|

طراحی دکوراسیون خلاق واسه خونه 40 متری / خونتو اینجوری از باکس بودن دربیار و عشق کن

خونتون چهل پنجاه متریه و نیدونی باید چطور دیزاینش کنی که بزرگتر نشون بده؟ بیا که این مطلب مختص خودت نوشته شده تا لذتشو ببری.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- این روزا دیگه به دلیل افزایش نجومی قیمت همه چیز، خونواده ها مجبور به تغییر روش زندگیشون شدن. مثلا یکی از مهم ترین و پر درد ترین اونها قضیه مسکن هستش که خب خیلیا مجبورن تا از خونه های بزرگی که دلشون میخواد دست بکشن و برن سراغ خونه هایی که حتی به 20 متر هم میرسند. در این شرایط باید به دنبال راهی برای روش زندگی جدید گشت. فرهنگ آپارتمان نشینی جدید و روش های دکوراسیون جدید که با خونه های 20، 30 و 40 متری مطابقت داشته باشند. قطعا تو این فضاها به دلیل کمبود جا و کوچیک بودن خونه، نمیشه اون چیزایی که دلمون میخواد رو اجرا کنیم، اما در عوض میتونیم با استفاده از روش های مختلف و منطقی به اهر زندگیمون سامان خوبی بدیم و حتی بزرگتر از چیزی که هست جلوه کنه.

در چنین شرایطی که نمیشه دیزاین دلخواه رو اجرا کرد، به نظر شما آرامش و آسایش برقرار هستش؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به سوالتون پاسخ داده بشه. 

طراحی خلاق واسه خوننه 40 متری

از چیز میزای گرد و انحنا نگذر؛ وسایل خنثی و روشن یادت نره

خب با توجه به اینکه دیگه خونه های متراژ پایین بیشتر شبیه به یک باکس کوچیک و بی روح شدن، افزودن خطوط منحنی گرد میتونه چشم نوازی خوبی داشته باشه و فضا رو دلچسب تر کنه. برای رسیدن به این هدف میتونید از قالیچه و فرش های گرد، و یا شاید هم آینه و قاب های انحنا دار و گرد استفاده داشته باشید.

از طرفی هم رنگ های خنثی میتونن با چشم بازی کنند و یه خطای دید جالب به جهت بزرگتر نشون دادن فضا داشته باشند. یعنی که اگر از رنگ های خنثی استفاده کنید برخلاف رنگهای تیره که فضا رو شلوغ و دلگیر می کنند، سادگی و دلبازی خوبی به محیط هدی خواهند داد.

طراحی خلاق واسه خوننه 40 متری

تو خونه 40 متری چه مبلمانی بهتره؟ اگه مبلم کم بود به جاش چی استفاده کنم؟

قطعا اینکه مدل مبلمان شما به چه شکل باشه اهمیت زیادی داره و این روزا هم که مدل راحتی میون مبلمان به شدت مورد توجه قرار گرفته. از دیگر مبلمان میشه به مبل کلاسیک و یا سلطنتی و شاید هم مبلمان مدرن اشاره کرد که همگی مبل هستند اما خب با توجه به بودجه و سلیقه و متراز خریداری میشن.  که خب باید بگیم دیگه مبلمان کلاسیک کمتر استفاده میشن و یا به بیانی دیگر یه جورایی خز شده اند. اگر تو خونتون فضای کمی در اختیار دارید به هیچ عنوان دنبال مبلمان کلاسیک و استیل نرید که همه چیز رو از اونچه هست بدتر میکنه. عوضش میتونید از مبل راحتی، مدل مبل ال شکل، مبل تاشو و مبل نیم ست استفاده داشته باشید تا هم کارایی خوبی واستون ارائه بدن و هم خوشگلی رو در فضا ایجاد کنند.

مدل ال شکل در مبلمان از دیگر انتخاب های خوب و مناسبی هستش که برای دکوراسیون خونه ۴۰ متری ایده آله. اگر خونه ای با متراژ 40 متر دارید اصلا به سمت مبل های چند ست نرید. مبلمان راحتی که فضایی پنهان جهت قراردادن وسایل مختلف دارند پیشنهاد ما به شما هستند.

با وجود فضای کم در قسمت نشیمن و پذیرایی از مبلمان بزرگ به خصوص مبل استیل حاصلی جز ریخت و پاش و دست و پاگیری نخواهید دید که چیزی شبیه به انباری میشه چرا که مبلمان نزدیک به هم و بدون تنفس چیده میشن. اگر هم کمبود مبلمان دارید به راحتی میشه از پاف ها استفاده داشت. 

طراحی خلاق واسه خوننه 40 متری

طراحی خلاق واسه خوننه 40 متری

از میز های دایره ای جمع و جور غافل نشید

هم برای میزهای جلو مبلی و هم برای میز ناهار خوری کوچیکی که قراره بخرید، پیشنهاد میکنیم که از مدل های گرد استفاده کنید چرا که هم دارای گوشه نیستند و جای کمتری میگیرن. و هم اینکه میتونن واسه فضاهای کوچیک خوشگلیه دلبرانه ای ایجاد کنند.

طراحی خلاق واسه خوننه 40 متری

کاری که آینه با خونتون میکنه هیچ آیتمی نمیکنه

اگه علاقمندید تا فضای کوچیک خونه شما  بهتر دیده بشه و جلوه ای بازتر و به نوعی بزرگتر داشته باشه، اصلا از حشور آینه ها غافل نشید و این آیتم رو تو خونتون افزایش بدید. یعنی مثلا از آینه برای قسمتای مختلف به خصوص تو پذیرایی بهره ببرید و آینه های خوشگل ترند شده استفاده کنید. در صورت نبود مکان و فضای کافی و مورد نیاز برای رسیدن به این هدف میتونید از کمد و قفسه کتاب به این منظور استفاده داشته باشید. من که خودم به شخصه عاشق قسمتای اینجوری تو خونه هستم.

طراحی خلاق واسه خوننه 40 متری

نورپردازی میتونه تو خونه کوچیک معجزه کنه

از دیگر اصول طراحی و دکوراسیون خونه ۴۰ متری میتونه استفاده درست از نور باشه. هر چقدر که خونتون پنجره های بزرگ و با تعداد بالاتری داشته باشه در نتیجه نورپردازی و روشنایی تو خونتون بیشتر و جذاب تره چرا که اینجوری میتونید دلباز و نورانی داشته باشید. البته که استفاده از لوسترهای مناسب و آباژورها هم میتونن خونه شما رو هم از سادگی در بیارن و هم نور خوبی به فضا هدیه بدن.

طراحی خلاق واسه خوننه 40 متری

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی