|

طرز تهیه بورک اسفناج و پنیر / یه شام سبک و سالم واسه خاص پسندا

بورک اسفناج و پنیر یک غذای خوشمزه ست که واسه عاشقان اسفناج گزینه عالی ای به حساب میاد و توی این مطلب طرز تهیه راحتش رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- غذاهای بین المللی زیادی هست که با ذائقه ما ایرونیا جور در اومده و حسابی طرفدار پیدا کرده. انواع پیتزا، پیراشکی، پاستا و... از این دسته هستن؛ غذاهایی که رستورانی محسوب میشن اما توی خونه هم میشه به راحتی درستشون کرد.

بورک یکی دیگه از غذاهای خوشمزه ست که به کشور ترکیه مربوط میشه اما ایرانی های زیادی هم طرفدارش هستن و انواع محتلف اون با گوشت چرخ کرده، مرغ و قارچ و... رو درست می کنن. بورک با اسفناج و پنیر یکی از انواع این غذاست که واسه عاشقان اسفناج گزینه عالی ای به حساب میاد و توی این مطلب می خوام طرز تهیه سریع و راحتش رو بهتون آموزش بدم. تا پایان همراه من باشید.

burek-esfenaj1

مواد لازم برای تهیه بورک اسفناج و پنیر

اسفناج تازه ۳۰۰ گرم

خمیر یوفکا مستطیلی ۸ ورق

پنیر لبنه یا خامه ای ۲ قاشق غذاخوری پر

پیاز داغ ۲ قاشق غذاخوری

پنیر پارمزان یک قاشق غذاخوری

شیر نصف پیمانه

تخم مرغ یک عدد

کنجد یا سیاه دانه به مقدار لازم

روغن مایع یک سوم پیمانه

نمک و فلفل به مقدار لازم

burek-esfenaj5

طرز تهیه بورک اسفناج و پنیر

مرحله اول

فر رو با دمای 170 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم بشه. اسفناج ها رو چند برش می زنیم و با نصف فنجون آب داخل یک تابه می ریزیم و اجازه می دیم بپزه. 5 دقیقه که بجوشه نرم میشه و باید در قابلمه رو برداریم تا آبش تبخیر بشه.

مرحله دوم

وقتی آب اسفناج کشیده شد، پیاز داغ رو اضافه می کنیم و هم می زنیم. پنیر پارمزان و کمی فلفل سیاه هم می ریزیم و مخلوط می کنیم سپس از روی حرارت برمی داریم.

burek-esfenaj4

مرحله سوم

وقتی مخلوط اسفناج و پنیر پارمزان کمی خنک شد، پنیر لبنه یا خامه ای رو هم داخل تابه می ریزیم.

مرحله چهارم

تخم مرغ، شیر، روغن مایع و کمی نمک رو کاملا مخلوط می کنیم تا یه مایع یکدست به وجود بیاد. حالا یک لایه ورق خمیر یوفکا رو روی تخته آشپزخونه می ذاریم و دو طرفش رو با فرچه به این مایه آغشته می کنیم.

مرحله پنجم

از مخلوط اسفناج و پنیر روی طول خمیر یوفکا قرار می دیم و به صورت لوله می پیچیم. هر 8 ورق یوفکا رو به همین ترتیب آماده می کنیم.

burek-esfenaj8

مرحله ششم

کف یک ظرف گرد و نچسب مناسب داخل فر رو با روغن چرب می کنیم. خمیرها رو به دنبال هم داخل ظرف قرار میدیم تا تمام سطح ظرف رو بگیره. روی تمام سطح بورک ها رو به مخلوط تخم مرغ و شیر آغشته کرده و سپس کنجد یا سیاه دانه می پاشیم.

مرحله هفتم

ظرف رو داخل فر می ذاریم و 30 تا 40 دقیقه زمان میدیم تا بورک ها بپزن. بعد از این مدت روی بورک ها رو کمی روغن می مالیم و گریل رو به مدت 5 دقیقه روشن می کنیم تا روی بورک اسفناج و پنیر هم طلایی و برشته بشه.

burek-esfenaj7

مرحله هشتم

ظرف رو از داخل فر خارج می کنیم و بورک اسفناج و پنیر خوشمزه رو داخل یک ظرف می کشیم و نوش جان.

اگه به آشپزی علاقمند هستی، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کن.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها