|

طرز تهیه بورک مرغ و قارچ / غذایی جذاب و سریع که واسه شام عالیه

بورک یکی از غذاهای جذاب و خوشمزه ست که میشه اون رو با مواد میانی مختلف آماده کرد. توی این مطلب طرز تهیه بورک مرغ و قارچ رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- درست کردن غذاهایی مثل پیتزا، پیراشکی، سالاد الویه و سالاد ماکارونی توی خونه مخصوصا اگه به صورت خانوادگی و دسته جمعی آماده بشن، خیلی جذاب و سرگرم کننده ست. این غذاها برای وعده شام گزینه های مناسبی هستن و برای مهمونی ها هم می تونن رنگ و لعاب خاصی به میز پذیرایی بدن.

بورک یکی دیگه از غذاهای جذاب و خوشمزه ست که میشه اون رو با مواد میانی مختلف آماده کرد و همشون هم عالی هستن. توی این مطلب طرز تهیه بورک مرغ و قارچ رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

burek-morgh7

مواد لازم برای تهیه بورک مرغ و قارچ

سینه مرغ نصف یک عدد

قارچ ورقه شده 2 لیوان

خمیر یوفکا به مقدار لازم

پیاز یک عدد

سیر 2 حبه

زرده تخم مرغ یک عدد

شیر نصف فنجون

پنیر پیتزا یک لیوان

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

آب لیمو ترش 2 قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به میزان دلخواه

آویشن نصف قاشق چایخوری

کنجد به مقدار لازم

burek-morgh4

طرز تهیه بورک مرغ و قارچ

مرحله اول

فر رو با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم بشه. پیاز رو پوست گرفته و نگینی خرد می کنیم. داخل یک تابه مقداری روغن می ریزیم و پیاز رو تفت می دیم تا سبک بشه.

مرحله دوم

سینه مرغ رو که نگینی خرد کردیم، اضافه می کنیم و کمی تفت می دیم تا رنگش تغییر کنه. سپس قارچ ها رو که ورقه ای خرد کردیم به همراه آب لیمو ترش به تابه اضافه می کنیم.

burek-morgh6

مرحله سوم

وقتی آب قارچ ها کشیده شد، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و آویشن رو اضافه کرده و مخلوط می کنیم. بعد از یکی دو دقیقه سیر له شده رو اضافه می کنیم وقتی که عطر سیر بلند شد، رب گوجه فرنگی رو می ریزیم و 30 ثانیه تفت می دیم. سپس از روی حرارت برمی داریم.

مرحله چهارم

خمیر یوفکا رو داخل سینی یا روی تخته آشپزخونه باز می کنیم. با برس کمی نمدارش می کنیم. یک قاشق از مایه میانی رو داخل خمیر می ذاریم. روش کمی پنیر پیتزا قرار می دیم و به شکل لوله ای می پیچیم. آماده کردن بورک ها رو تا تموم شدن مایه میانی ادامه می دیم.

burek-morgh3

مرحله پنجم

زرده تخم مرغ و شیر رو مخلوط می کنیم، با قلم مو روی بورک ها می مالیم و کمی کنجد می ریزیم. کف سینی فر رو با کمی روغن مایع چرب می کنیم. بورک ها رو داخل سینی فر قرار می دیم و به مدت 10 دقیقه داخل فر می ذاریم. یکی دو دقیقه هم گریل رو روشن می کنیم تا روی بورک ها هم برشته بشه.

مرحله ششم

بورک ها رو از فر خارج کرده و داخل ظرف مورد نظرمون می چینیم و با سس کچاپ و خیارشور سرو می کنیم. نوش جان.

بورک مرغ و قارچ رو میشه داخل تابه و روغن هم سرخ کرد. اما قرار دادن اونها داخل فر باعث میشه تا رژیمی تر باشن و کالری کمتری داشته باشن.

burek-morgh1

اگه به آشپزی علاقه داری، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کن.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها