|

واسه تمیز کردن شیرآلات حموم دستشویی خودتو به زحمت نده؛ با این ترفندا جیرینگی تمیزن

اگر شما هم با تمیز کردن شیرآلات مشکل دارید و سخته تا جرم زدایی کنید پس حتما با این مطلب همراه باشید تا اونها رو به درخشندگی قبلشون برگردونید

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قطعا خونه شما هر چقدر هم که از لوازم و دکوری های لاکچری و گران قیمت پر شده باشه، اگر تمیز و مرتب نباشه اصلا جذاب نیست. شما فرض کنید یک مهمان میاد خونه شما و مثلا میخواد از سرویس بهداشتی و یا حمام استفاده کنه. میره و می بینه وای چه شیرآلات و توالت فرنگی و تشکیلات لاکچری تو سرویس بهداشتی هستش، بعد که میره نزدیک تر می بینه جرمه که از سر و روی شیرآلات میباره و آلودگیه که  توالت فرنگی و ایرانی رو گرفته!

قطعا تو دلش میگه چه صاحب خونه نامرتب و بی توجهی! درسته؟ هیچوقت نمیگه وایی چه دستشویی لوکسی عیب نداره همه جاشون جرم و کثیفی گرفته که! پس چه خونه ای نقلی و ساده دارید، و چه خونه ای لاکچری و بزرگ، در قدم اول تمیزی و مرتب بودن خونه شما میتونه بیانگر خیلی موارد باشه. 

اما احتمالا برای شما هم پیش اومده که اتفاقا شخصیتی تمیز داشتین اما خب با شیرآلات رسوب گرفته نمیدونید چه کنید! روی این شیر ها به دلایل مختلف جرم گرفته میشه و بعد از مدتی ظاهری نه چندان مناسب میگیره که تمیز کردنشون به سختیه! اما باید چه کرد؟ اگر این سوال شما هم هست، پس حتما با این مطلب همراه باشید و استفاده های لازمه رو از ترفندها ببرید.

تمیز کردن شیرآلات

روش اول: با کمک مایع ظرفشویی شیرآلات رو تمیز کن

قطعا مایع ظرفشویی تو هر خونه ای پیدا میشه و دیگه پیش پا افتاده ترین راه هستش. پس برای استفاده از این ترفند بهتره که نیم لیتر آب مقطر یا جوشیده بیارید چرا که مواد معدنی موجود در آب معمولی میتونه دوباره باعث جرم بشه. بعد هم با کمی مایع ظرفشویی مخلوط کنید و توسط یک اسفنج شیرآلات رو تمیز کنید. در نهایت نیز با استفاده از سرد آبکشی کرده و با پارچه تمیز نخی آنها را خشک کنید. 

تمیز کردن شیرآلات

روش دوم: با سرکه شیرآلات رو به روز اول برگردونید

سرکه از دست مایعاتی هستش که به دلیل داشتن ph مناسب میتونه برای تمیز کردن انواع سطوح به کار بیاد و اونها رو ضدعفونی کنه. این مایع به لایه آبکاری شیرآلات آسیبی نمیرسونه و تمیز کنندگی قوی هم داره. به همین دلیل است که برای تمیز کردن خیلی از موارد از سرکه استفاده میشه! در اینجا باید سرکه و آب رو به میزان مساوی در اسپری بریزید و بر روی سطوح شیرها بریزید. سپس 5 تا 10 دقیقه صبر کنید و بعد با دستمال خشک و حوله ای شیرآلات رو به طور کامل خشک کنید.

تمیز کردن شیرآلات

روش سوم: با جوش شیرین خوراکی شیرآلات رو برق بیندازید

خب جوش شیرین رو برای خیلی از خوراکی ها استفاده می کنند، اما جالبه که بدونید برای تمیز کردن موارد مختلف نیز کاربرد فراوونی داره که میتونه کمک کننده برای مشکلات شیرالات شما هم باشه. در اینجا باید یک چهارم پیمانه جوش شیرین رو با دو قاشق غذاخوری آب گرم مخلوط کنید تا خمیری بشه. دقت کنید که خمیر به دست اومده نباید خیلی شل یا خیلی سفت باشه و در نهایت نیز آن را به شیرالات بزنید. یه ده دقیقه ای صبور باشید تا جوش شیرین اثر کنه و بعد با پارچه ای نرم سطح آن را تمیز کنید.

تمیز کردن شیرآلات

روش چهارم: با خمیر دندان و مسواک شیرآلات رو مثل روز اول کن

شاید عجیب به نظر بیاد اما جالبه که بدونید استفاده از خمیر دندان و مسواکی که کهنه باشه هم میتونه به شدت ایده ای کمک کننده باشه. در این جا کافیه تا شما خمیر دندان رو به میزان متناسب به شیرآلات بزنید و بعد با استفاده از مسواک روش بکشید ا بینید چطور این دو وسیله میتونن شیرآلات شما رو برق بندازن و رسوبات روی اونها رو از بین ببرند.

تمیز کردن شیرآلات

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها