|

گیاهانی که کار هودُ تو آشپزخانه انجام میدن/ هر چی دود و آلودگی تو هوا رو هورت میکشن

در این مقاله چند تا از گیاهان تصفیه کننده ی هوا رو بهتون معرفی کردیم که میتونید با استفاده از اون ها فضای خونتون رو تلطیف کنید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- ما ایرانی ها از قدیم الایام علاقمند به نگهداری از گل و گیاه در منزلمون بودیم و هستیم چه در گذشته که خونه ها ویلایی بودن و چه این روزا که خونه ها آپارتمانی شدن در اصل گل و گیاه از ما جدا شدنی نیستن و جالبه که در این بین یه سری یه سری گل هایی که رزق را زیاد میکنند وجود دارن که این یعنی شما میتونید در صورت نگهداری از گل و گیاه علاوه بر این از زیبایی اون ها بهره مند میشید از انرژی سرشار و ویژه ی اون ها هم توی زندگیتون استفاده کنید که خب دیگه چی از این بهتر وقتی شما میتونید با یه تیر دو نشون بزنید و حالشو ببرید پس در صورتی که گل و گیاه ندارید همین الان اقدام کنید برای داشتن یکی از اون ها و در صورتی هم که دارید یکی دو تا هم به تعدادشون اضافه کنید.

اما یه نکته ای که باید در خصوص گل و گیاه آپارتمانی که در منزل نگهداری میکنید باید بهش توجه کنید این هست که هر قسمت از خونه گل و گیاه مخصوص خودش رو میطلبه مثل گل های مناسب پذیرایی که در صورتی که مثلا گل هایی که مناسب حمام هست رو در این فضا بذارید احتمالا این گل ها خشک بشن چون مسلما در پذیرایی رطوبتی که این گیاهان نیاز دارن و باید بهشون برسه تامین نخواهد شد. حالا در این مقاله هم میخواهیم گیاهان تصفیه کننده ی هوا رو بهتون معرفی کنیم که با نگهداری از اون ها در آشپزخونه میتونید هوای این فضا رو تصفیه کنید و نیازی به هود ندارید، پس با ما همراه باشید.

گیاهان تصفیه کننده ی هوا

نخل اریکا از گیاهان تصفیه کننده ی هوا

شاید دونستن این نکته راجبه نخل اریکا که به نخل پروانه هم معروفه براتون جالب باشه، این نخل زینتی در تحقیقاتی که توسط ناسا انجام شده تونسته رتبه ی یک رو در بین گیاهان در خصوص تصفیه کنندگی هوا به خودش اختصاص بده و همچنین اریکا میتون فرمالدهید رو از هوا به راحتی هر چه تمام تر حذف کنه. همچنین این گیاه زیبارو میتونه توی افزایش رطوبت هوا هم بسیار تاثیرگزار باشه که بسیار برای فصل زمستون خوبه چرا که در این فصل هوا خشک میشه و شما میتونید با داشتن این نخل رطوبت محیط رو تامین کنید.

گیاهان تصفیه کننده ی هوا

سانسوریا از گیاهان تصفیه کننده ی هوا

یکی از گیاهان بادوام در لیست تصفیه کننده ها سانسوریا هست که قادر به دفع بیشتر سموم از هوا هست و حتی جزء اون دسته از گیاهانیه که اکسیژن ساز هستن به این صورت که سانسوریا برعکس دیگر گیاهان موقع شب دی اکسید کربن رو جذب میکنه و بعد اکسیژن رو آزاد میکنه به همین دلیل شما میتونید اون رو در هر محیطی از خونه نگه دارید و از خاصیت هاش بهره مند بشید مثلا برای خواب راحت در اتاق خواب و... . این نکته رو هم براتون باید ذکر کنیم که سانسوریا بسیار سخت جون و مقاومه مثلا در شرایطی که هیچ گیاهی قادر به رشد نیست این گیاه توانایی رشد و بقار و داره و میتونه حسابی بدرخشه و شما انواع اون رو حتی میتونید توی محیط های تاریک و حموم هم نگه دارید و پرورششون بدید.

گیاهان تصفیه کننده ی هوا

اسپاتی فیلوم از از گیاهان تصفیه کننده ی هوا

در صورتی که به دنبال یه گیاه زیبا و خاص هستید که علاوه بر این که توی اکسیژن سازی بسیار قوی باشه زیبایی خاص منحصر به فردی هم داشته باشه پیشنهاد ما به شما اسپاتی فیلوم هست که میتونه یه انتخاب خاص و عالی باشه. این گیاه زیبارو با گل های سفید و زیبایی که داره میتونه نظر هر بیننده ای رو به خودش جلب کنه و کیفیت هوای اطرافتون رو به طور شگفت انگیزی افزایش بده. از خوبی هایی هم داره میشه به این موضوع که میتونه به راحتی رشد کنه اشاره کرد که هر چقدر هم ناشی باشید باز زیر دستتون خراب نمیشه.

گیاهان تصفیه کننده ی هوا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی