شیر ترش قرار بدید و بعد از گذشت این تایم اون ها رو خارج کنید، با آب و صابون بوشریدشون و بعد با یه دستمال نرم خشکشون کنید.

طلا46

استفاده از پودر لباسشویی

یکی دیگه از روش هایی که با کمک اون میتونید خیلی راحت طلا و حتی نقره ای خودتون رو براق و تمیز کنید استفاده از پودر لباسشویی هست؛ جهت انجام این کار کافیه که جواهرات خودتون رو داخل یه ظرف با آب داغ قرار بدید بعد داخل اون پودر لباسشویی بریزید و ده دقیقه صبر کنید بعد جواهرات رو خارج کنید و مجدد با مسواک نرم اون ها رو بسابید تا جرم ها به طور کامل پاک بشن و بعد خشکشون کنید.

طلا64644

استفاده از آمونیاک

یه ظرف آب گرم بردارید و چند قطره آمونیاک به داخل اون اضافه کنین، به این صورت که برای هر پیمانه آمونیاکی که دارید شش پیمانه آب ولرم اضافه کنین. بعد جواهرات رو داخل اون قرار بدید و پس از یه دقیقه اون ها رو از محلول خارج کنید و با یه مسواک نرم ترجیحاً بچه‌گونه با دقت برس بکشیدشون. بعد با آب ولرم آبکشیشون کنین و با یه حوله نرم خشکشون کنین. آمونیاک از لحاظ شیمیایی یه تمیز کننده قوی محسوب میشه و میتونه خورنده باشه، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که چند ماه یه بار از این روش استفاده کنین. اگر هم تو جواهراتتون پلاتین و مروارید به کار برده شده، از این روش به هیچ وجه استفاده نکنید.

طلا6466

برای یادگیری و پیاده کردن فوت و فن های بیشتر برای خانه داری صفحه ی ترفند های خانه داری ما رو دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها