|

سبک زندگی

بهترین نوشیدنی ها برای آبرسانی به بدن؛ البته به جز آب

 Most Hydrating Drinks Besides Water

اگر از نوشیدن آب لذت نمی برید ما به شما نوشیدنی های آبرسان دیگری را معرفی می کنیم که به هیدارته ماندن بدن شما کمک خواهند کرد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- احتمالا نیازی نیست که به شما بگوییم چقدر نوشیدن آب در طول روز ضروری است اما باید بدانید که هیدراته ماندن در هر زمان از سال خیلی مهم است. برخی به اشتباه برای اینکه در فصل سرما عرق نمی کنند یا کمتر دچار تشنگی می شوند مصرف آب و خوراکی های آبرسانشان را کاهش می دهند اما واقعیت این است که هیدراته ماندن بسیار حیاتی است به خصوص اگر شما سبک زندگی فعالی دارید.

با این حال برخی افراد ممکن است بگویند که نمی تواند بیشتر از سه یا چهار لیوان آب مصرف کنند، گاهی حتا شیده می شود که برخی می گویند آب نوشیدن را دوست ندارند؛ خب مشکلی نیست می توانید به جای نوشیدن مکرر آب از نوشیدنی های آبرسان دیگر در طول روز خود اسفاده نمایید. در واقع برخی از این نوشیدنی ها حتا بهتر از آب ساده و برای مدت زمان بیشتری بدن شما را هیدراته نگه می دارند. مطالعه ای در دانشگاه سنت اندروز در اسکاتلند نشان می دهد که نوشیدنی هایی با مقدار کمی قند، چربی یا پروتئین باعث می شوند که شما برای مدت زمان بیشتری سرحال باشید.

پنج نوشیدنی آبرسان که به هیدراته ماندن بدن شما کمک می کنند:

  • شیر

ممکن است برخی گمان کنند که شیر فقط برای کودکان مفید است و غیر از کلسیم مواد معدنی دیگری ندارد اما این جز یک باور غلط چیز دیگری نیست. Test of Home گزارشی را منتشر کرده است که معتقد است ترکیبات طبیعی سدیم، کربوهیدرات ها و پروتئین ها به شما کمک می کنند که برای مدت طولانی تری مایعات را در بدن خود حفظ کنید.

Hydrating Drinks

  • چای سرد یا گرم

بر اساس گزارشی که Men's Journal منتشر کرده است، چای چه سبز باشد، چه گیاهی (دمنوش)، چه چای سیاه قطعا آبرسان است. پس با لذت چای بنوشید و از تمام مواد شفابخش  طبیعی و سالم موجود در آن بهره ببرید. فرقی نمی کند که شما چای سرد دوست دارید یا چای گرم، در هر حال نوشیدن چای برای هیدراته ماندن بدن شما مفید است.

Hydrating Drinks

  • آب میوه یا آب سیزیجات

آب میوه ها یا آب سبزیجات دارای محتوای آب 85 درصدی هستند. جالب است بدانید که آب سبزیجات به دلیل اینکه قند کمی را شامل می شوند، از آب میوه ها هم سالم تر هستند. برخی از بهترین آب میوه ها برای نوشیدن، شامل پرتقال، لیمو، گیلاسِ ترش و چغندر می شود. اما فراموش نکنید که باید آب میوه ی صد در صد طبیعی را برای نوشیدن انتخاب کنید.

Hydrating Drinks

  • آب نارگیل

ممکن است برایتان سوال شود که نارگیل چه تفاوتی با دیگر میوه ها دارد؛ خب باید بگوییم که آب نارگیل در حقیقت حاوی 95 درصد آب است و به گفته ی Test of Home منبع عالی آبرسانی است که سرشار از مواد مورد نیاز برای سلامتی شما می باشد، از جملاه آنتی اکسیدان ها. باید بدانید که آب نارگیل بسیار بهتر از آب میوه های دیگر یا حتا نوشیدنی های ورزشی است و اگر شما می خواهید که فواید آن را افزایش دهید کافی است سعی کنید اسموتی نارگیل لیمویی درست نمایید.

Hydrating Drinks

  • نوشیدنی های ورزشی

تقریبا تمام نوشیدنی های ورزشی، حاوی سدیم و کربوهیدرات هستند که به بدن شما کمک می کنند تا زمان بیشتری را نسبت به زمانی که آب طبیعی مصرف می کنید هیدراته بماند اما باید مطمئن شوید که بیشتر از 500 میلی گرم سدیم را شامل نشوند. نوشیدنی های ورزشی مانند گاتورید طعم های متفاوتی دارد، بنابراین گزینه ی انتخابی برای شما زیاد است. در عین حال توجه داشته باشید که این نوشیدنی ها غالبا برای جبران الکترولیت‌های حیاتی و کربوهیدرات‌های از دست رفته و در عین حال آبرسانی به بدن طراحی شده اند و اگر شما در حدی که باید فعال نیستید بهتر است از انواع این نوشیدنی ها استفاده نکنید و به جای آن ها سراغ نوشیدنی های ورزشی طبیعی بروید، مانند ترکیب آب، آبلیمو، عسل و نمک.

Hydrating Drinks

  • آب ترکیب شده با میوه

بله ظاهرا شبیه به آب طبیعی است اما افزودن میوه به آن، ویتامین ها و مواد معدنی آن را افزایش می دهد. میوه هایی مانند لیمو، لیمو ترش، هندوانه و در کل میوه های تابستانی سالم برای این ترکیب عالی هستند.

Hydrating Drinks

این نوشیدنی ها علاوه بر اینکه در فصل سرما به شما کمک می کنند تا میزان مصرفی آب خود را افزایش دهید و از کمبود آب در بدنتان جلوگیری کنید، در فصل تابستان نیز در آبرسانی به بدن شما بسیار عالی عمل می کنند و باعث می شوند تا با وجود آبی که از طریق تعریق از بدنتان دفع می شود، برای مدت بیشتری بدن شما هیدراته باقی بماند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها