|

موقع آشپزی لباست روغنی شد؟ یا شایدم لباس آقایی تو کار روغنی شده؛ ترفندای تمیز کردنش

اگر شما هم هنگام کار یا آشپزی لباستون روغنی شده و لکه ای غلیظ به لباس انداخته، پس حتما با این مطلب همراه باشید که مختص شماست.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- فکر کن لباس خونگی خوشگلتو پوشیدی و در آشپزی میکنی که یهو شالاپ روغن میریزه رو لباست! و یا شاید هم با لباس مجلسی نشستی و سر میز غذا، از شانس بدت خوراک مورد علاقت خیلی چربی و روغنش میریزه رو لباست! البته که ریختن روغن رو لباس خیلیا حالت دیگه هم داره که متاسفانه رو هررر حالی که باشه وحشتناکه! چرا که گرد و خاک نیست که بتکونی بره! لکه روووغنه و سخت. اما باید بگیم که خانوم زیبا این اتفاق چه برای خودتون افتاده و چه برای فردی دیگر از خونوادتون، اصلا نگران نباشید! چرا که این مطلب مختص شماست تا از این مشکل رها شده و روغنی که روی لباستون ریخته شده رو پاک کنید.

پاک کردن لکه روغن از لباس با استفاده از پودر بچه

با استفاده از پودر بچه به راحتی می تونید این عمل رو انجام بدید. به این ترتیب که ابتدا با یک دستمال کاغذی روغن و چربی روی لباس رو تا جای ممکن خشک کنید و بگیرید، سپس اون لکه گرامی رو توسط پودر بچه به طور سخاوتمندانه بپوشانید و کم نریزید! بعدش باید پس از چند دقیقه صبوری پودر بچه رو با یه حوله کاغذی و یا قاشق از روی لباس طوری بردارین که به قسمتای دیگه لباس نشت نکنه. در نهایت نیز کمی آب و مایع ظرفشویی مخلوط کنید و با مسواک آن را بر روی لکه لباس به صورت دایره ای وار بزنید تا خوب لکه پاک بشه و بعد هم لباس رو شستشو دهید و بفرستید واسه خشک شدنش.

Untitled

یا شوینده اینجوری لکه روغن رو از لباس پاک کن

در اینجا میخوایم از صابون، شامپو و مایع ظرفشویی استفاده کنیم. در این روش ابتدا باید قسمتی که لکه روغن دارد رو به طور کامل با مایع ظرفشویی بپوشانید و یا اینکه از صابون دست و شامپو بهره گیری کنید. فراموش نکنید که شوینده مورد نظر شما نباید رنگ لباس رو تغییر بده و از این موضوع مطمئن شوید. میتونید صابون رو هم رنده کنید و بعد از اینکه نرم شد بزنید به لکه و یا صابون رو بمالید به محل لکه. در نهایت نیز با استفاده از مسواک لکه رو تمیز کنید و با آب به خوبی آبکشی کنید و اجازه دهید تا در معرض هوا خشک شود.

1510688_172

برای پاک کردن لکه روغن سرکه بزنید

جالبه که بدونید از سرکه برای بسیاری از تمیز کاریا استفاده میشه که خب طبیعیه و کارساز. اگر قصد استفاده از این ترکیب رو دارید بهتره که سرکه آب و به نسبت یک به دو ترکیب کنید و سپس روی لباس بریزید. در اینجا باید لکه ای که سرکه داره رو با آب بشویید و بعد با صابون و یا شوینده ای که بالاتر گفتیم تمیز کنید  در نهایت نیز آبکشی کنید. اجازه دهید تا در معرض هوا قرار گیرد و خشک شود. 

پاک کردن لکه روغن از لباس اینبار با جوش شیرین

قطعا جوش شیرین نیز از دست پاک کننده های طبیعی قوی می باشد که کمک کننده خوبی برای لکه های چربی می باشد. در اینجا برای پاک کردن لکه چربی که قدیمی نیست و هنوز خشک نشده ، مقداری جوش شیرین روی لکه بریزین اما اگر لکه چربی قدیمی شده مقدارکمی مایع ظرفشویی نیز روی جوش شیرین ریخته و اجازه بدید از 10 تا 15 دقیقه روی لکه بمونه.

در نهایت نیز با مسواک لکه آغشته به مایع ظرفشویی یا جوش شیرین رو تمیز کنید و این کار رو چندین مرحله ادامه بدین تا میزان لکه چربی روی لباس کم رنگ‌ و در اخر محو بشه. هنگامی که لکه چربی لباس پاک شد سپس لباس رو به روش های نوشته شده روی برچسب لباس بشویید و تمام. لباسی تمیز تحویل بگیرید.

Get-Grease-out-of-Clothes

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها