|

گیاهانی که به خاک نیاز ندارند/ خاک چیه هزارتا جک و جونور میاره تو خونه اینا عاشق آبَن

در این مقاله به معرفی تعدادی از گیاهانی که به خاک نیاز ندارند پرداختیم که میتونید اون ها رو به راحتی توی آب پرورش بدید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- آیا الان که دارید این مقاله رو میخونید توی خونتون گل و گیاه دارید یا تازگی ها به این زیبارویان علاقمند شدید و میخواهید اقدام به نگهداری از اون ها کنید که خب باید بگیم اگر از دسته ی دوم هستید هر چه سریع تر برای نگهداری از اون ها اقدام کنید چون گیاهان میتونن چنان معجزه ای در دکوراسیون خونه ی شما ایجاد کنن که شاید هیچ وسیله ی گرون و لوکسی نتونه این کار رو کنه که خب در این بین شما میتونید از لاکچری ترین گیاهان آپارتمانی برای این منظور بهره بگیرید و با انتخاب و نگهداری از اون ها خونتون رو طوری شیک و پیک کنید که حد و اندازه نداشته باشه و هر کسی با دیدنش لب به تعریف و تمجید باز کنه.

البته که در این بین باید این موضوع رو هم در نظر بگیرید که نگهداری از گل و گیاهان هم شرایط خاص خودش رو میطلبه یعنی شما نمیتونید هر جور عشقتون کشید باهاشون رفتار کنید و حتی در این بین با توجه به شرایط خونتون باید دور نگهداری از یه سری از گیاهان رو خط بکشید مثلا در صورتی که نورگیر خونتون بد باشه باید به سراغ گیاهانی که نور کم میخواهند برید و از نگهداری اون دسته از گل و گیاه هایی که حسابی فن خورشید هستن و نور نباشه حالشون بد میشه خودداری کنید. حالا در این مقاله هم میخواهیم به سراغ معرفی یه سری از گیاهانی که به خاک نیاز ندارند بریم که برای شمایی که شرایط نگهداری خاک توی خونه رو ندارید بسیار مناسب اند چون شاید خیلی ها چندششون بشه که خاک گلدون رو توی فضای داخلی خونشون داشته باشن حالا به خاطر حشرات و آلودگی هایی که داره، پس در صورتی که از این دسته از افراد هستید توصیه میکنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

گیاهانی که به خاک نیاز ندارند

برگ بیدی از گیاهانی که به خاک نیاز ندارند

یکی از گیاهان آپارتمانی خاص و زیبا که میتونید با کمترین زحمت ممکن اون رو پرورش بدید برگ بیدی هست که رنگ زیبایی برگ های اون میتونه یه مکمل فوق العاده برای دکوراسیون شما باشه و توی جمع گلدون های شما به زیبایی هر چه تمام تر بدرخشه و یه تنوع خاصی و خوش رنگ ایجاد کنه. برگ بیدی در اصل دو تا مدل داره یکیش برگ های راره راه داره و دیگری برگ های ساده به رنگ بنفش که هر دوی اون ها رو میتونید تو یه اتاق با نور متوسط به خوبی رشد بدید و از زیباییشون استفاده کنید.

در صورتی که تا به حال این گیاه رو هرس کرده باشید احتمالا متوجه این موضوع شدید که شاخه هایی از اون که جدا میشن میتونن حتی بعد از چند هفته هم سالم باقی بمونن که این خودش یه نشونه برای این هست که برگ بیدی میتونه به راحتی توی آب رشد کنه و برای زندگی و ادامه ی حیات خودش هیچ نیازی به خاک نداره. در صورتی که با دقت به گره های موجود روی ساقه ی این گیاه نگاه کنید متوجه خواهید شد که ریشه های ریز اون آماده برای رشد هستن بنابراین میتونید چند ساقه از این گیاه رو جدا کرده و داخل آب بذارید و شاهد رشدشون باشید.

گیاهانی که به خاک نیاز ندارند

پوتوس از گیاهانی که به خاک نیاز ندارند

پوتوس رو میشه یکی از اون گیاهانی بشمار آوورد که از قدرت رشد بسیار راحتی برخورداره و میتونه توی آب هم به زیبایی هر چه تمام تر به حیات خودش ادامه بده. شاید براتون جالب باشه که در خصوص پوتوس بدونید که این گیاه یه مقدار بسیار زیادی هورمون گیاهی اوکسین تولید میکنه که سبب تنظیم رشد گیاه میشه و رشد ریشه در اون رو تحریک میکنه. بسیاری از افرادی که گیاهان آپارتمانی در منزل خودشون دارن دست رد به سینه ی پوتوس نمیزنن وحتی به علت وجود این هورمون در اون قلمه ی بقیه ی گیاهان رو هم کنار قلمه ی اون میذارن تا اون ها زودتر رشد ریشعه داشته باشن. شما میتونید پوتوس رو بعد از یه مدت داخل خاک هم بکارید و یا برای همیشه اون رو توی آب داشته باشید و از زیبایی منحصر به فردش لذت ببرید.

گیاهانی که به خاک نیاز ندارند

گندمی از گیاهانی که به خاک نیاز ندارند

یکی دیگه از گیاهان آپارتمانی محبوب که از قابلیت رشد بسیار سریعی هم برخورداره گیاه گندمی هست که بسیار هم مقاومه. شما میتونید این گیاه رو هم داخل خاک و هم داخل آب به زیبایی هر چه تمام تر رشد بدید. برای گذاشتن اون داخل آب باید چندین قلمه از گیاه مادر رو جدا کنید و بعد داخل آب بذارید.

در صورتی که گیاهتون توی آب ریشه زد میتونید همچنان تو این حالت ازش نگهداری کنید و یا اون رو به یه گلدون دیگه انتقال داده و داخل خاک بکارید الته که برای این منظور باید اجازه بدید که ریشه های این گیاه به اندازه ی کافی بلند بشن تا بتونن گیاه رو به راحتی داخل خاک نگه دارن.

گیاهانی که به خاک نیاز ندارند

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی