|

۷ روش طبیعی برای پوست روشن

چگونه رنگ پوست خود را روشن تر کنیم؟!

How to lighten skin tone?

هفت روش ساده، طبیعی و کم هزینه را امتحان کنید برای آنکه بتوانید پوستی روشن تر، درخشان تر و سالم تر داشته باشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- پوست تیره و کدر می تواند دلایل زیادی داشته باشد مانند قرارگرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید، آلودگی، انتخاب نامناسب سبک زندگی، تغذیه ی نامناسب، مشکلات هورمونی، حتا استرس و البته برخی مشکلاتی که برای رفع آنها نیاز به پزشک داریم. پوستِ روشن و صاف آرزوی بسیاری از مردم بویژه خانم های جوان می باشد که هرگونه کرم و لوسیونی را بر روی میز آرایش خود دارند، با این حال استفاده  طولانی از محصولات آرایشی مبتنی بر مواد شیمیایی می تواند به خودی خود به پوست آسیب برساند.

ما در این جا نکاتی را با شما در میان می گذاریم که کمک می کند تا با عوامل طبیعی، پوست خود را سالم و روشن کنید. باید توجه داشته باشید که اگر ذاتا پوست تیره ای دارید نمی توانید آن را روشن نمایید اما می توانید آن را سالم نگه دارید و با از بین بردن آسیب هایی که عواملی مانند گرد و غبار یا آلودگی ایجاد کرده اند، آن را به حالت طبیعی و درخشان خود برگردانید.

       به مقدار کافی بخوابید

ممکن است عجیب به نظر برسد اما امری کاملا طبیعی است. خواب کم می تواند پوست صورت شما را خراب کند. بدن انسان نیاز به 7 تا 9 ساعت خوابیدن دارد و شما باید زمان کافی برای استراحت خود را در نظر بگیرید تا درخشش طبیعی خود را بازیابید. وقتی که شما خواب هستید، جریان خون پوست شما افزایش می یابد در نتیجه وقتی صبح از خواب بلند می شوید پوست درخشان تری دارید، اما اگر به مقدار کافی استراحت نکرده باشید، چهره شما کدر و بی روح به نظر می رسد؛ نیازی نیست که بگوییم گاها به دور چشمتان نیز حلقه ای سیاه شکل می گیرد.

Get enough sleep

      به مقدار کافی آب بنوشید

برای داشتن پوستی مرطوب و درخشان لازم است که به مقدار کافی آب بنوشید. در حقیقت برای هیدراته نگه داشتن بدن، باید حداقل در روز، 2 لیتر آب بنوشید. نوشیدن آب زیاد باعث می شود تا سموم بدن شما دفع شوند و درنتیجه بافت و ظاهر پوست شما بهبود پیدا کند. اگر نمی توانید که به مقدار کافی آب بنوشید بهتر از گاهی اوقات نوشیدنی های آبرسان را امتحان کنید.

Sleep Enough

       هرگز کرم ضد آفتاب را فراموش نکینید

به یاد داشته باشید که همیشه و در همه حال شما باید از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید؛ هنگامی که از خانه بیرون می روید و حتا زمانی که در خانه هستید باید پوست خود را در برابر تشعشعات مضر خورشید محافظت کنید، چرا که این اشعه ها می توانند حتا از شیشه نیز عبور کنند. کرم ضد آفتاب را با سخاوت تمام بر روی صورت یا دست های خود بمالید و اگر می توانید استفاده از کلاه های آفتابی نیز کمک کننده خواهند بود. فراموش نکنید که حتا در روزهای زمستانی که هوا کاملا ابری است نیز استفاده از کرم ضد آفتاب ضروری می باشد.

Wear Sunscream

       پوست خود را مرطوب کنید

بهتر است که روزانه دو بار پوست خود را توسط مرطوب کننده و یا روغن مخصوص صورت، مرطوب نمایید. مرطوب کردن پوست به شما کمک می کند تا از شر خشکی و پوسته پوسته شدنِ پوست خود راحت شوید و نهایتا ظاهری درخشان تر داشته باشید.

Moisturize your skin

       از روغن زیتون و عسل برای ماساژ استفاده نمایید

برای روشن کردن  رنگ پوست خود یکی از کارهای لذت بخشی که می توانید انجام دهید ماساژ با استفاده از روغن زیتون و عسل می باشد. دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را با یک قاشق غذاخوری عسل مخلوط نمایید و به آرامی برای چند دقیقه ماساژ دهید. اگر ذاتا پوست چربی دارید چند قطره آبلیمو نیز به ترکیب خود اضافه کنید. سپس با آب ولرم صورت خود را بشویید.

olive oil and honey

       صورت خود را بخور دهید

بخور یک روش پاکسازی عمیق و عالی است که منافظ پوست شما را باز می کند؛ اما بهتر است به جای آب سرد، پوست لیمو را در آب بجوشانید و سپس از آب آن برای بخور کردن استفاده نمایید. نهایتا پس از چند دقیقه تکرار این کار، صورت خود را با یک حوله ی مرطوب و نرم، خشک نمایید. ویتامین C موجود در پوست لیمو باعث می شود رنگ پوست شما روشن تر و براق تر شود.

Facial steam

       گلاب سرد را فراموش نکنید

گلاب خاصیت ضد التهابی دارد درنتیجه قرمزی پوست شما را کاهش می دهد. اسپری کردن گلاب سرد روی صورت، باعث طراوت و شادابی پوست شما می شود همچنین رنگ پوست شما را نیز بهبود می بخشد. اما بهترین نکته در رابطه با استفاده از گلاب این است که می توانید آن را هر زمان از روز که دوست می دارید بر روی صورت خود اسپری نمایید.

rose water

فراموش نکنید که تغذیه ی مناسب نیز عملکرد به سزایی در سلامت پوست شما دارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها