|

کاهش چربی

چگونه می توان چربی صورت را از بین برد؟

How to Lose Face Fat

همیشه راه های نسبتا ساده ای وجود دارند که به ما کمک می کنند تا با استفاده از عوامل طبیعی اندام خود را به آنچه که آرزویش را داریم تبدیل کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بازوها، ران ها، شکم، صورت، فرقی نمی کند اکثر ما احتمالا در برهه ای از زمان آرزو کرده ایم که کاهش می توانستیم مقداری از چربی تجمع یافته در یک ناحیه از بدنمان را کاهش دهیم تا ظاهری زیباتر و بهتر داشته باشیم. به همین ترتیب افرادی هستند که آرزو می کنند کاش بتوانند مقداری از چربی صورت خود را کاهش دهند و جوان تر به نظر برسند.

اگرچه این روز ها انواع زیادی از لوازم آرایشی و بهداشتی و دستگاه های لاغری در بازار وجود دارد که به شما قول می دهد چربی صورت شما را کاهش دهد اما باید بدانید که به طور کلی کاهش چربی در هر نقطه ای از بدن که باشد مستلزم ایجاد تغییرات بلند مدت در رژیم غذایی و سبک زندگی است.

به هرحال همیشه راه های نسبتا بی دردسر و ساده ای وجود دارند که به ما کمک می کنند تا با استفاده از عوامل طبیعی اندام خود را به آنچه که آرزویش را داریم تبدیل کنیم.

ما در اینجا چند روش موثر را که به شما کمک می کند تا نه تنها چربی های اضافی صورت، بلکه چربی های اضافی اندام خود را نیز به طور طبیعی آب کنید، معرفی می نماییم.

هشت روش موثر:

       ورزش های صورت را به روتین روزانه خود اضافه کنید

در حقیقت تمرینات صورت برای بهبود ظاهر صورت، مبارزه با چین و چروک و بهبود قدرت عضلانی استفاده می شوند؛ اما باید بدانید که تقویت عضلاتِ صورت باعث می شود تا، صورت شما لاغرتر به نظر برسد. مطالعات اخیر نشان داده اند که انجام تمرینات عضلات صورت دو بار در روز به مدت 8 ،هفته باعث افزایش ضخامت عضلات و بهبود جوانسازی پوست شما می گردد.

با این حال باید به خاطر داشته باشید که متاسفانه تا به این لحظه تحقیقات متمرکزی در رابطه با اثربخشی تمرینات صورت برای کاهش چربی به طور خاص وجود ندارد اما مطمئنا عظلات قوی به سلامت صورت شما کمک خواهند کرد.

facial work out

       ورزش هوازی انجام دهید

اغلب چربی اضافی صورت ناشی از چربی اضافی در کل بدن شما می باشد بنابراین طبیعی است که کاهش وزن به کاهش چربی بدن به خصوص صورت کمک خواهد کرد. به همین ترتیب خوب است که انجام ورزش ها و تمرینات هوازی را به روتین روزانه ی خود اضافی نمایید.

 برخی از ورزش های هوازی عبارتند از:

دویدن

رقیصدن

پیاده روی

پیاده روی با سرعت بالا (جاگینگ)

دوچرخه سواری

شنا

بادی ریتمیک

فیتنس ....

       آب بیشتری بنوشید

به طور کل هرگز فراموش نکنید که نوشیدن آب کافی برای سلامت شما مهم است، اگر می خواهید بدن سالم، صورت لاغر تر، پوست روشن تر و یا چربی کمتری داشته باشید، یکی از اصلی ترین کارهایی که می توانید و البته، باید انجام دهید، نوشیدن آب به مقدار کافی است.

نوشیدن آب می تواند کالری دریافتی شما را کاهش دهد و به طور موقت متابولیسم شما را افزایش دهد همچنین می تواند تجمع مایعات در بدن را کاهش دهد و درنتیجه از ایجاد تورم در صورت شما جلوگیری نماید.

Stay hydrated

       کربوهیدرات ها را کاهش دهید

غذاها و خوراکی های حاوی کربوهیدراتِ تصفیه شده مانند کلوچه و پاستا از عوامل اصلی افزایش وزن و افزایش ذخیره ی چربی هستند. این کربوهیدرات ها در حقیقت به شدن پردازش شده هستند که در نتیجه مواد مغذی و فیبر مفیدشان را از دست داده اند.

کربوهیدرات های تصفیه شده می تواننند سطح قند خون را افزایش دهند و منجر به پرخوری و نهایتا تجمع چربی شوند به همین خاطر جایگزینیِ آن ها با غلات کامل، می تواند کمک چشم گیری به کاهش چربی کل بدن، بویژه صورت نماید.

       خواب کافی داشته باشید

کم خوابی می تواند باعث افزایش سطح هورمون کورتیزول شود، و باید گفت سطح بالای کورتیزول، لیست بلند و بالایی از عوارض جانبی را به همراه خود خواهد داشت که یکی از آنها افزایش وزن می باشد.

مطالعات نشان داده است که سطح بالای کورتیزول در بدن می تواند باعث افزایش اشتها شود و متابولیسم بدن را تغییر دهد و درنتیجه ی آن شما با معضل افزایش ذخیره سازی چربی در بدن رو به رو خواهید شد.

درنتیجه به طور خلاصه می توان گفت که کمبود خواب با افزایش تغییر متابولیسم، مصرف غذا، وزن و سطح کورتیزول را افزایش خواهد داد، بنابراین خواب کافی در کاهش چربی صورت به شما کمک خواهد کرد علاوه بر این خواب کافی در شادابی و درخشانی پوست صورت شما نیز تاثیر به سزایی دارد.

       سدیم مصرفی خود را کنترل کنید

منبع اصلی سدیم در رژیم غذایی اکثر افراد نمک خوراکی می باشد اما ممکن است شما مقداری از آن را از طریق سس ها یا یکسری از چاشنی ها نیز دریافت کنید.

یکی از معضلات استفاده زیاد از سدیم نفخ و تورم است که ممکن است در صورت شما ظاهر شود. علت این اتفاق نیز این گونه بیان شده است که سدیم باعث می شود بدن شما مایعات اضافی را در بدن نگه دارد. خلاصه، کاهش مصرف سدیم یا نمک به کاهش تجمع مایعات در بدن و کاهش نفخ و تورم و پف صورت شما کمک خواهد کرد.

Watch your sodium intake

       فیبر بیشتری مصرف کنید

 یکی از کارآمد ترین توصیه ها برای لاغر شدن صورت و از بین بردن چربیِ گونه، افزایش مصرف فیبر می باشد. فیبر ماده ای در غذاهای گیاهی می باشد که بدن آن را جذب نمی کند در عوض به راحتی مدت طولانی در سیستم دستگاه گوارش شما حرکت خواهد کرد و باعث می شود احساس سیری داشته باشید.

خوراکی هایی که به طور طبیعی حاوی فیبر هستند:

 میوه ها

سبزیجات

آجیل ها

دانه ها

غلات کامل

حبوبات

درنتیجه به خاطر داشته باشید که افزایش مصرف فیبر به کاهش اشتها و کاهش وزن شما کمک خواهد کرد که در نتیجه ی آن چربی صورت شما نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

چگونه از چربی صورت جلوگیری کنیم؟

نهایتا می توان گفت چند عادت مهم وجود دارد که نیازمند زمانی طولانی و تغییرات گسترده در سبک زندگی شما هستند اما پس از مدتی می توانند به خوبی افزایش وزن و تجمع چربی را در بدن شما کاهش دهند. به این ترتیب:

رژیم غذایی متعادل و سالم داشته باشید، که شامل مقدار زیادی مواد مغذی، میوه ها، سبزیجات، غلات و حبوبات شود

به طور منظم تمرینات هوازی انجام دهید

مصرف غذاهای فرآوری شده را کاهش دهید

هیدراته بمانید

به اندازه کافی بخوابید

سطح استرس خود را مدیریت کنید

بدانید که به طور کلی رعایت این موارد می تواند به جلوگیری از تجمع چربیِ اضافی صورت و افزایش وزن شما در طولانی مدت کمک کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی