|

موهایی زیبا تر

هفت نکته ساده برای داشتن موهایی سالم و زیبا

Tips That’ll Save You the Trouble of Washing Your Hair Every Day

ممکن است احساس کنید که موهایتان همیشه زیبا و آراسته نیستند و به رسیدگی بیشتری احتیاج دارند. ما به شما کمک می کنیم تا مشکل خود را حل کنید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- همان طور که می دانید شستن بیش از حد مو برای سلامت مو نه تنها مفید نیست بلکه مضر نیز می باشد به علاوه باعث می شود غدد چربی سر شما تحریک شود و موهایتان چرب به نظر برسند. اما از طرفی دیگر ممکن است احساس کنید که موهایتان همیشه زیبا و آراسته نیستند و به رسیدگی بیشتری احتیاج دارند. ما در اینجا مواردی را معرفی می کنیم که می تواند مشکل شما را حل کند.

IMG_20220205_231637

هفت نکته برای داشتن موهایی زیباتر:

1.به دمای آب توجه کنید

هنگام شستن موها از آب گرم یا ولرم استفاده کنید. آب داغ میزان چربی ترشح شده از پوست را افزایش می دهد به علاوه پس از شستن موها نیز، بهتر است بگذارید به طور طبیعی خشک شود. این کار به حفظ سلامت موهایتان نیز کمک می نماید.

2.موهایتان را ببافید

بافت باعث می شود تا موهای شما دیر تر کثیف شوند و شما را از شستشوی مداوم نجات می دهد از طرفی دیگر اگر احساس کردید که موهای شما به قدر کافی درخشان و تمیز نیستند که آنها را به دور خود بریزید می توانید با یک بافت درشت، ریشه های چرب خود را پنهان کنید. به خاطر داشته باشید که بافت مو از جمله آرایش هایی می باشد که کمترین آسیب را به موهای شما وارد می کند.

IMG_20220205_231114

3.موهای خود را قبل از خواب شانه بزنید

شانه زدن موها قبل از خواب باعث می شود که آن ها شکستگی پیدا نکنند. بهتر است هنگام خواب موهای خود را به گونه ای روی بالشت قرار دهید که در امتداد لبه بالایی بالشت قرار گیرند. اگر موهایتان به قدر کافی بلند است می توانید به صورت دم اسبی یا یک بافت درشت ببندید.

4.فرق خود را تغییر دهید

جداسازی موها و فرق باز کردن از یک طرف به طرف دیگر یا از وسط را امتحان کنید. در غیر این صورت موهای شما عادت می کنند که به شکل خاصی مرتب شوند که منجر به از دست دادن حجم در ریشه مو می شود. همچنین قسمتی که همیشه موهای شما را از یکدیگر جدا می کند معمولا بیشتر از دیگر قسمت های مو آلوده و کثیف می شود بنابراین تغییر سبک مو و فرقتان، به موهای شما ظاهری حجیم، جدید و البته تمیز می دهد.

IMG_20220205_230509

5.برس خود را بشویید

فراموش نکنید که هفته ای یکبار برس و شانه خود را در آب گرم با شامپو و یا صابون بشویید. این کار باعث می شود تا از چسبیدن موهایتان به یکدیگر توسط چربی سطح پوست، نرم کننده و مواد حالت دهنده که بر سطح برس شما باقی مانده اند، جلوگیری شود.

6.از آرایش موهای کشیده و صاف خودداری کنید

به طور معمول آراسته کردن موها در حالتی که کشیده می شوند و به سر می چسبند چندان پیشنهاد نمی شود چرا که باعث می شود به دلیل کشش زیاد در سطح ریشه موهایتان در معرض آسیب قرار بگیرند، به علاوه باعث می شوند موهای شما کم پشت به نظر برسند و البته که موهای شما را چرب نشان می دهند.

IMG_20220205_230644

7.لوازم جانبی را به استایل خود اضافه کنید

ممکن است از آن دسته آدم ها باشید که موهایی ساده و بدون تجهیزات را ترجیح می دهند اما هر از گاهی استفاده از اکسسوری های مربوط به مو می تواند کار شما را خیلی راحت کند. گیره ها، دستمال سر و یا حتی روسری ها می توانند موهای شما را آراسته کنند و حتا ظاهری فشن یا کلاسیک به شما بدهند.

IMG_20220205_231905

به خاطر داشته باشید که هیچ چیز به اندازه پوست و موی سالم، زیبا و پراهمیت نمی باشد پس سعی کنید قبل از هر اقدامی به سلامت موی خود توجه کنید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها