|

ترفندای خونگی واسه پاک کردن لکه خودکار از لباس؛ جیرینگی تمیز میشن از روز اول خفن تر

احتمالا برای شما هم پیش اومده که لباستون خودکاری شده و موندین چجوری تمیزش کنین که خب باید بگیم در چنین شرایطی باید اصولی برخورد کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا ممکنه برای دانشجو ها خیلی اتفاق بیوفته و یا اینکه اگر آقا هستید احتمالا تو محل کار براتون پیش اومده که خودکار تو جیبتون بوده و مالیده شده به لباستون و یا اینکه دوستتون میاد و یه شوخی دستی باهاتون میکنه که نتیجش میشه خودکاری شدن لباستون که خب در هر شرایط چندان خوشایند نیست. چرا که خودکار هر چقدر رو پوست میتونه زود پاک بشه، به همون اندازه از روی پارچه پاک شدنش به شدت سخته! اما نگران نباشید چرا که هیچ کاری نشد نداره و شما به راحتی با ترفند های خونگی میتونید از شر این لکه غلیظ رها بشید و پاکش کنید.

پاک کردن لکه خودکار از لباس با استفاده از الکل 

البته که هر الکلی مناسب نیست و برای پاک کردن لکه خودکار از لباس بهتره که از الکل رابینگ (نوعی الکل) استفاده بشه. ابتدا قسمت خودکاری شده لباس رو چند دقیقه ای در الکل بگذارید و بعد با آب بشویید. البته این تنها روش استفاده از الکل نیست و شما میتونید پارچه ای برو به الکل آغشته کنید و سپس بر روی لکه ضربه بزنید تا جایی که کمرنگ بشه. در نهایت نیز یک پارچه تمیز رو با آب سرد مرطوب کرده و روی لکه ضربه بزنید تا لکه به طور کامل از بیت بره و بعد اجازه بدین تا خشک بشه.

سومین روش اینه که برای تمیز کردن پارچه‌ های نخی، ابریشمی و پشمی از محلول آمونیاک و الکل استفاده داشته باشید. دو به یک از الکل و آمونیاک ترکیب کنید و سپس قسمت لکه دار لباس رو تو مخلوط خیس کنید. در آخر هم یک دستمال رو به سرکه آغشته کنید و روی لکه بکشید و با آب بشویید.

نکته: الکل اشتعال زاست، پس در هنگار کار از سیگار و آتش به دور نگه دارید.

Untitled

پاک کردن لکه خودکار از لباس اونهم با سرکه

در این بخش باید یک فنجان سرکه رو با دو فنجان شیر مخلوط کرده و سپس لکه خودکار رو چند ساعتی درون آن بگذارید تا خیسانده شود و بعد با آب بشویید. در روش دوم شما میتونید لباس رو درون محلول آب ولرم و سرکه سفید قرار دهید و یه نیم ساعتی صبر کنید و بعد سراغ آبکشی بروید. توجه و دقت کنید که آب نباید داغ باشه چرا که آب خیلی داغ باعث تثبیت لکه نیز خواهد شد.

روش سومی هم وجود داره و اون اینه که نصف قاشق چای خوری مایع ظرفشویی رو با یک قاشق غذاخوری سرکه و آب ولرم مخلوط کنید. در نهایت باز هم قسمت لکه دار رو به مدت 30 دقیقه درون ترکیب قرار داده و بعد بشویید.

لکه-جوهر-روی-لباس

با تافت میتونید لکه خودکار رو از لباس پاک کنید

برای پاک کردن لکه خودکار اینبار از تافت (اسپری مو) استفاده کنید، چرا که اسپری مو باعث حل شدن جوهر و حذف لکه از روی لباس خواهد شد. در اینجا باید ابتدا تافت رو بر روی لکه خودکار اسپری کنید و بعد یک پارچه زیر لکه قرار داده و لکه رو بهش فشار بدید. فراموش نکنید که لکه رو به هیچ وجه مالش ندهید چرا که میتونه جوهر رو بیشتر پخش کنه که این اصلا خوب نیست. این کا رو تا وقتی که جوهر کاملا پاک بشه ادامه بدید و پس از پاک شدن لکه، اونرو با مواد شوینده معمولی تو ماشین لباسشویی با آب ولرم بیاندازید.

نکته: تافت مو نیز قابلیت اشتعال دارد پس از کشیدن سیگار و روشن کردن آتش در نزدیکی کار خودداری کنید.

pen-wipe-from-clothes-1

پاک کردن لکه تازه خودکار با استفاده از نمک

اگر جوهر مالیده شده به لباس شما هنوز تازه هستش و امکاناتش رو دارید که به دادش برسید، میتونید تنها با کمی نمک و بدون زحمت اون رو به خوبی پاک کنید. برای پاک کردن لکه خودکار از روی لباس فقط کافیه که لکه تازه جوهر رو با نمک بپوشونید تا جوهر جذب نمک بشه. در نهایت نمک جوهری شده رو آروم و با کمک یک حوله خیس از روی لباس بردارین و مراقبت کنید که روی قسمتای دیگه لباس نریزه. سپس یک بار دیگه هم این کار رو تکرار کنید تا لکه به طور کامل از بین بره و پاک بشه.

pak-kardan-lakeh-johar

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها