|

فیلم هایی که باید دید

هفت فیلم سینمایی با کریستوفر نولان؛ نابغه بی همتا و تکرار نشدنی دنیای سینما

برای لذت بردن از یک فیلم مهم است که به سراغ کارهای کدام کارگردان می روید، مگر زمانی که نولان را انتخاب می کنید؛ او همیشه همه را متحیر می کند

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- باید اعتراف کنیم که دنیای سینما کم نداره کارگردان ها و فیلم سازهایی که واقعا یه پا نابغه اند و با مهارت و هنرمندی هرچه تمام تر یک فیلم درجه یک و ماندگار رو به روی پرده ی نقره ای میارند، فیلم هایی که هر بار دیدنشون باعث میشه مو به تن آدم سیخ بشه و غرق در لذت بشه. اما با این حال این رو هم باید اعتراف کنیم که اگر جه تعداد این دست از کارگردان ها کم نیست اما کمند کارگردان هایی که ذهنیتب چند بعدی دارند و می تونند در ژانر های مختلف سینمایی هایی قدر و ماندگار بسازند؛ یکی از کارگردان هایی که بسیار در این زمینه موفق عمل کرده و کارهای فوق العاده ای رو هم به روی پرده آورده کارگردان محبوب و معروف کریستوفر نولان می باشد.

هفت فیلم سینمایی برتر با کریستوفر نولان

البته نمی توانیم انکار کنیم که نولان هم در آثار خود گاها برای ساخت کارهای مشهور و بسیار معروف خود از فیلم ها و آثار دیگر همکارانش در جای جای دنیا الهام گرفته است؛ اگر از تماشا کنندگان پر و پا قرص انیمه باشید احتمالا چند سکانس مشابه سینمایی تلقین با انیمه پاپریکا به کارگردانی ساتوشی کن متحیرتان خواهد کرد، با این حال این موضوع آنقدر ها هم چیز عجیبی نیست که به خاطرش عظمت کارهای نولان به چشم نیاید.

هفت فیلم سینمایی برتر با کریستوفر نولان

به هر حال اگر به دنبال تماشای چند فیلم خوب و با کیفیت هستید که از همه لحاظ بتواند رضایت شما را کسب کند به علاوه تاثیر گذاری بالایی هم داشته باشد آثار نولان همیشه یکی از بهترین گزینه های ممکن است؛ و اما اگر نمی دانید که از کجا باید شروع کنید ما به شما هفت مورد از بهترین و قوی ترین فیلم های این کارگردان محبوب را معرفی می کنیم که قطعا از تماشایشان غرق در لذت خواهید شد.

1.یادگاری – 2000

بدون شک یکی از بهترین فیلم های ساخته شده در صد سال اخیر سینمایی یادگاری یا همان ممنتوم است که نولان فیلم نامه آن را براساس یک داستان کوتاه به نوشته برادر خود نوشته است. این فیلم نه تنها توانست توجه منتقدین را به خود جلب کند و جوایز بسیاری را کسب نماید بلکه در گیشه نیز عملا حضور موفقیت آمیزی داشت و مورد استقبال مخاطبین قرار گرفت. روایت غیر خطی این سینمایی به قدری تاثیر گذار و ستودنی است که بی شک شما از تماشای آن پشیمان نخواهید شد.

امتیاز IMDb : 8.4 / 10

امتیاز Rotten Tomato : 93 / 100

هفت فیلم سینمایی برتر با کریستوفر نولان

2.بی خوابی – 2002

یکی دیگر از شاهکارهای نولان سینمایی بی خوابی است که در واقع یک بازسازی بسیار حرفه ای و درجه یک از سینمایی ای نروژی به همین نام است. بی خوابی نیز درست مانند یادگاری توانست به کلی هم توجه منتقدین و البته مخاطبان رو به خودش معطوف کنه و هم نقد های مثبت زیادی رو دریافت کنه. یکی از جذابیت های این فیلم حضور آل پاچینو به عنوان نقش اول فیلم می باشد.

امتیاز IMDb : 7.2 / 10

امتیاز Rotten Tomato : 92 / 100

هفت فیلم سینمایی برتر با کریستوفر نولان

3.پرستیژ – 2006

طرفداران سینمایی های دلهره آور و معمایی قطعا خوب می دونند که یکی از بهترین فیلم هایی که تا به حال در این ژانر ساخته شده سینمایی پرستیژ است که رسما مخاطب را میخکوب می کند. این فیلم بدون شک یکی از جذاب ترین و کشش دار ترین فیلم های سینمایی ایست که می توانید تماشا کنید. مطمئنا نیازی نیست که در رابطه با فروش این فیلم در گیشه و بازخورد منتقدان بگوییم.

امتیاز IMDb : 8.5/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 76 / 100

هفت فیلم سینمایی برتر با کریستوفر نولان

4.شوالیه تاریکی – 2008

شوالیه تاریکی که در سال 2008 توسط این کارگردان مطرح ساخته شد قسمت دوم از مجموعه سه گانه شوالیه تاریکی است که قسمت اول آن در سال 2005 به روی پرده رفت. این فیلم به قدری مورد توجه قرار گرفت و رکوردهای گیشه را جا به جا کرد که در حال حاظر به عنوان دوازدهمین فیلم پر فروش ابرقهرمانی تاریخ سینما شناخته می شود. البته باید این نکته را نیز اعتراف کنیم که بخشی عظیم از شهرت این فیلم نه به خاطر بتمن بلکه به خاطر جوکر و هنرنمایی باورنکردنی هیث لجر معروف می باشد.

امتیاز IMDb : 9/ 10

امتیاز Rotten Tomato : -/ 100

هفت فیلم سینمایی برتر با کریستوفر نولان

5.تلقین – 2010

وقتی صحبت از یک فیلم تحسین شده به میان می آید که به طرز باورنکردنی ای موفق و تاثیر گذار عمل کرده است تلقین یا سرآغاز قطعا یکی از گزینه ها می باشد. تلقین به قدری مورد توجه واقع شد که علاوه بر دریافت جوایز متعدد در چندین لیست نیز در رتبه برتر قرار گرفت. خلاصه ی کلام این که ابدا تماشای این فیلم را از دست ندهید که یک اشتباه بزرگ است.

امتیاز IMDb : 8.8/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 87/ 100

هفت فیلم سینمایی برتر با کریستوفر نولان

6.شوالیه تاریکی بر می خیزد – 2012

این سینمایی آخرین قسمت از سه گانه شوالیه تاریکی است که قبل تر به قسمت دوم آن اشاره کرده ایم. و اما قسمت سوم نیز درست مانند قسمت قبل بسیار مورد استقبال و توجه منتقدین و مخاطبین قرار گرفت به حدی که به پر فروش ترین فیلم نولان تبدیل شد و در زمان اکران نیز هفتمین فیلم پر فروش تاریخ بود به علاوه این سینمایی سومین فیلم پر فروش همان سال نیز شد. به طور کلی اگر به دنبال یک فیلم ابر قهرمانی خوب و درجه یک هستید فرقی نمی کند که کدام قسمت آن را ترجیح می دهید، سه گانه شوالیه تاریکی نولان یک شاهکار ماندگار است.

امتیاز IMDb : 8.4/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 87/ 100

هفت فیلم سینمایی برتر با کریستوفر نولان

7.میان ستاره ای – 2014

مطمئنا تا به حال بارها نام سینمایی میان ستاره ای را شنیده اید فیلمی که داستان آن در آسمان ها و در میان کهکشان ها اتفاق می افد و آنقدر نولان در استفاده از المان های علمی خوب عمل کرده است که گویی همه تصاویر واقعی هستند. بدون شک میان ستاره ای یکی از بهترین فیلم هایی است که تا به حال ساخته شده است و ارزش تماشا کردن را دارد مهم نیست که شما اصولا از تماشای چه سبک فیلمی لذت می برید به هر حال قطعا میان ستاره ای برایتان جذاب خواهد بود.

امتیاز IMDb : 8.3/ 10

امتیاز Rotten Tomato : 73/ 100

هفت فیلم سینمایی برتر با کریستوفر نولان

به نظر شما کاربران شایانیوز چه فیلم های دیگه ای باید در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذرارید.

اگر به تماشای فیلم و سریال علاقه دارید صفحه سریال و سرگرمی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها