|

غذای رژیمی؛ دکتر سرخ کردنی رو برات قدغن کرده؟ بیا ماهی کبابی رو یادت بدم که محشره

اگه دنبال زندگی سالم هستید باید به تغذیه توجه داشته باشید و غذا های سرخ شده رو کم کم حذف کنید مثلا به جای ماهی سرخ شده ماهی کبابی بخورید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- ماهی جزء سالم ترین گوشت ها برای بدن است که سرشار از کلسیم، فسفر، پتاسیم، امگا۳ و سدیم می باشد. برعکس گوشت قرمز که چربی اشباع نشده زیادی داره و باعث بالا رفتن کلسترول بد خون میشه ماهی سرشار از چربی های سالمِ بنابراین برای بدن بسیار مفید می باشد.

ماهی رو میتونید به صورت بخارپز، سرخ شده، سوخاری و کبابی سرو کنید. ماهی سرخ شده طرفدارای بیشتری داره اما وقتی ماهی داخل روغن سرخ میشه بخشی از مواد مفیدش از بین میره، میزان کالری دریافتی بدن بیشتر میشه و احتمال چاقی افزایش پیدا میکنه. پس اگر میخواین سالم خوردن رو به عنوان یک رویه در زندگیتون قرار بدید باید بی خیالِ ماهی سرخ شده بشید. کبابی کردن یکی از بهترین روش های پخت ماهی است. بخارپز کردن ماهی هم جزء روش های پخت سالمِ اما خیلیا نمیتونن ماهی پخارپز شده رو بخورن. ماهی کباب شده در عین حال که سالمِ بسیار خوشمزه هم است.

در ادامه این مطلب طرز تهیه ماهی کباب شده رو بهتون میگم. ترکیبات یک ادویه جادویی رو هم بهتون یاد میدیم تا در نهایت یه ماهی خوش طعم و سالم داشته باشید.

How-to-prepare-fish

طرز تهیه ماهی کبابی

ماهی قزل آلا با اندازه متوسط 1 عدد

پودر تخم گشنیز 1/2 قاشق چایخوری

تخم گشنیز 2 قاشق چایخوری

فلفل سیاه ۱/۲ قاشق چایخوری

فلفل قرمز ۱/۲ قاشق چایخوری

پاپریکا 1/2 قاشق چایخوری

نمک 1/4 قاشق چایخوری

پودر پیاز 1/2 قاشق چایخوری

پودر سیر 1/2 قاشق چایخوری

زردچوبه ۱ قاشق چایخوری

لیمو ترش متوسط 2 عدد

304318_496

طرز تهیه ماهی کبابی

1- ماهی رو تمیز بشورید و با دستمال خوب خشک کنید بعد برای اینکه بهتر پخته بشه روی آن چند برش سطحی بزنید. 

2- تخم گشنیز، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پاپریکا، نمک، پودر پیاز، پودر سیر و زردچوبه رو با هم مخلوط کنید باهاش سطح ماهی رو به خوبی پوشش بدید از ادویه ها داخل شکم ماهی هم بزنید مقداری آبلیموی تازه هم بهش بزنید بذارید 1 ساعت در ظرف در بسته داخل یخچال استراحت کنه. سپس با کمک یک برس مقدار خیلی کم روغن و زعفران آب شده روی سطحش بزنید.

3- حالا روی سینی فر فویل آلومینیومی بکشید با کمک برس مقدار خیلی کمی روغن روی سطح فویل پخش کنید. سپس لیمو ها رو به صورت حلقه ای خرد کنید و روی سینی بچینید. برای اینکه در فرآیند پخت، فضای خانه بوی ماهی نگیره مقداری تخم گشنیز روی سینی بریزید.

4- بعد ماهی را وسط سینی قرار دهید فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید ۱۰ دقیقه صبر کنید تا فر گرم شود بعد سینی را به مدت ۵۰ دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید. وقتی که ماهی پخت به مدت 15 دقیقه گریل را روشن کنید تا روی آن حسابی برشته شود.

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

1368126404066

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی