|

رُمان های عاشقونه ای که باید خوند

هفت رمان عاشقانه که نخونیشون نصف عمرت بر فناااست؛ بسه هی یاغی دیدن کتاب بخون عشق کن

اگر عاشق تجربه کردن اتفاقات ناب و تازه هستید که شاید هیچ وقت تجربشون نکنید هیچ چی مثل کتاب خوندن نمی تونه حال شما رو عوض کنه و بهتون لذت بده

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- با شروع شدن تابستان خیلی از شما مطمئنا دنبال تفریحات و سرگرمی هایی هستید که توی اوقات فراغت به سراغشون برید از تماشای فیلم و سریال گرفته تا انواع و اقسام بازی ها و سرگرمی ها اما شاید وقت اون باشه که امسال کمی متفاوت تر از همیشه عمل کنید و چند تایی کتاب درجه یک بخونید که حال و هواتون رو تغییر بده. از طرف دیگه مطمئنا می دونید که خیلی از فیلم های سینمایی درجه یک دنیا از روی شاهکارهای ادبی ساخته شده اند، پس برای یک بار هم که شده اون فیلم ها رو کنار بگذارید و به خوندن اصل ماجرا بپردازید.

یکی از جذاب ترین و پر طرفدار ترین ژانرهای ادبی رمان های عاشقانه هستند که آثار بسیار فاخری هم در گذر زمان در این ژانر نوشته شده. از اونجایی که انتخاب کتاب خوب در این زمینه خیلی کار سختیه ما تصمیم داریم تا بهتون هفت مورد از بهترین و مشهور ترین آثار ادبی رو که در ژانر عاشقانه نوشته شدند معرفی کنیم که خوندنشون از واجباته. آثار ذکر شده در زیر همگی به کشور انگلستان تعلق دارند و جزو آثار کلاسیک این کشور به حساب می آیند.

1.غرور و تعب اثر جین آستن

یکی از مشهور ترین و معروف ترین عاشقانه در ادبیات جهان رمان غرور و تعصب اثر جین آستن می باشد که در سال 1813 برای اولین بار چاپ شد و خود نویسنده این اثر رو "فرزند دلبند من" خطاب می کند. جدای از زیبایی و جذابیتی که در روایت عاشقانه الیزابت و دارسی، دو شخصیت اصلی این داستان وجود دارد، یکی از دلایلی که این کتاب را به شاهکاری ادبی تبدیل کرده است توجه جین آستن به جزئیات و به تصور کشیدن ویژگی های فرهنگی و اجتماعی عصر خود در این اثر است.

شاید تا به حال فیلم و یا سریال هایی را که به اقتباس از این رمان عاشقانه ساخته شده اند دیده باشید اما باور کنید که خواندن آن لذتی دیگر دارد.

هفت رمان عاشقانه ای که باید خواند

2.اِما اثر جین آستن

دومین اثری که در این لیست به معرفی آن می پردازیم نیز به بانوی مشهور و محبوب انگلیسی جین آستن تعلق دارد. اِما که برای اولین بار در سال 1815 منتشر شد یک داستان متفاوت اما همچنان عاشقانه دارد که قهرمان آن زنی است که شاید چندان هم مورد علاقه مخاطب قرار نگیرد دقیقا بر خلاف الیزابت در رمان غرور و تعصب. از روی اما نیز مانند بسیاری از آثار فاخر دیگر تا به حال چندین بار فیلم هایی سینمایی ساخته شده است.

هفت رمان عاشقانه ای که باید خواند

3.جین ایر اثر شارلوت برونته

در سال 1847 شارلوت برونته رمانی را منتشر کرد که قهرمان آن یک دختر یتیم اما مصمم و شرافتمند است که برای زندگی خود تلاش می کند و در این راه عشقی را پیدا می کند که که زندگی را برای او شیرین اما سخت تر از قبل می کند. نه تنها تا کنون بیش از بیست فیلم اقتباسی از این اثر ساخته شده است بلکه جین ایر در آثار نویسندگان بعد از خود نیز به طرز قابل توجهی تاثیر گذاشته است که انکار کردن آن ممکن نیست.

هفت رمان عاشقانه ای که باید خواند

4.بلندی های بادگیر اثر امیلی برونته

مشهور ترین و معروف ترین اثر امیلی برونته بلندی های بادگیر می باشد که در سال 1847 به چاپ رسید. همان طور که می دانید امیلی برونته خواهد کوچک تر شارلوت برونته می باشد که به نظر می رسد هر دو آن ها در خلق عاشقانه هایی که جنسی متفاوت دارند از مهارت بالایی برخوردار هستند. همه ی ما در ادبیات و سینما با داستان هایی عاشقانه که با ترس، انتقام و درد مواجه می شود بارها و بارها مواجه شده ایم اما بلندی های بادگیر را نمی توان به راحتی با آن ها در یک کفه ترازو قرار داد.

هفت رمان عاشقانه ای که باید خواند

5.آرزوهای بزرگ اثر چارز دیکنز

آرزوهای بزرگ در سال 1861 توسط چارز دیکنز چاپ شد اگر چه ما این کتاب را در فهرست عاشقانه های کلاسیک قرا می دهیم اما زیر بنای داستان در واقع به نوعی به زندگی شخصی دیکنز اشاره دارد و سعی میکند تا با مهارت هر چه تمام تر به زیبایی تجربیات تلخ و شیرین خود را از مردم و از روزگار نمایان سازد. آرزوهای بزرگِ دیکنز یک عاشقانه است که در دل دغدغه های اجتماعی و روزگار پر جرم و جنابت آن روزها روایت می شود.

هفت رمان عاشقانه ای که باید خواند

6.دختر کشیش اثر جورج اورول

یکی از متفاوت ترین و خاص ترین داستان های عاشقانه ای که می توانید به خواندن آن بپردازید رمان دختر کشیش می باشد که در سال 1935 برای اولین بار چاپ شد. باید اعتراف کنیم که سبک و سیاق این اثر با دیگر آثاری که در این لیست به معرفی آن ها پرداخته ایم فرق دارد البته از اورول نمی شود چیز دیگری را هم انتظار داشت. به شما پیشنهاد می کنیم که حتما این اثر فاخر را بخوانید چرا که مانند دیگر کارهای اورول اصلا قابل وصف نمی باشد.

هفت رمان عاشقانه ای که باید خواند

7.ربکا اثر دافنه دوموریه

یکی دیگر از بانوهای نام آشنای ادبیات انگلستان دافنه دوموریه می باشد که مهم ترین و شاخص ترین اثر او ربکا نام دارد، اثری که بسیاری منتقدان آن را الهام گرفته از رمان جین ایر می دانند اما به هر حال آنچه که در رابطه با این اثر مهم و تحسین برانگیز است کشش بالای آن برای ادامه به خواند و به پایان رساندن اثر می باشد. در واقع ربکا از آن دست کتاب هایی است که دلتان نمی خواهد تا پیش از به پایان رساندنش آن را زمین بگذارید.

یکی از مشهور ترین فیلم های اقتباسی از این اثر که تا به حال ساخته شده به همین نام در سال 1940 می باشد که کارگردانی آن را آلفرد هیچکاک به عهده داشته است.

هفت رمان عاشقانه ای که باید خواند

لازم به ذکر است که تمامی آثار ذکر شده در بالا به فارسی ترجمه شده اند و شما می توانید با خیال راحت به خواندن آن ها بپردازید.

به نظر شما کاربران شایانیوز چه کتاب های دیگه ای باید در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها