|

گیاهانی که به نور نیاز ندارند / خونت ظلماته فرق روز و شبو نمیفهمی این گلا برات عالین

در این مقاله به معرفی تعدادی از گیاهانی که به نور نیاز ندارند پرداختیم که در صورت کم نور بودن خونتون میتونید از اون ها نگهداری کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- داشتن گل و گیاه توی خونه بین ما ایرانی ها از دیرباز مرسوم بوده و هست و خیلی هامون مایل به نگهداری از این زیبارویان در خونمون هستیم و جالبی که گیاهان دارن هم اینه که میتونن با شرایط شما خودشون رو هماهنگ کنن و مثلا در صورتی که شما علاقمند به نگهداری از خاک در خونتون نیستید حالا به هر دلیلی مثل حشراتی که ممکن هست که با خاک به داخل خونتون میتونید به سراغ نگهداری از گیاهانی که به خاک نیاز ندارند برید و با نگهداری از اون ها علاوه بر این که خونتون رو زیبایی خاصی میبخشید از خاصیت اون ها هم بهره ببرید.

چون میدونید که تنها خاصیتی که گیاهان دارن زیبایی اون ها نیست مثلا شما میتونید با گیاهانی که کار هود رو تو آشپزخونه انجام میدن هوای فضای داخلی خونه رو تصفیه و پاکسازی کنید چون این گیاهان از طرف ناسا به تصفیه کنندگی مشهور هستن و شناخته شده و شما میتونید با وجود اون ها هوای خونه رو خیلی راحت و بی دردسر تلطیف کنید و از اکسیژن تازه لذت ببرید. حالا در این مقاله هم میخواهیم به سراغ معرفی چند تا از گیاهانی که به نور نیاز ندارند بریم که برای شمایی که خونتون نورگیر خیلی بدی داره کاملا مناسب هستن و با نگهداری از اون ها میتونید از زیباییشون بهره ببرید، پس در ادامه با ما همراه باشید.

گیاهانی که به نور نیاز ندارند

سانسوریا از گیاهانی که به نور نیاز ندارند

سانسوریا رو میشه یه گیاهی دونست که دارای برگ های بلند و سفت هست که توی خاک میتونه رشد بسیار خوبی داشته باشه. نور به رشد بیشتر این گیاه کمک بیشتری میکنه ولی خب اصلا جایی برای نگرانی نیست چون این گیاه میتونه توی محیط های کم نور هم به خوبی به رشد و حیات خودش ادامه بده. شما با نگهداری از سانسوریا میتونید باعث بهبود کیفیت هوای داخل خونتون بشید.

شما با نگهداری از سانسوریا نباید به هیچ وجه نگران از بین رفتن اون باشید چرا که سانسوریا در مقابل شرایط سخت بسیار مقاومه و هر کسی حتی در صورتی که مبتدی هم باشه میتونه از این گیاه نگهداری کنه. فقط نکته ای که باید در خصوص سانسوریا به اون توجه کنید این هست که این گیاه به آب زیادی احتیاج نداره و در صورتی که بیش از حد ممکن اون رو آبیاری کنید به مرور زمان باعث خواهید شد که ریشه های این گیاه بپوسه و از بین بره بنابراین در این مورد دقت لازم رو داشته باشید.

گیاهانی که به نور نیاز ندارند

آگلونما از گیاهانی که به نور نیاز ندارند

آگلونما رو میشه یکی از گیاهان مقاوم و گرمسیری دونست که به نور اونقدر زیادی هم نیاز نداره و رطوبت زیاد و هوای گرم رو در این بین ترجیح میده، پس در صورتی که بتونید رطوبت خاک رو حفظ کنید و دمایی حدود بیست و دو درجه رو برای این گیاه فراهم کنید مطمئن باشید که آگلونما به زیبایی هر چه تمام تر رشد خواهد کرد و دکور شما رو زیبا، سرزنده و شیک نشون خواهد داد.

در خصوص کوددهی به این گیاه باید بگیم که آگلونما اونقدرا زیاد به کود نیاز نداره و دوبار در سال هم برای اون کفایت میکنه و میتونه رشد بهتر اون رو در بر داشته باشه. این رو هم اضافه کنیم که در صورتی که تا به حال تجربه ای در زمینه ی پرورش گیاهان آپارتمانی نداشتید و مبتدی بشمار میرید آگلونما میتونه یه انتخاب مناسب برای شما باشه چون اونقدرا ناز نداره و قلقش راحت دستتون میاد و نگهداری ازش توی فضای بسته مثل آب خوردن میمونه.

گیاهانی که به نور نیاز ندارند

قاشقی از گیاهانی که به نور نیاز ندارند

برسیم به یکی دیگه از گیاهانی که به نور نیاز ندارند یعنی قاشقی ریزه میزه و عزیز که خب یه گیاه کوچک بشمار میاد و دارای برگ های قاشقی شکل و ضخیم هست. این گیاه به نور غیر مستقیم خورشید علاقمنده و نورهای مصنوعی که شدت زیادی ندارن هم میتونن برای این گیاه خوب باشن و اصلا سازگاری قاشقی با نورهای مصنوعی باعث شده که نگهداری اون در محیط هایی که به کلی فاقد نور هستن هم کار سختی نباشه.

ساقه ها و برگ های قاشقی میتونن آب رو به میزان زیادی توی خودشون ذخیره کنن که به همین علت این گیاه در برابر کم آبی هم مقاومه و به آب کمی نیاز داره. شما میتونید قاشقی رو در شرایط عادی به خوبی رشد بدید و از نظر رطوبت و دما هم نیازی به ایجاد شرایط خاصی برای اون نیست.

گیاهانی که به نور نیاز ندارند

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی