|

نگاهی به کارهای خوب ترلان پروانه در سینما

هفت فیلم سینمایی با ترلان پروانه؛ دختر پر حاشیه و عاشق پیشه سینمای ایران

یکی از معدود بازیگر هایی که از دوران کودکی پیوسته در سینما و تلویزیون حضور داشته و کارهای خوبی رو هم در کارنما کاریش داره ترلان پروانه است.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- معمولا بازیگرانی که از کودکی پا به عرصه ی سینما و تلویزیون میذارند ار جایگاه و محبوبیت خاصی بین مردم برخوردارند، به خاطر این که یه عده کودکی و شیرین زبانی های دوران بچگی اون بازیگر رو در سنین پایین به خاطر میارند وبراشون جذابه و یه عده دیگه هم که هم نسل حساب میشن با کارهای اون بازیگر بزرگ شدند و با تک تک فیلم هایی که بازی کرده خاطره دارند. در سینمای جهان تعداد چنین بازیگرانی خیلی بالاست اما در سینمای ما هم هستند کسانی که اگرچه وقتی وارد دنیای بازیگری شدند سنشون خیلی کم بوده اما درخشیدند و همچنان هم در این عرصه فعالیت می کنند، مثل علی شادمان که این روز ها حسابی با بازی های درجه یکش طنازی میکنه و همین طور مثل ترلان پروانه.

یکی دیگه از بازیگر های محبوب که سالهاست در این حرفه فعالیت می کنه ترلان پروانه است. ترلان خانم پروانه برای اولین بار با سریال بچه های خیابانِ همایون اسعدیان در سال 1382 پا به این عرصه گذاشت و بعد از اون هم در سال 1383 با سریال 101 راه برای ذله کردن پدر و مادر نشون داد که با این که سن کمی داره اما می خواد تو این عرصه بمونه.

هفت فیلم سینمایی با ترلان پروانه

جدای از بحث بازیگری یکی از دلایل شهرت ترلان پروانه حاشیه های ناتمام این خانم است که از روابطش عاشقانه اش گرفته تا تیپ و استایل هاش در اکران های مردمی، همگی رو شامل میشه این اواخر هم که به خاطر اکران های مردمی سینمایی گربه سیاه به همراه بهرام رادان و بهاره کیان افشار از این شهر به اون شهر عازم سفر بوده و با تیپ و استایل هاش کلی جنجال به پا کرده.

هفت فیلم سینمایی با ترلان پروانه

به گزارش شایانیوز، برای اینکه نگاه موشکافانه تری بیاندازیم به سابقه کاری این هنرمند جوان اما با تجربه سینما و تلویزیون تصمیم داریم تا هفت فیلم و سریال خوب و مهم را که در آن ها به ایفای نقش پرداخته است با شما به اشتراک بگذاریم.

1.گربه سیاه – 1400

همون طور که قبل تر هم اشاره کردیم سینمایی گربه سیاه یکی از اون فیلم هایی است که ترلان پروانه به خاطرش حسابی مورد توجه قرار گرفت از بازی گرفته تا حواشی مرتبط با اون. گربه سیاه که به کارگردانی کریم امینی ساخته شده است یک درام اجتماعی و خانوادگی است که یکی از مهم ترین معضلات نسل جدید را به تصویر می کشد.

هفت فیلم سینمایی با ترلان پروانه

2.علف زار – 1400

یکی دیگه از فیلم های مهم و البته بسیار تحسین شده ای که ترلان پروانه در اون به ایفای نقش پرداخته سینمایی علف زار به کارگردانی کاظم دانشی است. این فیلم در چهلمین جشنواره فیلم فجر نامزد 13 جایزه شد که در این بین چهار سیمرغ را به خود اختصاص داد و به طور کلی هم بسیار مورد استقبال قرار گرفت.

هفت فیلم سینمایی با ترلان پروانه

3.سیاوش – 1399

اگر چه سیاوش سینمایی نیست اما جزو سریال های نمایش خانگی است که نسبتا از محبوبیت خوبی هم در بین مردم برخوردار بود به خصوص به خاطر بازی های بسیار خوب میلاد کی مرام و رضا کیانیان؛ البته از حق نگذریم ترلان پروانه هم بسیار خوب در این سریال ظاهر شد بنابراین کم لطفی است اگر نامی از آن نیاوریم. لازم به ذکر است که این سریال در دو فصل به اتمام رسید.

هفت فیلم سینمایی با ترلان پروانه

4.فراری – 1394

یکی از دیگر سینمایی های بسیار خوبی که ترلان پروانه در آن حضور داشته سینمایی فراری به کارگردانی علیرضا داوود نژاد است که درباره دختری است که از شهرستان به تهران می آید و آرزو دارد که با فراری ای قرمز رنگ عکس بگیرد. داستان روند پر پیچ و خمی ندارد اما کشش و جذابیت خوبی را ارائه می دهد که قابل تحسین است.

هفت فیلم سینمایی با ترلان پروانه

5.آهوی پیشونی سفید – 1390 ، 96 ، 97

آهوی پیشونی سفید یک فیلم سه گانه است که قسمت اول آن در سال 1390 پخش شد و کارگردانی هر سه قسمت را سید جواد هاشمی به عهده داشته است. این فیلم که حسابی هم مورد توجه و نقد های خوب منتقدین قرار گرفت به گونه ای ساخته و پرداخته شده است که در آن شخصیت های فولکلور و قدیمی داستان های ایرانی حضور دارند از جمله آهوی پیشونی سفید و سالار خرس و غیره و غیره.

هفت فیلم سینمایی با ترلان پروانه

6.نصف مال من نصف مال تو – 1385

همان طور که قبل تر هم گفتیم ترلان پروانه از دوران کودکی خود در سینما بسیار خوش درخشید، برای همین هم جا داره به یکی دو تا از کارهای او که در دوران کودکی انجام داده نگاهی بیاندازیم؛ نصف مال من نصف مال تو یکی از آن فیلم های قشنگ و طنازی است که در ژانر کمدی ساخته شده است و بازیگران بسیار خوبی هم در آن به ایفای نقش پرداخته اند مانند محمد رضا شریفی نیا.

هفت فیلم سینمایی با ترلان پروانه

7.زن بدلی – 1384

سینمایی زن بدلی نیز یکی دیگر از کمدی هایی است که ترلان پروانه کوچک در آن به ایفای نقش پرداخته است و اگر چه نقش خیلی پر رنگی ندارد اما حقیقتا شیرین و دوست داشتنی بازی کرده است به علاوه اینکه زن بدلی در کل یک کمدی اجتماعی بسیار زیبا و قابل توجه است.

هفت فیلم سینمایی با ترلان پروانه

به نظر شما کاربران شایانیوز چه فیلم های دیگه ای باید در این لیست قرار بگیرند؟ نظرات و پیشنهاد های خودتون رو با ما به اشتراک بگذرارید.

اگر به تماشای فیلم و سریال علاقه دارید صفحه سریال و سرگرمی ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها