|

شیر برای حفظ زیبایی

فواید زیبایی شیر؛ 5 ترفند زیبایی که زندگی شما را تغییر می دهند

Beauty benefits of milk: 5 beauty hacks that will change your life

آیا میدانید که یک لیوان شیر چه فایده هایی برای زیبایی شما دارد؟ باور کنید باید هر طور که شده یک لیوان شیر را در سبک زندگی خود جای دهید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آیا میدانید که یک لیوان شیر چه فایده هایی برای زیبایی شما دارد؟! بله شیر، ممکن است عجیب به نظر برسد اما این نوشیدنی نه تنها منبعی غنی از کلسیم است و برای محافظت از استخوان ها و دندان ها بسیار مفید می باشد بلکه فواید زیبایی شگفت انگیزی نیز دارد.

شیر از پوست درخشان و جوان شما محافظت می کند و علائم پیری، خطوط ریز و چین و چروک را کاهش می دهد، همچنین تولید کلاژن را افزایش می دهد و آکنه را نیز کاهش می دهد و جالب است بدانید که باعث افزایش خاصیت ارتجاعی پوست نیز می شود. بنابراین ابدا لیوان شیر را نادیده نگیرد و هر طور که شده آن را در رژیم غذایی خود جا دهد.

ما پنج مورد از استفاده شیر برای زیبایی را به شما معرفی می نماییم:

       شیر به عنوان مرطوب کننده

اگر پوستی خشک دارید استفاده از شیر، گزینه ی بسیار فوق العاده ای است تا رطوبت از دست رفته را جبران کنید و از شر پوست خشک و پوسته پوسته ی خود رها شوید. شیر توانایی آن را دارد تا پوست شما را حسابی آبرسانی کند و آن را صاف و مرطوب نماید.

تنها کاری که برای استفاده از شیر به عنوان مرطوب کننده باید انجام دهید این است که تکه ای پنبه را به شیر آغشته نمایید و به پوست خود بمالید سپس بعد از 20 دقیقه و با آب سرد پوست خود را بشویید. اگر کمی موز له شده را نیز به شیر اضافی کنید نتیجه ی بهتری خواهید گرفت که قطعا متحیرتان خواهد کرد.

cleanser

       شیر به عنوان پاک کننده

شاید باورش سخت باشد اما شیر یک پاک کننده ی بی نظیر است که تمام آلودگی ها و پوست های مرده ی شما را از بین می برد همچنین از جوش های سر سیاه و آکنه نیز جلوگیری می کند در عین حال به دلیل خاصیت آبرسانی بودنش باعث می شود که شما پوستی نرم و لطیف داشته باشید. بنابراین شاید بد نباشد که این بار برای شست و شوی صورت خود به جای مواد شیمیایی به سراغ شیر بروید.

برای استفاده از شیر به عنوان یک پاک کننده طبیعی باید کمی پنبه را پس از آغشته نمودن به شیر، برای پنج دقیقه به صورت دورانی بر روی صورت خود بمالید و پس از آن با شیر گرم تمام صورت خود را بشویید.

       شیر به عنوان لایه بردار

همان طور که گفتیم شیر خواص بی نظیری برای زیبایی دارد که ممکن است ما تا به این لحظه حتا به آن ها فکر هم نکرده باشیم و قطعا یکی از این موارد استفاده از شیر به عنوان اسکرابِ لایه بردار است چرا که می تواند به خلاص شدن شما از شر منافذ مسدود پوستتان کمک نماید. جالب است بدانید که ترکیب AHA موجود در شیر در بسیاری از محصولات آرایشی و زیبایی استفاده می شود.

اگر تصمیم گرفتید که این بار از شیر به عنوان اسکراب لایه بردار استفاده کنید کافی است مقداری عسل را به آن اضافه نمایید و بر روی پوست خود ماساژ دهید. پس از شستن این ماسک بدون شک متوجه لطافت و درخشش پوست خود خواهید شد.

exfoliating scrub

       شیر به عنوان روشن کننده ی برنز

اگر پس از آنکه مدتی از پوست برنز و قهوه ای خود لذت بردید، تصمیم گرفتید که کمی رنگ آن را روشن کنید و یا آنکه به روند از بین رفتن آن را سرعت بخشید، در استفاده از شیر لحظه ای درنگ نکنید. شیر به دلیل برخورداری از اسید لاکتیک به روند روشن شدن پوست کمک می کند به این ترتیب اگر تصمیم گرفتید که پوست برنز خود را روشن تر کنید بهتر است شیر را با مقداری مساوی از چای سبز ترکیب نمایید و سپس پد پنبه ای را به محلول شیر و چای سبز آغشته نمایید و بر تمام سطح پوست برنز خود بمالید. پس از پانزده دقیقه نیز می توانید با خیال راحت و اطمینان از عدم بروز هر گونه عوارض جانبی بدن خود را بشویید. اگر می خواهید نتیجه ی خوب و مطلوبی بگیرید بهتر است این کار را سه بار در هفته قبل از استحمام تکرار کنید.

       شیر به عنوان اسپا پا

اگر پاها و انگشتان شما ترک خورده و خشک هستند، بهترین راه برای داشتن پاهایی نرم و تمیز استفاده از شیر به عنوان اسپا می باشد. کمی آب را به شیر گرم اضافه کنید و در یک تشت بزگ بریزید سپس پاهای خود را کاملا در محلول اسپا قرار دهید تا حسابی خیس بخورند و بعد به آرامی آنها را ماساژ دهید و ناحیه هایی را که ترک خورده هستند و تجمع پوست های مرده در آنجا بیشتر است با کمی سنگ پا مالش دهید؛ سپس پاهای خود را با یک حوله ی نرم به آرامی خشک نمایید. به شما قول می دهیم که نتیجه ی بی نظیری خواهید گرفت.

foot spa

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها