|

تقویت مو با سیاه دانه

هفت خاصیت باورنکردنی سیاه دانه برای مو؛ از کاهش ریزش تا جلوگیری از سفیدی زودرس

Stop hair loosing by Kolanji

سیاه دانه یا کلونجی از جمله مواردی است که می تواند در جلوگیری از ریزش مو و سلامت آنها تاثیر چشم گیری داشته باشد؛ اما چگونه؟

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- همه ما در طول روز با ریزش موهای خود مواجه می شویم و این امر کاملا اجتناب ناپذیر است؛ مطالعات ثابت کرده اند که ما روزانه 50 تا 100 تار مو را از دست می دهیم که طبیعی است اما گاهی عوامل دیگری هستند که باعث می شوند ما بیشتر از حد عادی دچار ریزش مو بشویم، از تغییر فصل و تعریق بیش از حد گرفته تا رژیم غذایی ناسالم و عدم تقویت قوای مو، همگی باعث ریزش مو می شوند. بنابراین ما باید به دنبال عواملی باشیم که می توانند در حفظ سلامت موها و تقویت آنها موثر عمل کنند.

سیاه دانه یا کلونجی از جمله مواردی است که می تواند در جلوگیری از ریزش مو و سلامت آنها تاثیر چشم گیری داشته باشد؛ در ادامه ما به شما خواهیم گفت که چرا استفاده از سیاه دانه برای موها تا به این اندازه مفید می باشد.

روغن-سیاه-دانه

هفت خاصیت باورنکردنی سیاه دانه برای مو:

1.جلوگیری از ریزش مو

ریزش مو در درجه اول به دلیل سلامت ضعیف پوست سر اتفاق می افتد. فولیکول های آسیب دیده قادر به گرفتن تار مو نیستند و به همین دلیل است که ما شاهد ریزش مو هستیم. روغن سیاه دانه فولیکول های مو را تغذیه می کند تا بهتر بتوانند مو ها را حفظ کنند که این امر منجر به کاهش ریزش مو می شود.

2.مقابله با شوره سر

شوره سر فقط مخصوص افرادی که مشکل خشکی پوست سر دارند نیست بلکه برخی از افرادی که پوست چرب دارند نیز با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند. در واقع، افرادی که پوست سرشان چرب است ممکن است حتی تجربه بدتری داشته باشند زیرا روغن تمایل دارد گرد و غبار بیشتری را جذب نماید، که باعث خارش بیشتر پوست سر و حتی گاه التهاب و زخم های جزئی می شود. اما خوشبختانه مطالعات اخیر ثابت کرده که سیاه دانه دارای اثرات ضد باکتری، ضد ویروسی، ضد التهابی و بهبود زخم می باشد.

3.رشد مجدد مو

مشکلات مو مانند آلوپسی آندروژنیک یا آلوپسی آره آتا، نه تنها به موهای شما آسیب می رسانند بلکه می توانند به سطح اعتماد به نفس شما نیز ضربه بزنند. خبر خوب این است که روغن دانه سیاه حاوی نیگلون و تیموکینون است که هر دو آنتی هیستامین هستند که به بیماران مبتلا به آلوپسی داده می شود زیرا آلرژی را مهار می کنند و به موهای شما اجازه می دهنند آنطور که باید رشد کنند.

Hair

4.حالت دهی موها

وقتی صحبت از سیاه دانه می شود باید بدانید که آمینو اسیدهای آن جادو می کنند. آمینو اسید ها اساساً به محفوظ ماندن رطوبت در پوست سر کمک می کنند و به موها اجازه می دهد تا سالم بماند و همچنین حالت مناسبی داشته باشند.

5.کاهش آسیب مو

موهای ما هر روزه تحت فشار زیادی هستند، رادیکال های آزاد که در اثر عوامل خارجی مانند خاک، آلودگی، آسیب های ناشی از نور خورشید و سایر ناخالصی ها ایجاد می شوند، در نهایت بر روی ریشه موهای ما تاثیر می گذارند و آنها را بی جان و آسیب دیده می نمایند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به طور منظم موها و پوست سر خود را با روغن سیاه دانه ماساژ دهید. روغن سیاه دانه منبع عالی آنتی اکسیدان است که به خنثی کردن اثرات رادیکال های آزاد در محیط کمک می کند و از موهای شما در برابر آسیب محافظت می کند. علاوه بر این، خواص مغذی این روغن به رفع آسیب کمک می کند و موهای شما را فوق العاده سالم و درخشان نگه می دارد.

6.مرطوب کننده موهای خشک

اگر موهای خشک و وز دارید، ماساژ دادن موهایتان با روغن سیاه دانه یک معجزه خواهد بود. سیاه دانه به منظم کردن تولید سبوم در پوست سر شما کمک می کند، به این معنی است که اگر پوست سر شما سبوم کمتری از آنچه باید تولید می نماید، استفاده از روغن سیاه دانه روی پوست سر به عادی سازی این تولید کمک می کند. علاوه براین از آنجایی که روغن سیاه دانه مملو از اسیدهای آمینه چرب می باشد، به ساقه مو رطوبت می بخشد که درنتیجه احتمال بروز موخوره را کاهش می دهد.

Dry hair

7.جلوگیری از سفیدی زودرس مو

یکی دیگر از مزایای استفاده از روغن سیاه دانه برای مو این است که استفاده منظم از آن نه تنها از سفید شدن زودرس موها جلوگیری می کند، بلکه در تعدادی از موارد حتا سفیدی مو را کاهش می دهد. این امر به دلیل محتوای بالای سیاه دانه از اسید لینولئیک است که به جلوگیری از کاهش سلول های رنگدانه سیاه در فولیکول های شما کمک می کند.

جالب است بدانید که این تنها بخشی از فواید روغن سیاه دانه می باشد و این روغن اعجاب انگیز نه تنها برای موهای شما مفید است بلکه در حفظ کلی سلامت بدن نیز تاثیر گذار می باشد. پس به روغن سیاه دانه اعتماد کنید و برای جلوگیری از ریزش و تقویت موهایتان به سراغ آن بروید.

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها