|

طرز تهیه پیراشکی گوشت و قارچ / همراه با دستور یه خمیر لطیف و عالی

پیراشکی یکی از غذاهای پر طرفداره که واسه یه جشن کوچیک گزینه خوبیه. یا برای میان وعده توی طبیعت. توی این مطلب طرز تهیه پیراشکی رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- یه غذاهایی جون میده واسه جشن های خودمونی، دورهمی های صمیمی، کوه و طبیعت و... غذاهایی که خیلی خوشمزه هستن، جای کمی میگیرن و نیاز به گرم کردن هم ندارن. انواع ساندویچ ها و کوکوها از این دسته هستن. مثلا کوکو سبزی یا کوکو سیب زمینی که خیلی راحت آماده میشن و اکثر آدما هم دوسشون دارن.

پیراشکی یکی دیگه از همین غذاهای محبوب و پر طرفداره که واسه یه جشن کوچیک گزینه خوبیه. یا برای میان وعده توی طبیعت. این غذا رو میشه با انواع مواد اولیه گوشتی و گیاهی پخت. با خمیر خونگی یا خمیر آماده. میشه هم توی فر گذاشت و هم سرخشون کرد. خلاصه که دستت بازه تا با توجه به امکانات و وقت خودت، درستش کنی. توی این مطلب می خوام طرز تهیه پیراشکی گوشت و قارچ رو با یه خمیر لطیف بهتون آموزش بدم. تا پایان همراه من باشید.

pirashki1

مواد لازم برای تهیه پیراشکی گوشت و قارچ

مواد لازم برای خمیر پیراشکی

آرد سفید 4 لیوان سر خالی

خمیر مایه فوری 2 قاشق غذاخوری

آب ولرم یک لیوان سر خالی

روغن مایع دو سوم لیوان

نمک یک قاشق چایخوری

شکر نوک قاشق چایخوری

زرده تخم مرغ 2 عدد

کنجد به مقدار لازم

pirashki3

مواد لازم برای مایه گوشتی

گوشت چرخ کرده 350 گرم

پیاز بزرگ یک عدد

ذرت پخته شده نصف لیوان

فلفل دلمه ای بزرگ یک عدد

قارچ بزرگ 7 عدد

رب گوجه فرنگی 2 قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا به مقدار لازم

فلفل سیاه، زردچوبه و پاپریکا به مقدار لازم

pirashki4

طرز تهیه پیراشکی گوشت و قارچ

مرحله اول

آرد سفید، خمیر مایه فوری، آب ولرم، روغن مایع، نمک و شکر رو داخل یک ظرف گود می ریزیم و با لیسک مخلوط می کنیم. کمی که مواد منسجم شد، با دست شروع به مخلوط کردن مواد با هم می کنیم و وقتی حالت خمیری پیدا کرد با دست ورز می دیم.

مرحله دوم

روی تخته آشپزخونه رو کمی آرد می پاشیم و خمیر رو از ظرف خارج کرده و روی تخته ورز می دیم تا کاملا یکدست و منسجم بشه. سپس داخل ظرف می ذاریم، روی اون رو با پارچه می پوشونیم و اجازه میدیم به مدت یک ساعت استراحت کنه.

مرحله سوم

فر رو با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم بشه. حالا باید مایه گوشتی رو آماده کنیم. پیاز رو پوست می گیریم و نگینی خرد می کنیم. داخل تابه روغن می ریزیم و روی حرارت می ذاریم. پیازها رو تفت می دیم. وقتی سبک شد، گوشت چرخ کرده رو اضافه می کنیم.

pirashki2

مرحله چهارم

رنگ گوشت تغییر کرد، فلفل دلمه ای رو که نگینی خرد کردیم اضافه می کنیم و کمی دیگه تفت می دیم. حالا قارچ ها رو ورقه ورقه کرده و به تابه اضافه می کنیم. نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و پاپریکا می ریزیم و اجازه میدیم مواد با آب قارچ پخته بشه.

مرحله پنجم

وقتی آب قارچ کشیده شد، رب گوجه فرنگی رو اضافه کرده و یه دقیقه تفت میدیم. در انتها ذرت پخته شده رو اضافه می کنیم و بعد از یک دقیقه از روی حرارت برمی داریم.

مرحله ششم

خمیر رو که بعد از یک ساعت، حجمش دو برابر شده کمی روی تخته آشپزخونه که آرد پاشی کردیم ورز می دیم. به اندازه یک نارنگی کوچیک از خمیر برمی داریم و داخل دست گرد می کنیم و روی تخته با وردنه باز می کنیم. یک قاشق از مایه گوشتی و کمی پنیر پیتزا رو داخل خمیر می ریزیم و خمیر رو با دقت می بندیم. تمام خمیر و مواد گوشتی رو به همین ترتیب آماده می کنیم.

pirashki6

مرحله هفتم

زرده های تخم مرغ رو هم می زنیم تا یکدست بشه بعد با قلم موی آشپزخونه روی پیراشکی ها می مالیم و مقداری کنجد هم می ریزیم. پیراشکی ها رو داخل سینی فر می چینیم و اجازه میدیم به مدت نیم ساعت داخل فر بپزه. در انتها یک دقیقه هم گریل رو روشن می کنیم تا روی پیراشکی ها برشته بشه.

مرحله هشتم

پیراشکی ها رو از فر خارج می کنیم و داخل ظرف مورد نظرمون می چینیم و همراه با سس کچاپ و یا هر سس مورد علاقه مون و سالاد فصل سرو می کنیم. نوش جان.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها