|

طرز تهیه بورک گوشت و قارچ / مخصوص تویی که دلت یه غذای سریع، راحت و خوشمزه میخواد

بورک یکی از غذاهاییه که سریع و با مواد مختلف آماده میشه و خیلی هم خوشمزه و جذابه. در این مطلب، طرز تهیه بورک با گوشت و قارچ رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- غذاهای فست فوی توی تمام دنیا طرفدارای زیادی داره. تنوع اینجور غذاها هم خیلی بالاست و با انواع و اقسام مواد اولیه میشه غذاهای خوشمزه سریع و راحتی درست کرد. پیتزا، پیراشکی، ساندویچ و... معروف ترین غذاهای فست فودی هستن که هم توی رستوران میشه سفارش داد و هم توی خونه میشه درست کرد.

بورک یکی دیگه از غذاهایی هست که سریع و با مواد مختلف آماده میشه و خیلی هم خوشمزه و جذابه. بورک در اصل به کشور ترکیه مربوط میشه ولی خب با ذائقه ایرونی ها هم هماهنگه. این غذا رو معمولا با خمیر یوفکا درست میکنن و با مرغ، سبزیجات و گوشت. در این مطلب، طرز تهیه بورک با گوشت و قارچ رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

burek3

مواد لازم برای تهیه بورک گوشت و قارچ

گوشت چرخ کرده ۳۰۰ گرم

قارچ ۱۰۰ گرم

خمیر یوفکا به مقدار لازم

پیاز یک عدد

سیر 2 حبه

زرده تخم مرغ یک عدد

شیر یک قاشق غذاخوری

پنیر پیتزا ۵۰ گرم

رب گوجه ۲ قاشق غذا خوری

لیمو ترش یک عدد

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به میزان دلخواه

آویشن نصف قاشق چایخوری

کنجد به مقدار لازم

burek2

طرز تهیه بورک گوشت و قارچ

مرحله اول

فر رو با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه میدیم به مدت 20 دقیقه گرم بشه.

مرحله دوم

پیاز رو پوست گرفته و رنده و یا نگینی خرد می کنیم. داخل یک تابه مقداری روغن می ریزیم و پیازها رو تفت می دیم تا طلایی بشن.

burek1

مرحله سوم

گوشت چرخ کرده رو اضافه می کنیم و کمی دیگه تفت می دیم تا رنگ گوشت تغییر کنه. سپس قارچ ها رو که ورقه ای خرد کردیم به همراه آب لیمو ترش اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

وقتی آب قارچ ها کشیده شد، نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و آویشن رو اضافه کرده و مخلوط می کنیم. بعد از یکی دو دقیقه سیر له شده رو اضافه می کنیم وقتی که عطر سیر بلند شد، رب گوجه فرنگی رو می ریزیم و 30 ثانیه تفت می دیم. سپس از روی حرارت برمی داریم.

burek5

مرحله پنجم

خمیر یوفکا رو داخل سینی یا روی تخته آشپزخونه باز می کنیم. با برس کمی نمدارش می کنیم. یک قاشق از مایه گوشتی رو داخل خمیر می ذاریم. روش کمی پنیر پیتزا قرار می دیم و به شکل لوله ای می پیچیم. آماده کردن بورک ها رو تا تموم شدن مایه گوشتی ادامه می دیم.

مرحله ششم

زرده تخم مرغ و شیر رو مخلوط می کنیم، با قلم مو روی بورک ها می مالیم و کمی کنجد می ریزیم. کف سینی فر رو با کمی روغن مایع چرب می کنیم. بورک ها رو داخل سینی قرار می دیم و به مدت 10 دقیقه داخل فر می ذاریم. یکی دو دقیقه هم گریل رو روشن می کنیم تا روی بورک ها هم برشته بشه.

burek7

مرحله هفتم

بورک ها رو از فر خارج کرده و داخل ظرف مورد نظرمون می چینیم و با سس کچاپ و سالاد فصل سرو می کنیم. نوش جان.

اگه به آشپزی علاقه داری، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو دنبال کن.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

دنیای سلبریتی ها

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها