|

ترفند های جلوگیری از کپک زدن رب گوجه فرنگی؛ اینجوری تا صد سال موندگاره

ترفند جلوگیری از کپک رب گوجه فرنگی

اگر شما هم بعد از خرید رب گوجه فرنگی مشکل کپک زدنش رو دارید پس حتما با این مطلب همراه باشید تا با ترفندای نگهداری درستش اشنا بشیم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- میدونیم که ما ایرونیا کلا عاشق و شیفته غذا خوردنیم. غذاهای اصیل ایرانی هم که اصلا رابطه خوبی با کم خوری و متریال کم نذارن و بادی حسابی پر و پیمون باشن تا به اهل نزل بچسبه. تو اکثر غذاهای خوشمزمون هم که رب گوجه استفاده میشه. اصلا ما ایرونیا عادت داریم تو همه غذاهامون یه پیاز داغ و یه رب بزنیم! بنظرمون خوشمزه تر میشه که البته باید بگیم تو اون دست از غذاهایی که رب نیازه، واقعا هم خوشمزه میشه و این افزونه جذاب کارکرد فوق العاده ای داره. اما از ایراداتی که یه رب گوجه فرنگی میتونه داشته باشه که کلافه کننده هم هست، اینه که ممکنه خیلی زود کپک بزنه که البته این موضوع دلایل مختلف داره که شما کدبانوی عزیز با رعایت اونها میتونید به راحتی از جلوی این مشکل رو بگیرین و رب گوجه خوشمزتون رو به راحتی تا اتمامش بدون کپک نگهش دارید. اگر براتون سواله که چجوری؟ پس حتما با این مطلب همراه باشید تا یاد بگیریم چه کنیم!

1- رب گوجه رو تو یخچال نگهداری کنید

سعی کنید تا همیشه رب گوجتون تو یخچال باشه چرا که دمای 4 درجه کم میکنه تا رشد باکتری و قارچ های موجود داخل کنسرو رب کند بشن و در نتیجه کپکی رخ نده. همچنین سعی کنید تا در یخچال رو هی تند و تند باز نکنید و از طرفی هم از نگهداری میوه و سبزیجات مونده و کثیف خودداری کنید.

2- واسه استفاده، همیشه از قاشق تمیز استفاده کنید

یادمه همیشه مامانم میگفت میخوای قایق بزنی تو رب از قاشق تمیز استفاده کن که خب باید بگیم این موضوع کاملا درسته و باید دقت کنید از قاشقی که کثیف و یا روغنیه و یا مرطوبه برای داخل از رب استفاده نکنید که موجب کپک خواهد شد. فراموش نکنید که جنس قاشق هم در کپک زدن یا نزدن رب تاثیر بسیاری داره و پیش از زدن داخل رب بشورید و خشکش کنید. 

کپک رب گوجه فرنگی

3- ظرفای کوچیک و درب دار بهترن!

در اینجا برای جلوگیری از کپک زدن رب بهتره که هوای موجود در آن را بگیرید حالا چجوری؟ اینجوری که رب رو بعد از باز کردن در ظرف های کوچیک تر منتقل کنید و همچنین بر روی سطح خارجی رب گوجه فرنگی یک پوشش مناسب بگذارید تا از رشد قارچ‌ ها جلوگیری بشه.

4- قبل از باز کردن درب بطری، آن را بجوشانید

احتمالا همه شما جوشاندن تن ماهی رو انجام میدین اما اینکه کنسرو رب گوجه هم بهتره که جوشانده بشه رو نمیدونستید! در اینجا باید پیش از استفاده از رب اونرو داخل آب بجوشانید تا آلودگی های موجود بر روی سطح آن از بین رود و رشد باکتری های داخل کنسرو رو هم کند کنه.

کپک رب گوجه فرنگی

5- نمک رفیق فاب رب گوجه فرنگیه!

اگر میخواین تو خونه رب گوجه فرنگی درست کنید، پس بهتره که به جهت جلوگیری از کپک و خرابی، از نمک حتما استفاده کنید. البته که یهو ممکنه دستتون بره و زیاد نمک اضافه کنید که خب بای در اینجا بگیم اصلا ایرادی نداره نگران نباشید چرا که شما میتونید در هنگام استفاده از آن برای غذا، دیگه از نمک وادیه استفاده نکنید. همچنین فراموش نکنید برای رب های خونگی بهتره که در بطری هایی که دهانه کوچکی دارند به مانند بطری نوشابه استفاده کنید. یادتون نره که رب های خونگی نسبت به رب های کارخونه ای حساستر هستند.

6- کیسه فریزر هم پیشنهاد خوبیه

از دیگر روش های خوبی که میشه برای جلوگیری از کپک زدن رب گوجه فرنگی گفت اینه که رب رو به میزان دلخواه که البته خیلی هم کم نباشه درون کیسه فریزر ریخته و آن را با دست صاف کنید و در فریزر قرار دهید. اینجوری هر موقع که نیاز داشتید میتونید رب گوجه یخ زده رو بشکید و به میزان نیاز درون غذا بریزد و از کپک زدن آن هم به راحتی جلوگیری کنید.

کپک رب گوجه فرنگی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها