|

لاکچری ترین گیاهان آپارتمانی/ تو یه گوشه از دکورتو بسپار به اینا صفر تا صدشو لوکس کنن

در این مقاله میخواهیم تعدادی از لاکچری ترین گیاهان آپارتمانی رو بهتون معرفی کنیم که میتونید با نگهداری از اون ها در خونه دکورتون رو شیک کنید

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- داشتن گل و گیاه توی خونه میتونه حسابی روی روحیه ی شما تاثیر بذاره چرا که بالاخره این زیبارویان سبز میتونن علاوه بر این دکور شما رو زینت ببخشن و بهش زیبایی خاص و منحصر به فردی اضافه کنن میتونن به علت داشتن یه سری ویژگی های خاصر و منحصر به فردی که دارن هم سلامت روحی و جسمی شما رو تضمین کنن مثلا گیاهانی که کار هود رو میکنن میتونن هوای خونه رو تصفیه کنن و هوای عاری از آلودگی رو تقدیم شما کنن و حال جسمی و روحی شما رو بهبود ببخشن و از این رو به رو کنن پس بهتره که برای نگهدار یکی از اون ها خیلی زود اقدام کرده و دست به کار بشید.

اما در این بین باید یه چیزی رو راجبه گیاهان بدونید و اون جای مخصوص هر کدوم از اون هاست یعنی گل و گیاه آپارتمانی هر کدوم چیدمان مخصوص خودش رو توی خونه داره مثلا گیاهان مناسب بالکن رو فقط باید در این فضا قرار بدید چرا که این گیاهان نیازمند هوای آزاد هستن و در برخی از مواقع برخی از اون ها بسیار هم نور دوست هستن و باید در طول روز زیر نور مستقیم خورشید قرار بگیرن که خب این شرایط تنها و تنها در بالکن برای اون ها فراهم میشه. حالا از اینا بگذریم و برسیم به موضوع مقاله ی امروز که در خصوص معرفی تعدادی از لاکچری ترین گیاهان آپارتمانی هست که با وجود اون ها میتونید دکورتون رو ارتقا ببخشید، پس در ادامه با ما همراه باشید.

لاکچری ترین گیاهان آپارتمانی

کاکتوس افوربیا از لاکچری ترین گیاهان آپارتمانی

این گیاه توی گلفروشی ها از اندازه ی ده سانتیمتر وجود داره تا دوازده متر اما چیزی که باعث شده شما این گیاه رو جزء اون دسته از گیاهان خاص و لوکس بشمار آوورد قد بلند و شکل ظاهری منظمه اونه. در صورتی که فاکتورهای رشد مثل آبیاری، نوردهی، کوددهی و... برای این گیاه کاملا آماده کنید میتونید شاهد قد و ظاهر کشیده و زیبای اون باشید که بهش ظاهر شیکی میبخشه.

افوربیا برای رشد کردن به نور زیادی نیاز داره بنابراین در صورتی که اون رو تو یه محیط کم نور قرار بدید باعث میشید که جوانه های زیادی روی تنه ی اصلی این گیاه ایجاد بشه که این موضوع از جذابیت اون ها بسیار کم میکنه. دمای محیط هم برای رشد این گیاه باید تقریبا بالا باشه. توی فصل زمستون هم حتما بیاریدش تو یه محیط سرپوشیده و توی دمای متعادل قرارش بدید.

لاکچری ترین گیاهان آپارتمانی

پرنده بهشتی از لاکچری ترین گیاهان آپارتمانی

گیاه بعدی پرنده ی بهشتی هست که از گل های نارنجی زیبایی برخورداره و شما میتونید توی بیشتر گل فروشی ها مشاهده اش کنید. اما باید موقعی که این گیاه رو میخرید به این نکته توجه کنید که در صورت انتقال اون به هر فضایی حالا یا خونه و یا محل کارتون شرایط ایده آل اعم از نور کافی، دمای خوب، کوددهی، آبیاری منظم و... رو براش فراهم نکنید باید منتظر ریختن گل هاش باشید.

شاخ و برگ های پرنده ی بهشتی به قدری زیبا، شیک، کشیده و بزرگه که بدون داشتن گل هم حتی این گیاه رو میشه جزء گیاهان آپارتمانی لوکس بشمار آوورد. باید دقت کنید که نور مورد نیاز این گیاه متوسط رو به زیاد هست و آبیاری اون هم باید زود به زود و منظم انجام بشه طوری که خاک اون دائما مرطوب باشه. این گیاه هم مثل بیشتر گیاهان دمای متعادل رو دوست داره و با این شرایط خیلی خوب رشد میکنه.

لاکچری ترین گیاهان آپارتمانی

فیکوس الاستیکا از لاکچری ترین گیاهان آپارتمانی

برسیم به آخرین معرفی لیست لاکچری ترین گیاهان آپارتمانی که تصمیم گرفتیم برسیم به سراغ فیکوس الاستیکا که برگ های براق و ساده و بزرگ اون باعث شده که با قرار گرفتنش در هر فضایی کلاس اون رو بی نهایت بالا ببره و شیک جلوه اش بده. شاید براتون جالب باشه که بدونید این گیاه شیک و پیک میتونه چیزی حدود 15 متر هم حتی رشد کنه. از شرایط رشد اون هم میشه به نیازش به نور متوسط اشاره کرد ولی دقت کنید که کمبود نور باعث میشه که برگ های این گیاه لوله ای شکل بشن پس این رو در نظر بگیرید که با تامین نور کافی میتونید این گیاه لاکچری رو برای مدت زمان زیادی مهمون خونه ی خودتون کنید.

همچنین این رو هم بدونید که در صورتی که بعد از لوله شدن برگ ها نور مناسب برای این گیاه فراهم نکنید کم کم برگ هاش زرد و خشک میشه و در انتها گیاه گرون قیمت شما از بین میره. در خصوص آبیاریش هم باید بین هر دفعه خاک گیاه خشک شده باشه.

لاکچری ترین گیاهان آپارتمانی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی