|

ما اومدیم با یه کیک وانیلی جذاب و خوشمزه

طرز تهیه کیک وانیلی با کرم پنیری؛ ایشون به شدت جذااااب و خوشتیپ تشریف دارن

کیک وانیلی

این کیک خوشمزه رو میتونید به صورت ساده یا با فیلینگ پنیری درست کنید و در کنار خانواده از خوردنش لذت ببرید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- احتمالا تا حالا متوجه شدید که بنده به شدت طرفدار کیک های شکلاتی هستم به همین خاطر هم هوای دوستداران شکلات بیشتر دارم و تعداد آیتم های شکلاتیه که آموزش دادم بیشتر از بقیه آیتم ها است. اما خب باید دلِ بقیه رو هم یجوری به دست بیارم بالاخره همه که طرفدار شکلات نیستن. به خاطر همین برای جبران کم کاری هایی که کردم برای آموزش امروز یه کیک خفن و به شدت خوشمزه براتون آماده کردم.

اگه آموزش های ما رو دنبال کرده باشید حتما یادتونِ که قبلا یه کیک وانیلی خیلی خوشمزه بهتون یاد دادیم. برای امروز هم طرز تهیه یه کیک وانیلی با یه رسپی متفاوت در نظر گرفتیم. اگه دوست دارید این خوشمزهِ جذاب یاد بگیرید در ادامه با ما همراه باشید.

مواد اولیه لازم برای تهیه کیک وانیلی

آرد 1 و 1/4 پیمانه

شکر 3/4 پیمانه

تخم مرغ 2 عدد

روغن مایع 1/2 پیمانه

باترمیلک 1/2 پیمانه

وانیل 1/2 قاشق چایخوری

بیکینگ پودر 1 و 1/2 قاشق چایخوری

رنده پوست پرتقال یا لیمو 1/2 قاشق چایخوری

نمک 1 پنس (یک پنس مقداری است که بین انگشتان شست و اشاره جای می گیرد)

کیک وانیلی

مواد اولیه فیلینیگ پنیری

خامه قنادی 200 گرم

پنیر خامه ای 200 گرم

طرز تهیه کیک وانیلی با فیلینگ پنیری

1- اولین قدم برای درست کردن هر کیکی اینِ که مواد اولیه رو به دمای محیط برسونید؛ بنابراین سعی کنید حداقل نیم ساعت قبل از شروع، همه مواد ُ از یخچال خارج کنید و اجازه بدید به دمای محیط برسن.

2- برای درست کردن باترمیلک از 1/2 پیمانه شیر به دمای محیط رسیده 2 قاشق غذاخوری بردارید به جاش 2 قاشق غذاخوری سرکه سفید یا آب لیمو ترش تازه بزنید و بزارید کنار تا شیر بریده بشه. باترمیلک در کنار بیکینگ پودر باعث افزایش حجم کیک میشه علاوه بر این  از تیره‌ شدن میوه استفاده شده در کیک جلوگیری می‌کنه.

How-to-make-buttermilk-3

3- تخم مرغ + شکر + وانیل + رنده پوست پرتقال یا لیمو رو داخل یک ظرف مناسب بریزید و با دور تند همزن هم بزنید تا کرم رنگ و کش‌دار بشه. (رنده پوست پرتقال و لیمو رو اگه نداشتید حذف کنید) در مرحله بعد روغن مایع رو بهش اضافه کنید و دوباره موادُ با هم مخلوط کنید تا یکدست شه.

4- حالا فرُ روشن کنید روی دمای 180 قرار بدید تا گرم بشه. سپس آرد + بکینگ پودر + نمک با هم مخلوط کنید سه بار از الک رد کنید. حالا بخشی از آرد کم کم به موادتون اضافه کنید در حد مخلوط شدن با همزن بزنید. بعد مقداری از باترمیلک اضافه کنید و هم بزنید به همین ترتیب طی 3 مرحله آرد و باترمیلک به موادتون اضافه کنید با همزن در حد مخلوط شدن هم بزنید.

Does-Your-Oven-Need-Regular-Maintenance

5- کف قالب مورد نظر کاغذ روغنی بندازید یا با روغن جامد چرب کنید اگر با روغن مایع چرب کنید می‌سوزه. (اگه خواستید دیواره‌ها رو هم با روغن چرب کنید، حتماً بعد از روغن زدن، دیواره‌ها رو آردپاشی کنید تا مانع پف کردن کیک نشه.) در انتخاب قالب دقت کنید اگر قالب نسبت به مواد کوچیک یا بزرگ باشه نتیجه مطلوبی نمی‌گیرید همیشه باید قالبی رو انتخاب کنید که وقتی مواد کیکُ توش ریختید ۱/۳ از حجم قالبتون خالی بمونه البته همه این موارد نیاز به تجربه داره شاید بار اول متوجه نشید که چه قالبی مناسبِ. مواد داخل قالب بریزید و با لیسک صاف کنید در نهایت چند بار قالبُ آرام به زمین بکوبید تا هواگیری بشه. (همیشه موادُ از وسط قالب داخلش بریزید و به صورت یکنواخت در کل قالب پهن کنید.)

6- قالبُ به مدت 45 دقیقه در طبقه وسط فر با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار بدید. معمولاً درجه حرارت و مدت زمان پخت در فر‌های مختلف متفاوتِ به عنوان مثال اگه تو دستور گفته شده دمای 180 درجه به مدت 45 دقیقه ممکنِ در فر شما با این دما و مدت نتیجه مطلوب حاصل نشه البته نگران این موضوع نباشید با چند بار استفاده از فر متوجه میشید که چه دما و مدت زمانی برای پخت کیک‌ها در فر شما مناسبِ.

کیک وانیلی

به گزارش شایانیوز تا 20 دقیقه اول به هیچ عنوان در فرُ باز نکنید، چون پف کیک می‌خوابه بعدش برای اینکه متوجه شید کیک پخته یا نه سیخ چوبی رو داخلش بزنید اگه از مواد کیک چیزی بهش نچسبید یعنی کیک شما پخته. برای امتحان اینکه کیک پخته یا نه، سیخُ از وسط کیک فرو کنید؛ چون دیواره ها زودتر می‌پزه. وقتی کیک پخت قالبُ فوری از فر خارج نکنید، چون وقتی یه دفعه از گرمای زیاد خارج شه به کیک شوک وارد میشه و پفش می‌خوابه پس ابتدا فرُ خاموش کنید بعد درِشُ باز کنید اجازه بدید چند دقیقه داخل فر خاموش بمونه بعد از فر خارج کنید.

7- بعد از اینکه کیکُ از فر خارج کردید کمی بهش زمان بدید تا از حرارت بیفته بعد به آرامی دور قالبُ با کاردک یا چاقو در بیارید سپس روی یک توری برگردونید. توری، پنجره‌ای است که برای برگرداندن کیک به جای سینی استفاده میشه و می‌تونید اون از لوازم قنادی‌ها تهیه کنید.

کیک وانیلی

8- برای تهیه فیلینگ پنیری ابتدا باید خامه قنادی رو فرم بدید اگه تا حالا این کار انجام ندادید حتما مطلب فرم دادن خامه قنادی واسه تزئین کیک تولد بخونید. توی این مطلب همه نکات لازم برای فرم دادن خامه رو بهتون گفتیم. بعد از اینکه خامه رو فرم دادید پنیر خامه ای رو بهش اضافه کنید و با همزن مواد با هم مخلوط کنید.

9- فیلینگ پنیری رو داخل یخچال بزارید و برید سراغ برش زدن کیک.  میتونید کیکتون به دو یا سه لایه تقسیم کنید. برای اینکه ارتفاع لایه‌ها یکی باشه، ابتدا با خط‌کش ارتفاع کیک اندازه بگیرید. به عنوان مثال اگه ارتفاع کیک ۱۲ سانتِ به ۳ لایه ۴ سانتی تقسیمش کنید. لایه‌ها را با خلال دندان علامت گذاری کنید دور تا دور کیک را خلال دندان قرار بدید. بعد با چاقو مخصوص برش کیک لایه‌ها رو برش بزنید. برای برش دادن، یک دستتون روی کیک بزارید و با دست دیگه تون به حالت رفت و برگشتی برش بزنید.

کیک وانیلی

10- بعد از برش زدن باید روی لایه‌ها را با فیلینگ پنیری کاور کنید. وقتی همه لایه‌ها را روی هم قرار دادید روی لایه آخر دوباره خامه بزنید اگه توی این کار خیلی مهارت ندارید و نمیتونید خوب خامه کشی کنید نگران نباشید میتونید با شکلات رنده شده یا گردو ریز شده روی کیک کاور کنید. در نهایت کیک چند ساعت داخل یخچال بزارید و بعد میل کنید.

اگه می خوایید لذت یه کیک خونگی رو بچشید صفحه آشپزی ما رو دنبال کنید.

کیک وانیلی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی